Audi 2.5 TDI, vagy BMW 25 TDS?
Ezekkel a motorokkal szerelt autót szeretnék vásárolni (vagy-vagy). Audi sor ötös TDI, vagy BMW 25 TDS. Kérdésem az, hogy melyik motor az élhetőbb a mindennapokban? Tisztában vagyok vele, hogy több, mint 20 éves autók. Van pénzem egy jó darab vásárlására, egyszerűen nem tetszenek az új autók, azért szeretnék régebbit. BMW-vel már van tapasztalatom, egy kedves ismerősömnek volt 525-öse, nagyon tetszik az autó, és a motorját is kedveltem. Tudom, hogy hengerfej repedésre hajlamos, és az adagolóval is lehetnek gondok, de ezért akarok megkímélt példányt venni és ha fel kéne újítani, akkor szerencsére úgy sem mennék csődbe.
Viszont nagyon érdekel az Audi 2.5 TDI-je. Sosem vezettem ilyen autót. Maga az Audi mint autó annyira nem, mert véleményem szerint egy nagyrafújt Skoda, de ugyan ez a motor van mondjuk Volvoban is, ami sokkal jobban tetszik. De most elsősorban nem az autó a lényeg, hanem a motor. Különösen az Audi, mert mint mondtam, BMW-vel már van némi tapasztalatom, de persze arról is érdekelne, ha valaki tud valami hasznosat.
Utazóautóként használnám, esetleg néha utánfutóznék vele. Melyiknek jobb a fogyasztása, mennyire hamar épül fel a nyomaték, mennyire hamar melegednek be, élettartama szempontjából mennyit mennek el még értékelhető kompresszióval, mik a típushibák, esetleg tuti jó motorkódok, melyikhez van több alkatrész, ilyenek érdekelnének leginkább.
Amikor a BMW-vel mentem, azt tapasztaltam, hogy hihetetlen hamar bemelegedett, egy kilométer sem kellett és már középen volt a mutató, és ömlött be a meleg. 2000 felett ha lepadlóztam, akkor bármikor kilőtt, és egy jól megírt chiptuninggal még rugalmasabbá is lehet tenni, és kevesebbet fogyaszt, bár gondolom az Audit is. Viszont mivel kamrás dízel, ezért hidegen nagyon óvatosan kellett vele menni és a kiegyenlítő tartály egyszer elrepedt, akkor az félelmetes volt :D
Na sok a duma... Jöjjenek a vélemények, szerintem szoros küzdelem lesz! :)
Nos, utánanéztem néhány dolognak. A döntésem kezd egyre jobban a TDI fele esni. Ennek nagyon egyszerű okai vannak. Először is megnéztem a fogyasztási adatokat a spritmonitoron. Audi A6-osok és a 850-es, V70-es Volvok mind 6,7-7,5 literes átlagot hoznak, persze aki nem nyomja annyira, azoknak lemehet 6 liter környékére, ami mindenképp nagyon baráti. Megnéztem a BMW-t is, és 7,6-8,9 között ingázik a többségnek. Beszéltem az ismerősömmel, akinek a BMW-jét vezettem már, és ő is nagyjából 7,5 literes átlagról számolt be, de említette, hogy városban ez akár 8 literre is felmehet.
De ez még nem egy olyan dolog, hogy rögtön eldönti számomra a küzdelmet. Mivel valós körülmények között összehasonlítani nincs lehetőségem a motorokat, felkutattam mindegyiknek a teljesítmény-nyomaték görbéit. És itt ért azért meglepetés, ugyanis bár az Audi 2 lóerővel gyengébb, de 30 Nm-rel nagyobb nyomatékot tud, és ráadásul hamarabb felépül, mint a TDS-ben. Jóformán 1500 és 3500 között végig a maximális nyomatéktartomány 70-80%-ában mozog, és 4000-nél már a maximális teljesítményt is leadja. Szuper.
Ezzel szemben a BMW-nek kicsit több idő kell, hogy felépüljön a maximális nyomaték, kb. 2200-nál van ez (azért jól tippeltem, kedves John_McCLane, nem? :) ). Itt hosszabban kitart a tetőzés, de a maximális teljesítményt csak 4800-nál éri el. Ha ezeket nézzük, akkor a TDI a maximális teljesítmény leadásánál is nagyobb nyomatékot ad le, mint a TDS.
Egyelőre ennyi. Remélem értitek már, hogy nekem mire megy ki a játék és mi számít igazán. Azt is megkaptam, hogy mit akarok TDS-el gyorsulni, na tessék. Az Audival jobban is lehetne. Azért kérdeztem ezeket a dolgokat, mert abszolút nem ismerem a 2.5 TDI-t. A BMW-s tapasztalataimat meg csak úgy mellékeltem a kérdéshez. Minek tagadjam le, hogy tetszik az autó? Egy egyszerű komparatív statikát szerettem volna ezzel a kérdéssel létrehozni, erre olyan jelzőket kapok, hogy "reménytelen eset" vagyok, mert nem vagyok hajlandó csupán egyetlen kockázati tényező miatt lemondani egy amúgy szerintem jól használható autó-motor kombinációról.
Továbbra is azt gondolom, hogy a hengerfej repedésre való hajlam az nem kizárólag a TDS hibája. Tudom, hogy minden örvénykamrás dízel ilyen. Amelyiket meg megtoldják egy turbóval, az még inkább az lesz. Mindezekkel együtt szerintem az autóval együtt nézve az 525 TDS egy kellemes utazóautó. A TDI viszont egyértelműen jobb nála, minden érv mellette szól.
Szerintem a Volvo S70/V70 vonal lesz a nekem legmegfelelőbb. Számomra egyelőre inkább a TDI oldalára billent a mérleg. Kevesebbet fogyaszt, nyomatékosabb, nincsenek hengerfej problémái. Ezen kívül Volvoban még talán olcsóbb is, mint Audiban, és a három közül az a márka tetszik a legjobban. Persze ha valakinek van bármi használható információja, továbbra is szívesen fogadom! Felpontoztam mindenkit.
" (azért jól tippeltem, kedves John_McCLane, nem? :) )"
Közvetlen befecskendezés vs kamrás dízel esetén várható volt.
Van egy '91-es kamrás Isuzu dízelem (is), még nem volt levéve a hengerfej :)
Én arra lennék kíváncsi melyik 25tds-t nézted ki eredetileg? Az E34-et vagy az E39-et?
Volvo-ban én inkább S60/V70 vonalat nézegetném. Mármint azokat a V70-eket, amiket 2001 után gyártottak. (Bár a régebbiek sem rosszak.) Azokban D5 motor van. Volvo fejlesztés, 5 henger, 2400 ccm, eszméletlen megbízható, strapabíró! (Hangja is gurgulázó, V8-hoz szokták hasonlítani! :) ) A D5 motorokat 2001-től gyártották, 2013-ig, szinte változatlanul! A "hardware" része szinte tök ugyanaz, a software-en módosítgattak, az utolsó generáció 215 LE volt. Szerintem normális közlekedésre bármelyik lóerővariáció bőven elég. (Software-en egyébként is lehet módosíttatni, tudjuk jól. Ráadásul ha a gyengébb variációt veszed, és utána módosíttatod a software-t rajta, kevesebb adót fizetsz, és ugyanaz az erő rendelkezésedre áll, mint mondjuk egy késői 215 lóerősben! Mert ugye a súlyadó lóerő alapján megy... Enyém pl 163 LE papíron, fékpadon érdekes módon 185 LE volt, majd módosítás után 220 LE lett... Az ATC-s srác szerint a Volvo-nál sok D5 erősebbre van beállítva, mint ami a papírokban szerepel. A miértjére nem tudott választ adni...) A D5 kb 6-7 liter körül fogyaszt, de nem való városba, inkább pályás utazóautó. Ha faszméregetésre veszel autót, akkor tényleg inkább a németeket válaszd! Nem azért, mert a D5 nem menne, inkább azért, mert (szerintem) nem illik a Volvos stílushoz! Egy Volvos használja az indexet, beenged, ha bekéredzkedsz elé, megáll a zebra előtt, és nem próbál suttyó lenni! (Tisztelet a kevés kivételnek a német márkák tulajai között!) Sajnos az utóbbi időben amióta átálltak a gyártásban 4 hengerre, a suttyók már nem csak német prémiumot, hanem Volvo-t is vesznek. (Nagy szomorúságára a régi Volvo tulajoknak!) Egyre többször látom én is, hogy nem indexelnek, magukat istennek képzelik, és bicskanyitogató a vezetési stílusuk...
Ja, még valami! Egy Volvo SIPS üléséhez semmi más ülés kényelme nem hasonlítható! :) Próbálj ki egy S60-at!
A kevés km-es, megkímélt, orvosé volt, alig futott vágyad kicsit vicces. (És naivságra utal.) Elmondom neked, mindenki ilyen autót szeretne venni. Ezzel szemben alig van ilyen a piacon! A használt autók 90%-a lepukkant német agyonhajszolt csillió km-es autó. De te ezt vevőként sosem fogod tudni ellenőrizni. Volvo-ból előfordul ilyen, de sajnos rengeteg a visszatekert órájú, és ez sajnos ellenőrizhetetlen. A kereskedő úgyis azt mondja, hogy törésmentes, karcmentes, csilli-villi! Kizárólag akkor hiszem el, hogy annyi a km, amennyi, ha magyarországi, számlákkal bizonyított, márkaszervízben szervizelt, végig vezetett szervízkönyvvel, és ezt alá is támasztja a szervíz. (Mondjuk az Ivanics, vagy más hivatalos szervíz!) Ami külföldi, az mind tekert! Tutira! Akár BMW, akár AUDI, akár bármi más! Ha bedőlsz a kereskedői szövegnek, naiv vagy!
Szóval ezeket vedd figyelembe autóvételkor! Sok szerencsét! (Mert az is kell hozzá... :))
"Egy Volvo SIPS üléséhez semmi más ülés kényelme nem hasonlítható!"
Még jó, hogy a SIPSnek köze sincs a kényelemhez és önmagában nem is (csak) az ülést jelöli :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!