Ha az MTZ traktorok annyira elavultak, akkor miért olyan drágák?
"Bizony az. Vesznek egy traktort 30 millából meg egy kombájnt 50 ből. És még az ükunokának sem hozza vissza az árát. Egyszerűbb a bankba berakni a pénzt kamatra."
Tudod ha így volna, akkor még a fél ország kinn kapálna a földeken. Nehogy azt hidd, hogy komoly vállalkozásokban úgy vesznek gépeket, hogy erre van szükségem, hogy tudja ezt meg azt, akkor veszem ezt.
Nem, szépen nekiállnak számolgatni, vételár, fenntartási költség, mennyi haszon termelhető ki vele, mennyi idő alatt hozza vissza a vételárat, körülbelül mennyiért lehet eladni X éves korában...
Az mtz-re manapság egyfajta nepperhálózat alakult ki, az emelte az árakat, meg sok más tényező is. Pl. egy hasonló korú nyugati gép még mindig drágább, és ha lefingották akkor többe is kerül rendberakni.
És ugye van rá még kereslet, mert sokan csak ezeket tudják fenntartani, pedig vannak nyűgjeik.
Nos sok helyen az egyszerűsége miatt szeretik.
Mondok egy példát ami velem volt.
Munka: legelőtisztítás rz3-as szárzúzóval
Gépek: MTZ-82-es meg egy hasonló korú asszem IH meg az első gazcsomóig volt egy vadonatúj steyr
Terület: Kb. 20 éve magára hagyott legelő fenyő, akác és egyéb felnövésekkel.
A steyr a legelső kökénycsomagnál elhalt mivel x mennyiségű érzékelőről nyúzta le a vezetéket.
Az IH 50 perc munka 10 perc hűtéssel és hűtőtakarítással még bírta amíg a kardán nem adta meg magát a nap végén így lett 3 hét kiesés alkatrészre várás miatt
Az MTZ 1,5 óra munka 5 perc hűtőtakarítás felmerült probléma a 4-edik napon történt amikor megadta magát a kardán fékszalagja rá állítással nap végéig kibírta közben elmentek kereskedésbe alkatrészért 5-ödik nap reggel 1,5 alatt kényelmesen kijavítva dolgozott tovább.
Javítási költségek:
steyr 200.000 felett
Ih kb. 100.000
MTZ kb. 20.000
Úgy tetszik, amikor jönnek ezek a legendák, két hónapokat állnak alkatrészre várva... Ha igaz lenne, akkor egyszerűen tönkre mennének a gyártók. MTZ-ből ültünk át nyugatiba, nem újba, nem is egybe, de bármit cserélni, javítani kellett max. 2 nap alatt megvolt az alkatrész. Mindig. De az 1 nap az általános.
Arról nem is beszélve, amit egyszer megcsinálsz, mert elromlik az újabb 6.000 üzemórát kibír, nem úgy, mint egy MTZ-n, amin ugyanazokat cseréled javítod évente.
Kényelem, munkaminőségről nem is beszélve.
Az meg hab a tortán, hogy arra kell használni amire való, Egy univerzális, szántóföldi gépet földön kell használni, nem erdőt irtani vele megfelelő technológia nélkül, lásd fent.
A Steyr "erdészeti" felszerelésben volt mert arra a célra gyártották ezt elfelejtettem odaírni 67%-os.
Alkatrész témáról meg hiába mondanák bármit úgyis kötöd az ebet a karóhoz.
Tothp azért a semmi közepén van valami baja a gépnek mégis jobb valahogy bevinni a telepre, mint kint hagyni éjszakára főleg ha nem egy biztonságos vidéken történik.
Azért ha egy nyugati egyszer rendbe van rakva akkor tovább elketyeg mint az mtz! ;)
Ezeken örökké folyik az olaj, kényelem hagy kívánnivalókat maga után, satöbbi.
Tudom, nekünk is van egy a korához képest jó traktor, viszonylag kevés üzemórával. Meg lehet lesz még egy 82-es ami szezonban sorművelős lenne. És azért mert a mi munkáinkat ellátnák, meg nincs akkora birtokméret, ráadásul nem nagyon akarnánk ebbe nagyon sokat invesztálni, kezd elegünk lenni a mezőgazdaságból.
De ha megengedhetnénk magunknak biztos lenne egy normálisabb traktor, elsősorban a talajmunkára!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!