Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az európai autók sokáig miért...

Az európai autók sokáig miért voltak elavultak az amerikaiakhoz képest kinézetben és felszereltségben, tudásban?

Figyelt kérdés

Csak mostanában kezdték beérni az európaiak az amcsikat.Egy európai középkategória már akkora, mint egy amerikai.


A 60-as években, Európában ilyen volt egy kupé:

[link]

Amerikában meg ilyen:

[link]


Mindkét kéten 1966-os évjáratú gépet láthatunk.

A Merci nagyon "öreges", 50-es évek kinézete.

A Mustang vele szemben,meglehetősen modern, abban a korban is annak számított.


A másik, az a 1966-os Mustang is rendelkezett már klímával, elektromos ablakemelővel,sőt valószínűleg már tempomat is.


A Mustang nem egy csúcskategóriás luxusautó volt, hanem tömeggyártmány, népautó.

Nálunk meg elvoltak ájulva ,hogy a luxuskategóriás 80-as években készített S osztályú Merci automatán tudta nyitogatni a csomagtérajtót.

Európában még a 80-as években is a prémium,luxuskategória privilégiuma volt a légkondi meg a tempomat.



A másik pedig a méret, motor.

Az amerikai autók megfelelően motorizáltak voltak mindig, európai társaik gyakran alulmotorizáltak voltak.

Sokszor olyan autót akartak Európában családi autóként eladni, amiben alig volt hely,kényelmetlenek voltak hosszútávon.


Persze, ez a múlt.

Manapság az európai autók "felnőttek" méretben, tudásban az amerikaiakhoz.



2017. ápr. 1. 19:03
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
10%
amcsik mindig minőségi és jó autókat gyártottak és gyártanak és még pohártartó is van mindegyikben a gagyi japán és német vackokban meg nincs
2017. ápr. 1. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%

tévedés. az amerikai autók sokkal kevésbé voltak kifinomulva mint a nyugat európai modellek, mindig is így volt.


de egy csúcsminőségű 2000 köbcentis motor nem tud sokkal kevesebbet mint egy vacakul összerakott 7000 köbcentis.


egy nagy motor nagyot teljesít még ha egy hulladék is.


az amcsi autók annyiban voltak puccosabbak hogy mindegyikben van szervó, klíma, automata váltó, kényelmi berendezések, mert míg nálunk 1400 km eljutni észak-németországba addig amerikában keletből nyugatba menni gyakran 5000 km vagy még több.


a 2004es Chrysler kisbuszok, automata váltóval pl. 3 sebességesek. ezért esznek kb 14 litert. az 1984es skoda 120 csehországból volt 4 sebességes és kajált ö9 litert, egy új gold pedig 6 sebességes és kijön 4-5 literből.

2017. ápr. 1. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
16%
laprugó és egy jó találmány és az amcsik azért szeretik használni és jól is teszik kár hogy a többiek nem élnek a lehetőséggel
2017. ápr. 1. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
66%
A jellegzetes forma kényelem nagy motor bonyolult eljárás , ez jellemzi az amerikai gépeket . Ami ott bevált és kifutott azt Európában csepegtetve beépítették . Szakértő mondta náluk hogy az usa 150 ezer km-re készíti a kocsikat . Ezért precízebb egyszerűbb a japán , megbízhatóbb és mindenben olcsóbb .
2017. ápr. 1. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 crudy ***** válasza:
Amit irnak az mind igaz a mai europai-japan-amerikai autok viszonyaram az amerikai autok nem mindig voltak rosszak, a 70es - 80as evekben kezdtek rossz autokaz csinalni de addig szornyen megbizhatoak voltak. Egyszeruek voltak es hatalmas loketterfogat mellett alacsony teljesitmenyuek voltak. Tulmeretezett lassujarasu motorok voltak, azok lenyegeben nem tudtak tonkre menni. A masodik vilaghaboru utan mig az europai autogyartasnak szinte ujra kellett epulnie az amerikai fellendulhetett de a benzin megdragult ezert elkezdtek takarekosabb autokat gyartani, majd jopar ev mulva befutott a dizel. A technikat nehez osszevetni ket kontinensen. Kulonosen nem ettol voltak kulonbozoek az amerikai autok, hanem az orszagok kulonbozo megoldasaik miattm lasd az angol furat atmero utani adot igy hosszujarasu nyomatekos autok, franciaorszagban a loketterfogat utan, pici porgos motorok vagy a japan wankelt. Az amerikai mustang egy jo pelda arra h ott kepesek voltak olyan tetelben gyartani es relative olcson h nem szamitott kivaltsagnak egy ilyen sportauto. De ma sem. Egy vadiuj dodge demon toredeke pl egy mercedes amgnek, pedig ezek egy kategoriat kepviselnek, a legerosebbet
2017. ápr. 1. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Nos tisztázzunk 1-2 dolgot.

Alapból nem jó az összehasonlításod, a Mercedes a nagyobb autóinál mai napig ezt a konzervatívabb, öregesebb vonalat képviseli, ez így volt akkor is. Nem szabad összehasonlítani egy Mustanggal, ami akkor és mai napig egy direkt szép, fiatalos, erőt sugalló formájú autónak volt megrajzolva.

A Mustangban semmi forradalmi újítás nem volt (javítsatok ki ha tévedek), annyi, hogy beleraktak egy iszonyú nagy motort, ami úgy szól, hogy a hideg kiráz tőle, de ahhoz képest nem sok lóerő van benne. A futóműve siralmas, a Mustanggal nem lehet nagy ívű kanyart sem bevenni értékelhető tempóval. Ahogy te is mondtad kérdező, a Mustang egy teljesen polgári autónak volt szánva, nincs is benne semmi nagy durranás. Ettől függetlenül egy ikonikus, nagyon jó autó, de tévedésbe ne essünk, műszakilag, vagy innovációban semmi érdemlegeset nem mutatott.

Azt sem mondanám, hogy az európaiak nőttek fel az amerikaikhoz. Esetleg fordítva, mindig Amerikában próbálkoztak azzal, hogy olyan jó futóművük legyen, mint az európai autóknak, olyan takarékos legyen, olyan kifinomult, elegáns legyen. Már a 70-es években is, Amerikában is az S-klass számított a kemény autónak. Magasabban volt a ranglétrán, mint a legtöbb amerikai autó. Mai napig így van ez, felmész a youtube-ra, a kommentek között látod, hogy mindig dicsérik a "german car"-kat.

2017. ápr. 1. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Én nem mondanám hogy elavultak voltak, pusztán csak másak voltak az igények a két kontinensen, s olyan autót gyártottak mindenhol amit eltudtak adni aztán a piacon. Amerikában jóval könnyebben tudott az ember autóhoz jutni, szinte minden kereső embernek volt legalább egy. Európában ez még nyugatra sem volt jellemző, Kelet-Európában meg egyenesen csak a kiváltságosoknak volt pénze autóra. Viszont az USA-ban az embereknek nagyobb szüksége is volt egy járműre, hatalmas távolságok vannak az országon belül, rengetegen több száz kilométert is megtesznek egy nap csak munkába menet. Az emberek vágyakoztak a kényelmi funkciókért, mint a légkondi, automata váltó, elektromos ablak stb.. Az autógyártók pedig felismerték a lehetőségeket és elkezdték ezeket beépíteni az autókba. A kocsikat rendre erős, nagy köbcentis benzines V6 és V8-asokkal szerelték fel, ugyanis ezek kellően alacsony fordulaton tudtak járni 110-120-as tempónál,és így bírták a hosszú igénybevételt. Az üzemanyag árak meg nagyon alacsonyak voltak, senki sem foglalkozott a fogyasztással. Ezáltal ilyen irányban nem is nagyon fejlesztettek jó ideig.


Az autók kinézete mindig is nagyon meghatározó volt az USA-ban, ez ott művészetnek számított nagyon sokáig. Sokszor nem is nagyon foglalkoztak az autó műszaki paramétereivel, viszont a designal annál inkább. Az amerikai autók egyébként is egyszerűbb szerkezetűek voltak mint az európaiak, és ami egyszer bevált, azon gyakran nem is változtattak ameddig mást nem kívántak a fogyasztók. Egyébként is 4-5 évig használták az autót, aztán vettek egy újabbat. A mutatós forma, az orbitális motor és a kényelmi funkciók tették igazán naggyá az amerikai gépeket. Viszont a legnagyobb érdeme az amerikai autógyártásnak az, hogy megfizethető áron kínáltak álomautókat az embereknek, amiknek még az évek múltán is megmaradt a presztízs értékük. Az emberek sokkal jobban kötődtek a saját kocsijukhoz, mindegyik más volt, különböztek egymástól, nem volt annyi tucat mint most. Mára már persze ez nem mondható el az USA-ról. Az amerikai autóvásárlás is eléggé eldeformálódott, ellepték a piacot a japán autók, és a német márkák is egyre népszerűbbek. Amerikai márkákból (Chevrolet, Ford, Dodge) főként már csak terepjárókat veszik nagy számban az emberek.


És akkor rátérve az Európai autógyártásra. Nagy különbség a két világ között hogy Európán végigsöpört két világháború is, a második pedig rendesen betett az európai autógyártóknak. Idő kellett míg mondjuk a német autógyártás ismételten beindult, s közben az amerikai kontinensen sziporkázott minden.

Európában (és akkor először inkább csak nyugatról beszélek) az angolokon, meg a skandinávokon kívül az emberek örültek ha tudtak venni egy autót. Mit számított a méret, ha zsúfoltan is de legalább elfértek benne. Fontos volt viszont hogy pörgősek, dinamikusak legyenek, ne fogyasszanak túl sokat és hosszú élettartamúak legyenek. Ehhez persze szükséges volt egy jó konstrukció, egy jó futómű, strapabíró motor és még sorolhatnám. Habár az utastér puritánabb volt, szerkezetileg bőven voltak olyan jók mint az amerikai autók. De persze idő kellett míg beértek, Amerikában már minden adott volt, tudták merre kell haladni, míg nálunk csak kísérletezgettek. Ennek ellenére viszont számos újítás született, akár a biztonság terén vagy éppen a praktikusság terén. Példának okáért a nálunk igen népszerűnek számító kompakt és combik iránt szinte egyáltalán nincs kereslet az USA-ban, holott máshol igencsak népszerűek. Másik nagy különbség hogy igazán sportos autókat az amerikaiak sohasem tudtak csinálni. A mustang is inkább kinézetében sportos, de hol van egy Porsche-hez vagy egy Ferrarihoz képest. Tudom sarkalatos példa, de azért az igazi sportautók hazája mégiscsak Európa. Itt a sportosság a vezetési élményben is megnyilvánul, míg egy Mustangal persze jó cikázni a városban, de baromi hamar meglehet ám unni. Hány olyan emberről tudok aki megvette a Mustangot meg a Camarot és 1 év után meg már örült hogy megszabadult tőle. Úgyhogy annyira azért nem kell elájulni azoktól sem, nem rossz autók, de nem idevalóak. Arról meg hogy ki másol kit, nos, mindenki majmolja a másikat, minden fejlesztés a versenytársak ellen, és a fogyasztók megnyeréséért irányul. Ez így volt mindig is. Végül egyébként nehéz is összehasonlítani Európát az USA-val, mivel Kelet-Euban a hasznosság és strapabíróság vezérelte márkák jelentek meg a piacon. Amik elérhetőek voltak a szocialista országokban mint a Trabant, Lada, Polski Fiat stb. mondanom sem kell hogy ezek nem mint az amcsi autók kihívói jelentek meg a terepen. Válogatni is csak annyiban lehetett hogy kell vagy nem kell..


Na szóval nehéz kérdés ez, és már így is túlságosan belemélyültem.

2017. ápr. 1. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
és egy szó mint száz, a trabant a legjobb választás :D
2017. ápr. 2. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

Ez ugye egy hülye vicc kedves első? Tudjuk, hogy te vagy a dízelfikázó, fosvágenező, nagy japán fan, tegnap annyian lepontoztak téged a többiek, azért mentél le 58-ról 57%-ra. Most meg már szar a japán?


Na most, itt ebben a pillanatban derült ki rólad, hogy vagy 15 éves. Köszönjük, holnap mehetsz iskolába.

2017. ápr. 2. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

Most azért lettek az amcsik nagy fanok nálad egy nap alatt, mert tegnap le lett írva, hogy ők kezdték el a dízelfikát és szimpatikusak lettek?

Gratulálok, azért nézd majd meg a powerstrokeos, coal runningos videóikat mikor 6 hengeres 4-6 ezer köbcentis gyárkéményből nyomják kifelé a kormot, az egész Smoke and Charm klub az országban ha együtt megfeszül egyszerre se tud annyi kormot csinálni, mint 10 piszkált amcsi pickup. Majmold őket azért, tessék.


https://www.youtube.com/watch?v=E52OGAp1sxE

https://www.youtube.com/watch?v=3tKJ6oZOkNo

https://www.youtube.com/watch?v=9_d76wBBKy8


A TDI smoke egy kultúrtársaság ezekhez képest, pedig aztán azoknak is van agybaja.

Nekem ebből rögtön kiderül, hogy te 15-20 éves vagy, nyilván autód sincs, faternak benzines japán kocsija van amit szeretsz, valószínű faterod utálja a dízeleket, ezért minden dízel kérdést vagy akármi ahol dízel fikázás megy rögtön "lájkolod", elég alpári kicsapongó stílusban, ahogy azt már megmutattad pár tucat kérdésnél.


Járj robogóval, azt már vezethetsz ráadásul mind benzines.

2017. ápr. 2. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!