Az európai autók sokáig miért voltak elavultak az amerikaiakhoz képest kinézetben és felszereltségben, tudásban?
Csak mostanában kezdték beérni az európaiak az amcsikat.Egy európai középkategória már akkora, mint egy amerikai.
A 60-as években, Európában ilyen volt egy kupé:
Amerikában meg ilyen:
Mindkét kéten 1966-os évjáratú gépet láthatunk.
A Merci nagyon "öreges", 50-es évek kinézete.
A Mustang vele szemben,meglehetősen modern, abban a korban is annak számított.
A másik, az a 1966-os Mustang is rendelkezett már klímával, elektromos ablakemelővel,sőt valószínűleg már tempomat is.
A Mustang nem egy csúcskategóriás luxusautó volt, hanem tömeggyártmány, népautó.
Nálunk meg elvoltak ájulva ,hogy a luxuskategóriás 80-as években készített S osztályú Merci automatán tudta nyitogatni a csomagtérajtót.
Európában még a 80-as években is a prémium,luxuskategória privilégiuma volt a légkondi meg a tempomat.
A másik pedig a méret, motor.
Az amerikai autók megfelelően motorizáltak voltak mindig, európai társaik gyakran alulmotorizáltak voltak.
Sokszor olyan autót akartak Európában családi autóként eladni, amiben alig volt hely,kényelmetlenek voltak hosszútávon.
Persze, ez a múlt.
Manapság az európai autók "felnőttek" méretben, tudásban az amerikaiakhoz.
A mustang eleve fiatalos sportos autó, a merci meg elegánsabb, komótos. Nem jó a példád.
A dizájn is eleve más volt Amerikában, de ez nem csak az autóknál van így, az épületek is más stílusúak mint nálunk.
Amerikában már jóval korábban elterjedtek voltak az autók mint nálunk, persze hogy előrébb jártak felszereltségben is.
Na meg USA bizonyos részein baromi meleg van nyáron, klíma nélkül megdöglesz a kocsiban. Nálunk meg 30-40 éve nem voltak ilyen melegek mint most, sőt pl Hollandiában most is enyhébb az idő mint Magyarországon.
Amerikában nagyobban a távolságok, jó az úthálózat, sok az autópálya ami ráadásul ingyenes és csak 1-2 helyen kell hídpénzt fizetni áthaladáskor...
Motorméret... Ők sokkal többet autóznak mint mi és egy nagyobb motor jobban bírja a gyűrődést mint egy kis motor, ráadásul az autók mérete is nagyobb. Ott VW poló méret ritka. VW legkisebb modellje is a Golf, nálunk meg a fox, lupo. Az egyterűek méretben verik a VW Sharant.
Amúgy a GM autói amik jók és a japán autók. A német kocsikat nem annyira szeretik az amerikaiak, francia kocsit nincs náluk, olaszból meg nagyon kevés van.
"Persze, ez a múlt.
Manapság az európai autók "felnőttek" méretben, tudásban az amerikaiakhoz."
Én ezt nem mondanám. Amit előbb is írtam példaként. A VW polo, fox, lupo nincs Amerikában meg úgy eleve ez a méret is nagyon ritka.
Golf/jetta, passat, tiguan,tuareg a már van illetve a bogár.
Nálunk most a 1.4 turbós benzinesek mennek még SUV-ba is raknak 1.2, 1.4 turbós motort, Náluk még mindig 2.0 az alap, 1.6 a legkisebb de ezt is csak a kis autókba rakják, itt meg kis autóba ritka az 1.6
de Passatba, mondeoba belerakták nálunk.
Dízel autó gyakorlatilag nincs USA-ban csak pick-up, teherautók és 1-2 régebbi VW.
Dízel személyautó ritka, összes autóra vetítve viszont 30% körül vannak ha mindent beleveszel, ami annyira nincs messze az európai 50%-hoz képest. Náluk az nyomja meg, hogy sokan járnak pickuppal, amik nagy része persze dízel.
Ne aggódj, ha nem harmadannyiba kerülne a benzin, ők is cuppannának a dízel személyautókra, mint a huzat.
Még így is olcsóbban kijönnek a nagy benzinnel, mint itthon egy sokat autózó közepes dízeles német, nincs semmilyen okuk dízellel járni, a nagy benzinesben is megvan az a nagy alacsony fordulati nyomaték. Okuk nincs rá.
Ha fordulna a kocka viszont átállnának előbb-utóbb az borítékolható, nyilván nem rövid idő alatt, mert nagyon nincsenek ráépülve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!