Mozgó autót miért nem rakunk egyesbe?
Mondta az oktatóm,hogy egyesbe ne rakjam vissza soha mozgás közben
de nem értem miért
amíg nem pörgetem szét mi baja lenne?
és ne azt mondjátok mert elindulásra való mert azt már sokszor megkaptam
Általános felhasználású utcai autók esetén az 1. fokozat áttétele rettenetesen rövid, mert arra méretezik, hogy az autó teljes terheléssel, utánfutóval is elinduljon az emelkedőn anélkül, hogy szétégetnéd a kuplungot. Éppen ezért a legtöbb autó kis terheléssel (1-2 személy sík úton) különösebb erőlködés nélkül elindul 2. fokozatban.
Mivel az 1. fokozat nagyon rövid, ezért akár már sétatempó esetén is a 2. az ideális. Szinte állóra kell lassulni ahhoz, hogy szinkronváltóval közbenső gázadás nélkül simán kapcsolható legyen az egyes.
De nem lehetetlen a dolog. Vannak helyzetek, mikor helye van, csak ezek a hétköznapokban nagyon ritkák. Viszont ha recsegés és a motor túlpörgetése nélkül tudod kapcsolni az 1. fokozatot, akkor nincs gond. Csak arra figyelj, hogy ebben a fokozatban a tartós haladás nagyon nehézkes. Jól gyorsul az autó, elég csak kicsit nyomni a gázon és "ugrik", de a motorfék is ugyanilyen erős. Ezért tartósan 1. fokozatban haladva nehéz rángatás nélkül közlekedni.
Egyébként régen tényleg nem volt szabad kapcsolni az 1. fokozatot menet közben. A '60-as évek végéig elterjedt volt az a megoldás, hogy az előremeneti fokozatok közül az elsőt nem szinkronizálták, mert olyan rövid volt, hogy mozgó autónál szükségtelen volt kapcsolni. Ha meg úgyis csak álló helyzetben, elinduláshoz kapcsolod, nem kell hozzá drága és bonyolult szinkronkapcsoló. Az ilyen váltónál az 1. fokozat kapcsolható volt menet közben, de csak dupla kuplungolással, ezért inkább azt javasolták, hogy ne erőltesse a sofőr.
Hármas mondja jól. Annak idején a Pobedával még így tanulta.
Ma már baromság.
Régről ittmaradt "okosság", amit a technika már több évtizede meghaladott.
Pont olyan, mint az, hogy a lejtőn parkoláskor ellentétes fokozatba kell kapcsolni.
Egyébként jó nagy hülyeség, nekem többször volt már, hogy kellett 1-esbe raknom menetközben. Általában meredek emelkedőkön, ahol álló helyzetből nem lehet elindulni.
Az oktató kocsijában csináld úgy, ahogy mondja, a sajátodban meg majd úgy csinálod, ahogy jónak látod.
Bakkecskézni fogsz a nem pontosan kezeled a gázt és a kuplungot.
Van olyan szituáció amikor kell az 1-es (pl meredek emelkedőre való fordulás) viszont ilyenkor gázzal rakjuk egyesbe a váltót és folyamatosan adagoljuk a gázt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!