Melyik a legcsendesebb, leginkább rezonanciamentes, legjobban összerakott autó 4 millió alatt vagy kicsivel felette?
Dacia leszerepelt, az egyértelmű.
Lehetséges jelöltek, amik között nem tudok dönteni:
Astra J Sedan
Astra K
Ford Fiesta
Ford Focus
Suzuki Vitára
Kia Rio
Hyundai i20
Skoda Fabia
Opel Corsa
Toyota Yaris
VW Polo
esetleg más ötlet?
méret annyira nem számít, a lényeg, hogy a következő feltételeknek megfeleljen:
4 hengeres benzinmotor
klíma
tempomat
és persze csendes utastér amiben nem kínszenvedés egy 250 km-es út sem, de nagyrészt városi ingázás és 10-40 km közötti vidék lenne a leggyakoribb, ennél hosszabb utak havonta, kéthavonta egyszer.
Hiába csendes az autó ha sz*r az út!
M0-son mehetsz légrugós autóval is, akkor is zajos lesz :)
Egyébként furcsa mert én kifejezetten utálom ha csendes egy autó....
Nem hiszem, hogy nagyságrendi különbségek lennének "rezonanciában" az általad felsorolt autók között.
(Olvastam régebben a Daciás történetedet.)
Heti kétszer 240km-t ingázok egy Astra K-val. Igaz ez dízel és kértem külön hangszigetelő csomagot, akusztikus üvegű a szélvédő is és kifejezetten csendes autó még 130km/h-nál is.
Pár hónappal ez előttig szintén ugyan ezen az útvonalon és gyakorisággal egy régebbi szériás Astrával jártam 13 évig. A két autó között sem mondanám hangban/rezonanciában óriásinak a különbséget. Az új talán csak egy árnyalatnyival halkabb. "Kínszenvedésnek" egyikkel se éreztem az utat.
Munkám miatt is sokszor járok napi 600-700km-t fapados 10 év körüli furgonokkal. Na azok már hangosak. A motor is sokkal jobban behallatszik, a raktér is döng. Az ülések kényelemtelen nulla oldaltartású kárpitozott hokedlik. Minden műanyag gagyi, kopogós, sorjás. Nem mondom, hogy egy ilyen autóból nem esik jól kiszállni a nap végén, de erről sem a "rezonancia" ami legelőször eszembe jut.
Miért nem rögtön egy S osztály?
Gondolom az adott keret és a felsorolt típusok miatt újat vagy max 1-2 évest szeretne venni.
Ha csendeset akarsz akkor vaskos kisautót veszel ahol a tárgyak benne felveszik a hangot.
Az autó szigetelésen kívűl azèrt hangos mert televam üres térrel
Ökölszabály szerint minél kisebb egy autó, annál "zajosabb" (persze vannak kivételek, de nem ezek között).
(Szubjektív) véleményem szerint ebből a társaságból:
K astra
Focus
(esetleg i20)
ami csendes. Meglepően sokat számít egyébként a gumi, a puhább gumi értelemszerűen csendesebb, de hamarabb elkopik.
További ökölszabályok:
Magas/nagy homlokfelületű autó (Vitara) -> nagy szélzaj
Minél több henger, annál kevesebb motor rezonancia (3 hengeresek kiesnek, de ezt írtad is)
Merev hátsó tengelyes autók több útzajt szednek fel (nem ismerem mindet, de asszem a K astra nem az)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!