BMW E30 a világ legtökéletesebb autója mindmáig?
Jónak azok is jók persze, de azok mégse érnek az E30 nyomába.
Olasz autók (általánosítás): túl gyakran elromló elektronika, nagymértékű rozsdásodás, nem időtállók technikailag és formailag se, biztonságosságban se jeleskednek, nehezebben javíthatók, nem túl jó minőség, ami jó belőle az túl drága és így alapfunkciókat könnyen elveszíti, kevésbé fiatalosak.
Ferrari vagy Lamborghini autóval körülményes elmenni egy hegyi túrára vagy bevásárolni, gyengébb képességűek nehezebben vezetik. Könnyen törnek és nem nyújtanak akkora biztonságot a legtöbb esetben, mint egy jobbfajta normál autó. Méregdrága az üzemeltetése és átlag ember soha nem tudja megfizetni. A legtöbb ember könnyen összekeveri a típusokat. Utcai változataiból (alapján) épített autók nem értek el olyan nagy átütő sikereket.
Az E30-nál több jó dolog áll együtt.
Sajnos nem ismered az olaaz autokat.az 1960-90es evek elejeig nagyon is jok voltak. Utana kezdtek pocsek autokat gyartani.
De ez csak az utcai autokra voltak jelemzok. Amiket felsoroltam mind kifejezetten rally auto volt es nagyon nagyon jo konstrukciok voltak.
Ma ami jo belole meg mindig boven bmw ar alatt van. Nem ugyan azt adja nyilvan de pl egy 159es sportfutomuvel 3.2 v6-al nagyon is elheto. De nyilvan nem egykategoria.
Ferrarival senki nem megy hegyi turara de barmi massal el lehet menni. Egy masaratival, egy aston martinnal amiknek akkoriban erosebb motorjai voltak, jobb futomuvei, kenyelmesebbek voltak es nagyon nagyon modernek voltak.
Konnyen torik? Egy lamborghini? Ezt megint honnan szedted? Ez szimplan nem igaz.
Lehet h nem fogjak megfizetni. E30meg soha nem lesz egy ferrari. Soha nem lesz olyan jo. De egyik bmw sem. Egy M sem lesz olyan mint egy lambo vagy ferari. Megint teljesen mas kategoria.
Hatalmas sikereket ertek el ezek az autok. Ketsegtelen h az emberek hamarabb tudjak h mi az a countach vagy diablo vagy f40. Autos kartya, filmek, musorok, plakatok. Nem e30 volt ezeken hanem Lamborghini es ferrari. 2000es evek elott a legjobb motorok ezekbe kerultek. A hires 0.6 v12 vagy colombo motor.
A cikk meg a 3as sorozatrol szol es csakbmwkrol or, semmi olyanrol h masnal jobb lenne.
Szoval szerintem se en de mas se szerette meg az e30at jobban. Valahogy nem vettel ra es ennek igy nincs sok ertelme, nem tudsz ervelni mellette de amit irsz az se igaz. Nem is ertem mi volt a kerdes celja de gondolom nem is volt csak annyi h elmondhasd h ez az alomautod.
Így van, rally-ban a BMW sehol sem volt.
Bár a Mercedes sem, de ők nem is erre csináltak autót.
A BMW próbálkozott vele, de esélytelen, mai napig esélytelenek a hátsó kerekes autók rallyban.
Persze próbálkozás van, de a 4×4-esek alázzák.
a W123-at meg ne akard már az E30-hoz hasonlítani.
Kb. olyan mintha egy korsó sört akarsz egy pohár borral összehasonlítani, amikben annyi a közös, hogy mind a kettő alkoholos ital.
W201-el vagy W124-essel már össze lehet hasonlítani az E30-at, de szerintem a számok önmagukért beszélnek....
Lanica Fulvia-tól kezdve azt lehet mondani ismerek párat.
Teljesség igénye nélkül:
Lancia Beta MonteCarlo, Delta HF Intergrale
Ferrari Dino, Ferrari 348TB, Ferrari GTO
Maserati Quattroporte III
Fiat Tipo/Tempra/Panda/Ritmo/Bertone
Lamborghini Countach
Lancia Stratos
Isetta (BMW licenszelte)
Lamborghini prototípusok (BMW M1 kapcsán együttműködés)
Régi BMW Turbo motorokat ismered:
1983-ban a Forma1-ban világbajnoki címet szereztek BMW motorral.
Azt azért nem mondanám, hogy rally-ban nem érte el sikereket.
80-as évek elején:
BMW M1 Gruppe 4 (elvileg csak 1 világbajnoki futamon vett részt és ránézésre se rallyra tervezték)
BMW E30 M3 Group A
Tovább növelte az M3 értékét a versenypályákon mutatott teljesítmény. Az 1980-as évek vége felé számos európai túraautó trófeát nyertek, köztük a DTM bajnokságot 1987-ben, valamint 1989-ben, amikor is egy nagyon szoros küzdelemben verték meg a Mercedes-Benz és a Ford modelljeit. Ezen felül jöttek a rally sikerek még, 1987-ben például a Korzika Rally-t is egy M3 nyerte. Erre tett még rá egy lapáttal Olaf Manthey csapata, akik egy-két győzelmet besöpörtek még a nürburgringi 24 órás versenyeken.
Semmilyen más autótípus nem volt képest ilyen példás karrierre
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!