Mit gondoltok a Skoda Octavia RS 2. 0 PD TDI-ről?
Sziasztok!
Autó vásárlás előtt állok (abszolút laikusként).
A Skoda Octavia 2007-es (nem tudom ez hanyadik széria) több szempontból megtetszett. Szemezgettem a 2.0 benzines változatokkal is, de nagyon ritka és kevés van a piacon, ellenben a PD TDI.
Mi a véleményetek erről a konstrukcióról? A PD TDI-ről eléggé megoszlik a vélemény ahogy látom...
Mire kell odafigyeljek a vásárláskor, motor terén? Ha a PD elemekkel esetleg gebasz van, az észrevehető?
Köszönöm a válaszokat!
Hogyha laikus vagy akkor érdemes a 2.0CR-ek között nézelődni, sokkal könnyebb lesz számodra.
A 2.0PD is vehető, de körülményes a vásárlása:
1- Milyen PD elem van benne (vagyis cserélték-e már?) Ha mind Conti akkor vehető, ha maradt 1db Simens is benne akkor inkább csak a bonyodalom lesz vele.
2- Volt 1-2széri ami egy kicsit gyengébb hengerfejjel került ki így azok javarésze már közeledik a hengerfejezéshez. (érdemes az olajat és a vizet megnézni)
3- A részecskeszűrőt nagyon hamar eldugítja a PD (ezt általában ki szokták már ilyen idős korban venni belőle)
4- Olajpumpa meghajtó tengely, bár a legtöbbnél már ez is orvoslásra került (ez a hiba fent áll a 2.0CR-nél is)
Fenntartásilag nem drágább mint mondjuk egy 20D BMW, de azért itt is körültekintően kell nézelődni és vásárolni (nem a kínálat aljáról)
Csak hogy pozitívumot is mondjak: A maga kategóriájában egy nagy családi autó amivel kényelmesen és gyorsan lehet közlekedni.
Nem véletlenül van belőle annyi és annyira nyomott áron.
CRTDI-t vegyél csak, igaz jó egy millióval legalább drágább, egyébként egy jó kis kocsi, előttem leírták
Nekem épp csak picivel idősebb sima 1.9 pdtdi-m van, a teljes autót tekintve nagyon meg vagyok vele elégedve, de amúgy a beltéren látszik már a kopás, sok helyen ami állítólag vw "betegség". Csak a rádióját cserélném le egyedül, mert az nagyon nem a mai korba való (bár baja nincs).
2 éve van meg, eddig csak 1 akksi és 4 izzitógyertya csere volt, + 10ezrenként olaj.
Nekem titkos tippem mindig a Skoda Octavia RS, ha valaki egy különlegesebb, de fassza autót akarna. Na jó, az Octavia nem olyan különleges, viszont az RS-nek a futóműve és a féke is jobb egy kicsit, a 2.0 PDTDI pedig szintén egy jó konstrukció, hiába szidják sokan. Egyedül az olajpumpára kell ránézni vétel után, és utána nem lesz vele gondod.
A gond ott van, hogy aki RS-t vesz, az valószinüleg küldi is neki rendesen, szóval lehet, hogy a futóműve van tropára menve az autónak, vagy lehet, hogy a motorját hajtották szét, esetleg hidegen padlózták, ilyesmi. Erre azért nagyon kell figyelni. Az ilyen sportosabb autóknál arra is nagyobb az esély, hogy törött volt.
Köszönöm a sok hasznos választ srácok, királyak vagytok!
Ami eléggé aggaszt, hogy úgy tudom, hogy a 2.0 PD TDI-ben még a Siemens PD elemek vannak, amikről még jót nem olvastam. Állítólag nem is cserélhető Boschra, csak Siemens megy bele. Ami ha tönkremegy (márpedig az olvasottak alapján tönkre fog), darabja 200 ezer forint körül mozog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!