Magasabb hőmérsékletű benzin?
Pár hete egy autós videóban azt hallottam (egy egyedi versenyautóról beszélt az építője), hogy ha már 10°C-ot is emelkedik a benzin hőmérséklete, akkor (ha jól emlékszem) 5%-al többet kell belőle befecskendezni ugyanolyan teljesítmény eléréséhez.
Ez igaz? Ha igen, akkor mi miatt van ez? Összefüggésben van a benzin sűrűségével? Először erre gondolnék, csak ennek nem tudtam utánanézni (nem találtam meg hogy hogyan változik a sűrűsége a hőmérséklet függvényében). Vagy a magasabb hőmérséklet miatt az égési csúcsnyomás is megnő és azért kell többet adni hogy ne jöjjön létre öngyulladás? Vagy esetleg más miatt?
"A benzin hőmérséklete nem, vagy csak elenyésző mértékben befolyásolja az öngyulladási hajlamát"
Ezt jó tudni. Viszont az is igaz, hogy a gyújtási pillanatban elsősorban hő keletkezik aminek hatása a nyomás növekedés. Viszont ha nagyobb például a benzin hőmérséklete akkor a gyújtás után a teljes hőmérséklet is nagyobb lesz vagyis a nyomás is. Emiatt gondoltam arra, hogy a több benzin hűtés miatt kellhet. De aztán lehet nincs így, nem igazán értek hozzá, csak érdekel a téma :)
"Viszont ha nagyobb például a benzin hőmérséklete akkor a gyújtás után a teljes hőmérséklet is nagyobb lesz vagyis a nyomás is."
A hengerben elsősorban levegő van, némi beléporlasztott benzinnel. Tehát a benzin-levegő keverék hőmérséklete szempontjából nagyon elenyésző annak a kis benzinnek az induló hőmérséklete.
A benzin hőtágulási együtthatója kb. 0,001, tehát 1 fok változással a térfogata 0,1 %-al változik.
Az említett 10 fok hőemelkedés kb. 1 % térfogatváltozást okoz, nem 5 %-ot.
Ettől függetlenül lehet még valami más magyarázat is a felmerülteken kívül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!