Magasabb hőmérsékletű benzin?
Pár hete egy autós videóban azt hallottam (egy egyedi versenyautóról beszélt az építője), hogy ha már 10°C-ot is emelkedik a benzin hőmérséklete, akkor (ha jól emlékszem) 5%-al többet kell belőle befecskendezni ugyanolyan teljesítmény eléréséhez.
Ez igaz? Ha igen, akkor mi miatt van ez? Összefüggésben van a benzin sűrűségével? Először erre gondolnék, csak ennek nem tudtam utánanézni (nem találtam meg hogy hogyan változik a sűrűsége a hőmérséklet függvényében). Vagy a magasabb hőmérséklet miatt az égési csúcsnyomás is megnő és azért kell többet adni hogy ne jöjjön létre öngyulladás? Vagy esetleg más miatt?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A benzin hőmérséklete nem, vagy csak elenyésző mértékben befolyásolja az öngyulladási hajlamát"
Ezt jó tudni. Viszont az is igaz, hogy a gyújtási pillanatban elsősorban hő keletkezik aminek hatása a nyomás növekedés. Viszont ha nagyobb például a benzin hőmérséklete akkor a gyújtás után a teljes hőmérséklet is nagyobb lesz vagyis a nyomás is. Emiatt gondoltam arra, hogy a több benzin hűtés miatt kellhet. De aztán lehet nincs így, nem igazán értek hozzá, csak érdekel a téma :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Viszont ha nagyobb például a benzin hőmérséklete akkor a gyújtás után a teljes hőmérséklet is nagyobb lesz vagyis a nyomás is."
A hengerben elsősorban levegő van, némi beléporlasztott benzinnel. Tehát a benzin-levegő keverék hőmérséklete szempontjából nagyon elenyésző annak a kis benzinnek az induló hőmérséklete.
A benzin hőtágulási együtthatója kb. 0,001, tehát 1 fok változással a térfogata 0,1 %-al változik.
Az említett 10 fok hőemelkedés kb. 1 % térfogatváltozást okoz, nem 5 %-ot.
Ettől függetlenül lehet még valami más magyarázat is a felmerülteken kívül.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!