EGR rendszer lekötése milyen hatással lehet egy benzines autóra?
Olvastam több helyen is hogy ha le van kötve (dizeleknél) csökken a fogyasztás és tisztább marad a motor belseje. Benzinesekre vonatkozólag nem találtam semmilyen információt.
Gondolom mást produkál egy modernebb motorba és mást egy öregebb technikába (pl egy 1993-mas Swiftnél)
Amit tudtok a témáról írjátok le!
Mondjuk azt : ha gyér konstrukciós motorról beszélünk nem az EGR fogja megoldani a kokszosodást.Nem attól lesz 250 ezer helyett 500 ezer az élettartam.
Nem attól lesz 6-ról 3 liter a fogyasztás.
Persze, hogyne vannak legendák "ledugózták az EGR-t" mentem 80 ezret nincs kokszosodás ,jobban megy és 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt a benzines kocsim".
200e-nél tényleg kevesebb lerakódás marad,3-4 lóerővel tényleg többet nyerhetsz,és minimális fogyasztás csökkenés várható.
De ezért az el nem égett maradék keveréket (a nem teljesen) nem vezeted vissza,hanem egyből kifelé nyomod, és egyedül 4-5 autó helyett is szennyezel.
A felesleges szint, egy autó állapotát nem itt kell elkezdeni óvni.
A ledugózás növeli a fogyasztást, csökkenti teljesítményt. A ledugózás miatt nő az égés hőmérséklete. Emiatt az égés végi nyomás is. Ez fokozottabban terheli a dugattyút és a hajtórúd csapágyait is.
Az egr kiiktatásával tucatnyi autónak megfelelő rákkeltő nitrogén oxidokat pöfögsz az orrunk alá.
Gondolom olcsóbb ledugózni, mint tisztítani/javítani/cserélni, minőségi olajathasználni, megtanulni kezelni az autót, hagyni, hogy elkerülje a mutató a 4000-es fordulatszámon és havonta egyszer megkergetni a kocsit a sztrádán párszáz km-t.
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Ha valaki tud még olyat ami nem hangzott el szivesen fogadom.
Engem is meglepett, de a 93 mas swiftben van EGR rendszer. (G13BA motorkód)
Én semmiképp nem szeretném lekötni. Úgy jó ahogy a mérnökök megtervezték:). Nem volt még problémám vele csak érdekelt hogy mit produkál mert hallottam mindenféle történetet róla. Amúgy 110 000km van az autóban és Eneos 10w40 es olajat teszek bele amit 8000km enként cserélek.
"Úgy jó ahogy a mérnökök megtervezték:)."
Ez hülyeség, az EGR szelep egy szükséges rossz a motorgyártásban, még egy mérnök sem tervezte azért a motorhoz, mert hogy milyen jó lesz ez. Éppen ellenkezőleg, elfojtja a motort, rengeteg negatív hatása van.
Ha az EGR-t egy szaki dugózza le, és az autó szoftverét ehhez igazítja, akkor csakis pozitív hatással lesz a motorra. Nem, nem fog 3 literrel kevesebbet enni, nem lesz +50 lóerő, de vannak előnyei. Vizsgán is simán átmegy egy ledugózott autó, ha mégsem, akkor az nem az EGR ledugózása miatt van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!