29 éve nem használt autó indítása?
Hosszú történet, a lényeg, hogy akad egy 29 éve mozdulatlan 66-os évjáratú M21-es Volga, vagy másik nevén Gaz 21.
Km nem sok van benne 44.000 pár száz, de szerintem ez itt most lényegtelen.
Akkumulátor nincs benn, illetve ránézésre a gumik is teljesen kukák mert ki vannak repedezve. Szóval ezek biztosan kellenek.
Viszont az alapoknál többet nem nagyon tudok a kocsikról, olajcsere, kerékcsere megy, és ennyi kb. Viszont itt gondolom ezeknél többre lenne szükség a beindításához.
A tank több mint félig van, de nem tudom mi történik a benzinnel ennyi állás után. Szóval az első kérdés itt adódik, mit kéne vele kezdeni, eresszem le teljesen valahogy, aztán friss benzint bele?
A másik dolog pedig amit nézegettem a motortérben a gyújtás kábelei elég szép állapotban vannak, a hűtés csövein viszont ilyen igen apró repedések látszódnak, de kézzel megnyomkodva elég puhának tűnnek, illetve víz sincs benn, ha minden igaz az leállításakor le lett engedve.
Ékszíj tekintetében megint csak nem látszik sok gond, mármint ránézésre, még csak nem is érezni lazának, de gondolom ennek sem tehetett jót az állás.
Illetve ami feltűnt és biztos kell vele valamit kezdeni az a fék, ugyanis a fékpedál be van este teljesen. Igazából ez volna a legnehezebb dió, mert még ha meg is tudnám csinálgatni, akkor sem olyasmi amivel szórakozni szeretnék.
Távlati terv de mivel családi örökség és a papírjai is megvannak, illetve elég sok minden van, de ha minden igaz, folyamatosan ideiglenesen kivont állapot lett rajta frissítve, de ez nem biztos, ennek picit még utána kell járnom.
Illetve ha nem is sikerül teljesen kiigazodnom rajta, úgy ha készen van az autó, lehetséges szimplán újra forgalomba helyeztetni műszaki vizsga után? Veteránvizsgát vagy ilyesmit nem tervezek, csak lehessen használni néha egy kis nosztalgiautózásra, ha már 51 éve családi tulajdon. legrosszabb esetben emg csak fel lenne újítva működőképessé, aztán telken néha picit menni vele, hogy ne kerüljön ismét ilyen állapotba.
Ha a kasznija jó állapotban van, elég komoly értéke is lehet az autónak, szerintem ne próbálkozz vele, inkább bízd valami szerelőre.
Én a helyedben minden üzemanyagot, gumit, csövet, tömítést lecserélnék. Egy alapos motor és üzemanyagrendszer tisztítás is szükséges lehet. Ennyi idő alatt bármi kiválhatott a 30 éve gyártott üzemanyagokból. (üzemanyag nem egyenlő a benzinnel, mert annak tüzelőanyag a helyes megnevezése).
Egy meggondolatlan indítózás akár visszafordíthatalan károkat is okozhat, szerintem bízd restaurátorra, ha valóban családi ereklye és nem sajnálod rá a pénzt.
Simán megpróbálhatod beinditani. Olaj legyen benne.
Mert ha beindul viz nélkül akkor se lesz semmi baja ha egy párat fordul.
Egyáltalán át fordul-e a motor ?
Majd látjátok utána hogy érdemes-e valamit is csinálni.
Kell hozzá némi angol, de a video önmagában is beszédes.
Az összes gumicső, fékcső cserés, illetve a vezérlést mindenképp cserélni kell. Gyertyákat csere / átnézés ....stb. Kérdés már csak az, kapnie hozzá alkatrészt?
Leírásodból adódik, hogy fiatal vagy és szeretnél az autóval picit menni, kipofozgatnád, de nem akarod szakemberre bízni a pénz miatt.
Lehetne költeni rá és akkor egy vagyonért el tudnád adni, de sok autókereskedő is lát ebben fantáziát, ő is profitálni fog rajtad.... Gányolni nem érdemes!
Ha csak a motorra vagy kíváncsi így első körben, akkor amit én csinálnék:
-Kézzel átforgatni a motort, ha könnyen forog:
-olajcsere
-gyertyacsere vagy legalább drótkefézd meg a régirket
-megszakító érintkezőit és az elosztófedél érintkezőit megcsiszolni
-légszűrőházat levenni
-üzemanyagcsövet lekötni, beledugni egy benzinnel teli kannába
-hűtőt felönteni vízzel, vagy fagyállóval
-Kamerát előkészíteni és próba
Ha nem indul:
- a karburátor szívótorkába fecskendővel egy kis benzint befecskendezni indítózás közben
Ha beindult, sokáig ne járasd, max 1 perc. Ki tudja hogy a vízpumpa milyen állapotban van. Nem lenne jó megfőzni a motort.
Egy autószerelő haver nem baj ha segít.
Ha nem is mozdulsz vele, már az jó érzés, hogy legalább a motor életrekel.
A továbbiakban érdemes levenni az olajteknőt és elmosni, a hűtőt is kimosni, a karburátort szétsuedni és kitakarítani. A fék természetesen kuka, a futómű gumi alkatrészei szintén, a lengéscsillapítók szintén. Olajcsere szükséges a váltóban és a difiben, kellenek új gumik, stb stb. El lehet vele tölteni elég sok időt, hogy képes legyen részt venni a forgalomban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!