Audi A6 BMW 5-er,6-er stb. vezetőkhöz, hogy amikor látják, hogy az autópályán lassú a forgalom és tömve vannak a sávok, akkor miért kezdenek el idegesen cikázni is villogni?
KRESZ: 36. § Párhuzamos közlekedés
(1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külsõ (jobb szélsõ) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak elõzés, balra bekanyarodás, illetõleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
De, hogy ne kelljen sokat olvasnod:
Akkor vannak tömve a sávok, ha Te és sok más hozzád hasonló bent felejti magát a belső(bb) sáv(ok)ban. Tehát ha szépen kihúzódsz a külsőbe, amint befejezted az előzést, senki sem fog rád villogni, pláne nem cikázni.
Amúgy nem a fent említett típusokat vezetem.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az elõzés befejezése után a külsõ forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetõleg gyorsjáratú autóbusszal a vezetõ több jármûvet kíván elõzni, megmaradhat a belsõ forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó jármûvek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sûrû, hogy a külsõ forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belsõ forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(4) Lakott területen lévõ, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belsõ forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármû a mögötte gyorsabban haladó jármûvek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármû mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb elõrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevõit zavarni tilos.
Ja, amúgy de, Passatom van. Nem némettől vettem, középvezető sem vagyok.
Érdekes hogy régi autóval pl. G Astra, Suzuki Swift, Golf 4 nem tolnak, nem tolakodnak annyian.
De legyen az akármilyen közép-felsőközép kategóriás újabb autó pl. Insignia, Passat stb, azzal egyből az ember seggében vannak. (tisztelet a kivételnek)
Mai vicces jelenet: 2 sávos út, lakott terület, enyhén havas, néhol jeges út, gyér forgalom.
Én a belsőben veretem 45-50 körül (azért mentem a belsőben mert nemsoká balra fordultam), emberünk fehér, facelift előtti Insigniában megunja a tolást, úgy 70 körül elhúz mellettem majd ahogy jönne elém vissza szépen megcsusszan, alig tudja megfogni a kocsit. Onnantól kb. 40 km/h-val ment.
Kicsit később ahogy a lámpánál balra kanyarodó sávban melléálltam könnyezve, annyit látok hogy szó szerint remeg emberünk :D Persze ha balesete lett volna akkor kiszállok segíteni és nem röhögök, de ez így viccesre sikerült.
#3: Lakott terület teljesen más, azt a KRESZ is külön kezeli, ott én sem feltétlenül megyek a külsőben. Előtte kis kategóriás autóm volt (Punto), a Passatot, Insigniát, Superbet, Octaviat, BMW-t ugyanúgy kivillogtam pályán a belsőből, mint most és én magam is mindig a külsőben közlekedtem lakott területen kívül, akkor is most is.
Egyébként követési távolságot nem tartani baromi veszélyes, sosem mászok az előttem lévő nyakára, tisztes távolból villogok ha villogok. Rohadtul frusztráló és nem kicsit balesetveszélyes a másik seggébe bújni.
Óó ne általánosítsunk már, mert nekem is A6 ban :((
Amúgy megmagyarázható a dolog (persze nem elfogadható). Ezekben az autókban 100-nál is úgy érzed, mintha 20-al mennél, szinte nyomasztó, mert mindig úgy érzed, hogy nem haladsz, annyira elszigetelt és csendes az autó. Nagyrészt ezért is mennek (megyünk) sokszor annyira, észre sem vesszük, hogy 180-on van az óra, csak akkor érezzük, hogy haladunk.
Na ez az érzet nagyon sokakból kihozza az idegbeteget, aki mindenképp előre akar törni, és haladni akar. Aztán a cikázásban sokszor lassabban halad, mint én vagy más, aki tartja ugyanazt a sávot végig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!