A 15W 40-es motorolajok tényleg ennyire rosszak a
személyautók számára?
Figyelt kérdés
Itt például azt írják hogy télen kifejezetten előnytelen: [link]
Én egy Rox 15W 40-es motorolajat használok az autómhoz de úgy látszik dobhatom ki a kukába az egészet
2017. nov. 29. 19:49
1/9 anonim válasza:
Ezt így nem lehet kijelenteni. Attól függ, hogy milyen illesztésekkel készült az az adott motor, amibe öntenéd.
Például egy öreg autónál lehet hogy ez gyári előírás, de már egy 90-es években készült autóhoz, ahol már gyárilag nem ritkán 5w40 volt előírva, oda túl sűrű a hidegoldali viszkozitása miatt.
2017. nov. 29. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Nem rosszak a személyautók számára. A 15W40 az hidegen is erősen sűrűn folyós olaj, hidegben nagyon nem előnyös a kenése, a kenés felépülése és az olajpumpa szempontjából.
Sivatagos helyen, ahol nap közben simán van 45-50 fok, oda pl jó lehet :)
-10, -15 fokig nem olyan gáz, alatta viszont valóban sokkal rosszabbul szivattyúzható, mint a "hígabbak".
A mások dolog, hogy ez még ásványi alapú olaj. A kőolajból állítják elő közvetlenül finomítással, adalékolással.
Ellenben a szintetikusak, eleve kenőanyagnak lettek megtervezve és előállítva molekuláris szinten. Korszerűbbek.
Árban nem olyan óriási a különbség, hogy egy 40 évnél fiatalabb autó ne érdemelje meg a korszerűbb olajat.
De ez csak az én meglátásom.
2017. nov. 29. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Az utóbbi 20-25 évben készült autóba én ilyet már nem töltenék. Milyen autóban használod?
2017. nov. 29. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Igen, meg lehet magyarázni, hogy van, ahová ez az olaj az ideális. Tényleg így van. De Európában, pláne így tél körül, 25 évnél fiatalabb autóba bűn beletölteni. Túl sűrű hidegen, nem megfelelő a kenése. Ilyen Lada kaliberű motorokba még mehet éppen, de én az 1310-es Daciaba is 10W40-et vettem.
2017. nov. 29. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
15W-40 van részszintetikusban is, azt érdemes választani. Az ásványisággal annyi gond van, hogy mivel nem tűri olyan jól a hőt, hajlamosabb a kokszosodásra. Persze vannak benne adalékok amik ezt a hajlamot csökkentik, de olyan jó sose lesz mint a szintetikus. A koksz meg szennyezi a motor belső alkatrészeit, rontja a hőleadást stb. Ezen felül az ásványi olaj jobban párolog tehát többet kell utántölteni. Régi motorokba megteszi a 15W-40 (90-es évek előtt), de inkább legyen 10W-40, azok mind részszintetusok. A részszintetikusban is van ásványi komponens, de van szintetikus is. ami sokkal jobb anyag. Az ásványi olajokat hamarabb le kell cserélni, még a 10000km-t sem érdemes megvárni, főleg ha viszonylag sokat van városban használva az autó.
2017. nov. 30. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 A kérdező kommentje:
97-es évjáratú Opel Astrám van és mivel nem értek az autókhoz ezért elkövettem azt a hülyeséget hogy 15W 40-es olajat öntöttem bele...Na mindegy,ebből a hibából is tanultam
Köszönöm a válaszokat!
2017. nov. 30. 17:00
8/9 anonim válasza:
Határeset. Azért nem egy űrtechnika, bár megérdemelné legalább a 10W40-et, de nem hiszem, hogy egy csereperiódus alatt szét fog esni ettől az olajtól.
2017. nov. 30. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Igen, ha egyszer használod, még nem tragédia. A következő olajcserét hozd kicsit előrébb és akkor menjen bele egy 10W40-es!
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!