Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehetséges, hogy a...

Hogy lehetséges, hogy a dízelmotorok miatt nem csökkent le radikálisan a benzines személyautók száma?

Figyelt kérdés

A dízel egy hatalmas találmány.

A buszok,mozdonyok, teherautók,tankok már elég régóta dízelesek.Miért is?

A dízelt olcsóbb előállítani, mint a benzint másrészt kevesebbet fogyaszt belőle a jármű.


Akkor,hogy lehetséges,hogy ilyen sok még a benzines személyautó?


Nekem volt benzines, de soha többet.

Számomra egy dízel sokkal kényelmesebb,szeretem,hogy nem kell nyomni neki annyira,hogy előjöjjön az ereje,alacsony fordulaton is megy.

Aztán, nagyon szeretem, hogy úgy viselkedik, mint egy azonos köbcentis motorral (2000) rendelkező benzines, de annyit fogyaszt, mint egy 1,4-es.


Volt 2 literes benzines autóm, nem is ment rendesen, meg 12 liter körül evett.Persze, nem is fogtam vissza magam.


Ellenben, a mostani autók, sok városozásnál is megáll 6,5 literből.

Ennek, ha taposom neki, akkor sem emelkedik nagymértékben a fogyasztása, a benzines autóim meg csak úgy szürcsöltek.


2017. jún. 20. 20:56
1 2
 1/17 crudy ***** válasza:
50%
A dizel megjelenesevel radikalisan csokkent a benzinesek szama. Tehat tevedesben vagy. Ma mar tobb a dizel mint a benzines. H miert van meg benzines? Azert mert a dizelt dragabb eloallitani, dragabb fenntartani es bar neked eleg amit egy ketezres dizel tud de ha valaki komoly autora vagyik akkor benzines autot vesz. Ha valaki varoson belul hasznalja akkor is benzines autot vesz vagy kellene vennie ha tudna h hova kell hasznalni benzin es hova dizel motort.
2017. jún. 20. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:

1#

Nem egészen.

Ha megnézed a komolyabb autók,például AudiQ7,A8 többnyire ezek is dízelesek, csak nem kétezres, hanem minimum 6 hengeres.

2017. jún. 20. 21:09
 3/17 szántóvető ***** válasza:
23%

jókor írod ki a kérdést,pont a dízelválság kezdetén(a világon csak európában divat a dízel személyautó,sehol máshol nem.)szóval a dízelnek az az előnye hogy olcsóbb előállítani meg kevesebbet fogyaszt:jól leegyszerűsítetted pedig hátránya is van jópár.

"A dízel egy hatalmas találmány"-amíg el nem pusztul a komplett élőviág.a nagyvárosokban már nem a levegő károsanyagait mérik hanem a szmog oxigéntartalmát.

2017. jún. 20. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 crudy ***** válasza:
Az h a nagyautokbol is van dizel az nem azt jelenti h a dizel jobb mint a benzin es nem is azt h a szent grall. Bmw audi plane vw, mindenbol van dizel. De ez azert van mert van ra igeny. Mert sokan akik hetes bmwt vesznek, azok is sporolni akarnak foleg ha egy nagy motorrol van szo. Egy negyliteres dizel ma elpofog 13-15literrel mig egy negyliteres benzin benyomja a 20litert. Plane terepjaro, ket tonna? Nyilvan dizellel veszi az ember mert ramenne a gatyaja az uzemanyagra. De akkor menjunk a tenyleg komoly autok fele. A porsche, a lamborghini, a bentley, a rolls royce a maybach. Ezekbol nincs dizel. Jo porschebol van mert mar van olcso modelje. De arra alapoznak h aki ilyen autotvesz az nem fog dizelt venni. Es nagyon jol irta az elottem levo. A dizel mania europaban akkora dolog. De egy vezerlescsere, reszecskeszuro csere, injektor garnitura, turbo. Ezek tobbszazerzes tetelek egyenkent. Jo buli a dizel ha ujonan vesszuk de hasznaltan egy penztemeto is tud lenni melle nem megy. Nyomatekos? Hat az nagyon jo de az a rengeteg nyomatekot 1800-2500ig tart, utana lankad mig egy benzinesben 2800- majdnem hatezerig elforgathatod es meg tud huzni. Persze annak sincs ilyen hosszu nyomatekgorbelye. A dizelek nem szeretik a magas fordulatszamot igy egy otosben 130nal mar nem olyan kellemes vele elozni mint egy kisebb benzinessel ami egyszeruen keri. Egyszeruen valaszolva a kerdesedre a dizel nem akkora talalmany. Sporolas, csak azert van. Ma mar majdnem ott van a fenntartasa mint egy benzinese de megse, mar majdnem ugy megy de megse. Es ezt a pici lemaradast is rengeteg fejlesztessel es rengeteg draga, okos, preciz alkatresszel oldottak meg ami nem feltetlen javitja az oszkepet. Reszecskeszuro, piezokristalyos injektor. Ezek jok, tenyleg. Amig egyszer valamiert meg nem hal.
2017. jún. 20. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:

Európában azért van "dízelmánia", mert a világ többi részéhez képest baromi drága az üzemanyag, baromira túl van adóztatva.


Ha ez másként lenne, akkor itt is minden második autó 6 hengeres benzines lenne.

2017. jún. 20. 21:35
 6/17 anonim ***** válasza:
47%
Azért hadd ne beszéljünk a fenntartási költségekről...egy új benzinesben is megtalálod az ördögi dolgokat amik eddig csak a dízelben voltak. Már a benzines motrok sem olyan egyszerűek mint a régi szívó.
2017. jún. 20. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

Rolls stb nem gyárt dízelt ez ok... de érdemes megnézni a 7-es, S és A8 eladásokat... Azok is könnyen beleszaladnak a 40-50 millióba és mégis 80% fölötti a dízelek aránya...


Arról nem beszélve, hogy mindenki jön azzal, mert a dízelt drága javítani... csak vegyük azt példaként amit már itt is rengetegszer kiszámoltak, hogy amennyit mondjuk 250.000 alatt megspórol velük az ember egy hasonló teljesítményű benzineshez képest, az bőven több mint egy ilyentájt átlagosan előforduló hiba javítása...


Az megint más tészta, hogy a sok magyar megveszi 300.000km-el az autót, aztán pár ezer km után van valami nagyobb kiadás akkor meg máris megy a szarozás, hogy ez nem is spórolt neki így semmit... neki lehet nem, annak viszont igen aki az előtte levő 300.000km-t belehajtotta.

2017. jún. 21. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
Ja Bentley-nél meg tervben van a dízel...
2017. jún. 21. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
0%

Köztudott, hogy a dízelben sokkal nagyobb erő és nyomaték van, mint egy benzinesben hasonló kategóriában. Nem váéletlen, hogy nincs benzines kamion, vagy benzin mozdony :)


Porsche Cayenne 4500ccm biturbós autó 21Litert eszik 100km-en. Kérdezem én, hogy mi ebben a meglepő? Magyarországon elsődleges szempont a fogyasztás, aztán az erő... sajnos mindent pénztárcához kell mérni.


Igaz, hogy a dízeles autók szervizeltetése sokkal drágább, de ha nincs használva annyit és NEM RÖVIDTÁVRA, akkor nem kell szerelőhöz futkozni állandóan. A dízel 10-12 éves autók mind 250ezer km környékén jártak már, mikor a benzinben csak fele van jobb esetben, azaz a dízel autókat sokkal nagyobb távokra és sokkal jobban igénybeveszik. Ezek jól terhelhető motorok, mikor a benzines már nem megy, ezek akkor is menni fognak. Egyetlen gyengepontjuk: a levegő az üzemanyagrendszerben. Ezzel nem nagyon tudnak még mit kezdeni, bár vannak már automata légtelenitővel szerelt példányok, de sok autó még nem tud mit kezdeni azzal, ha teljesen kiüríted az ü.tankot, illetve lehúzod az üzemanyagcsövet a gázolajszűrőről (cserekor). Ha nem légteleníted, nem fog elindulni az autó, ennyire érzékenyek!

2017. jún. 21. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
Tudod mi van, a benzines megeszik 20-25 litert, de cserében semmivel sem nyújt többet, mint az ugyanolyan erős dízel 13 literes fogyasztással. Az ilyen 6-8 henegres dízeleknek még a hangjuk is már szép. Na ezért van a Q7-ben, A8-ban, stb dízelmotor. Semmi előnye nincs a benzinesnek.
2017. jún. 21. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!