Hogy lehetséges, hogy a dízelmotorok miatt nem csökkent le radikálisan a benzines személyautók száma?
A dízel egy hatalmas találmány.
A buszok,mozdonyok, teherautók,tankok már elég régóta dízelesek.Miért is?
A dízelt olcsóbb előállítani, mint a benzint másrészt kevesebbet fogyaszt belőle a jármű.
Akkor,hogy lehetséges,hogy ilyen sok még a benzines személyautó?
Nekem volt benzines, de soha többet.
Számomra egy dízel sokkal kényelmesebb,szeretem,hogy nem kell nyomni neki annyira,hogy előjöjjön az ereje,alacsony fordulaton is megy.
Aztán, nagyon szeretem, hogy úgy viselkedik, mint egy azonos köbcentis motorral (2000) rendelkező benzines, de annyit fogyaszt, mint egy 1,4-es.
Volt 2 literes benzines autóm, nem is ment rendesen, meg 12 liter körül evett.Persze, nem is fogtam vissza magam.
Ellenben, a mostani autók, sok városozásnál is megáll 6,5 literből.
Ennek, ha taposom neki, akkor sem emelkedik nagymértékben a fogyasztása, a benzines autóim meg csak úgy szürcsöltek.
1#
Nem egészen.
Ha megnézed a komolyabb autók,például AudiQ7,A8 többnyire ezek is dízelesek, csak nem kétezres, hanem minimum 6 hengeres.
jókor írod ki a kérdést,pont a dízelválság kezdetén(a világon csak európában divat a dízel személyautó,sehol máshol nem.)szóval a dízelnek az az előnye hogy olcsóbb előállítani meg kevesebbet fogyaszt:jól leegyszerűsítetted pedig hátránya is van jópár.
"A dízel egy hatalmas találmány"-amíg el nem pusztul a komplett élőviág.a nagyvárosokban már nem a levegő károsanyagait mérik hanem a szmog oxigéntartalmát.
Európában azért van "dízelmánia", mert a világ többi részéhez képest baromi drága az üzemanyag, baromira túl van adóztatva.
Ha ez másként lenne, akkor itt is minden második autó 6 hengeres benzines lenne.
Rolls stb nem gyárt dízelt ez ok... de érdemes megnézni a 7-es, S és A8 eladásokat... Azok is könnyen beleszaladnak a 40-50 millióba és mégis 80% fölötti a dízelek aránya...
Arról nem beszélve, hogy mindenki jön azzal, mert a dízelt drága javítani... csak vegyük azt példaként amit már itt is rengetegszer kiszámoltak, hogy amennyit mondjuk 250.000 alatt megspórol velük az ember egy hasonló teljesítményű benzineshez képest, az bőven több mint egy ilyentájt átlagosan előforduló hiba javítása...
Az megint más tészta, hogy a sok magyar megveszi 300.000km-el az autót, aztán pár ezer km után van valami nagyobb kiadás akkor meg máris megy a szarozás, hogy ez nem is spórolt neki így semmit... neki lehet nem, annak viszont igen aki az előtte levő 300.000km-t belehajtotta.
Köztudott, hogy a dízelben sokkal nagyobb erő és nyomaték van, mint egy benzinesben hasonló kategóriában. Nem váéletlen, hogy nincs benzines kamion, vagy benzin mozdony :)
Porsche Cayenne 4500ccm biturbós autó 21Litert eszik 100km-en. Kérdezem én, hogy mi ebben a meglepő? Magyarországon elsődleges szempont a fogyasztás, aztán az erő... sajnos mindent pénztárcához kell mérni.
Igaz, hogy a dízeles autók szervizeltetése sokkal drágább, de ha nincs használva annyit és NEM RÖVIDTÁVRA, akkor nem kell szerelőhöz futkozni állandóan. A dízel 10-12 éves autók mind 250ezer km környékén jártak már, mikor a benzinben csak fele van jobb esetben, azaz a dízel autókat sokkal nagyobb távokra és sokkal jobban igénybeveszik. Ezek jól terhelhető motorok, mikor a benzines már nem megy, ezek akkor is menni fognak. Egyetlen gyengepontjuk: a levegő az üzemanyagrendszerben. Ezzel nem nagyon tudnak még mit kezdeni, bár vannak már automata légtelenitővel szerelt példányok, de sok autó még nem tud mit kezdeni azzal, ha teljesen kiüríted az ü.tankot, illetve lehúzod az üzemanyagcsövet a gázolajszűrőről (cserekor). Ha nem légteleníted, nem fog elindulni az autó, ennyire érzékenyek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!