Hogy lehetséges, hogy a dízelmotorok miatt nem csökkent le radikálisan a benzines személyautók száma?
A dízel egy hatalmas találmány.
A buszok,mozdonyok, teherautók,tankok már elég régóta dízelesek.Miért is?
A dízelt olcsóbb előállítani, mint a benzint másrészt kevesebbet fogyaszt belőle a jármű.
Akkor,hogy lehetséges,hogy ilyen sok még a benzines személyautó?
Nekem volt benzines, de soha többet.
Számomra egy dízel sokkal kényelmesebb,szeretem,hogy nem kell nyomni neki annyira,hogy előjöjjön az ereje,alacsony fordulaton is megy.
Aztán, nagyon szeretem, hogy úgy viselkedik, mint egy azonos köbcentis motorral (2000) rendelkező benzines, de annyit fogyaszt, mint egy 1,4-es.
Volt 2 literes benzines autóm, nem is ment rendesen, meg 12 liter körül evett.Persze, nem is fogtam vissza magam.
Ellenben, a mostani autók, sok városozásnál is megáll 6,5 literből.
Ennek, ha taposom neki, akkor sem emelkedik nagymértékben a fogyasztása, a benzines autóim meg csak úgy szürcsöltek.
Hát ha az ésszerűség és a praktikum számítana az autóversenyben, akkor simán lenne több dízel versenyautó. Meg aztán ha utánanézel, az Audi a Le Mans-i 24 órás versenyt évekig rendszeresen megnyerte egy TDI Audival.
A másik ok, hogy a dízelmotorok azért nem tolerálják olyan jól az állandó nyüstölést, ezért sincsenek dízelek a versenyautókban.
Nem hogy nem csökkent le, hanem a benzinesek száma ismét el kezdett emelkedni. A dízelekre Európai nagyvárosaiban komoly korlátozás vár, aki nem akarja, hogy a következő években komoly szívásokban legyen része, az mostanában benzinest vesz.
A dízel súlyosan rákkeltő hatású, Európán kívül sehol nem terjedt el. Az egészségügyre gyakorolt negatív hatásait semmilyen fogyasztást vagy menettulajdonságot érintő pozitív tulajdonsága nem tudja ellensúlyozni.
Egyébként javaslom, hogy szippants egy nagyot csúcsforgalomban Budapest, Párizs vagy London levegőjéből majd ugorj át mondjuk New Yorkba és ott is végy egy nagy levegőt, na a new yorki levegő az friss hegyi levegő lesz az európai nagyvárosok után.
"Tehat akkor van elonye a benzinesnek igaz? Es ezt az elonyt a dizellel szemben ki lehet hasznalni a kozuton is. Vagy nem? "
Nem, mert közúton nincs hol annyira menjél, hogy olyan terhelést adjál az autónak, mint versenypályán. Főleg ha picit is biztonságosan akarsz közlekedni. És egy 3 literes dízelnél az sem nagy megterhelés, ha 200-230-al tepersz végig az autópályán, a motor ekkor sem dolgozik 100%-on.
Mert mindegyik másban jobb, de egyik se jobb kiemelkedően a másiknál, ezért nem tudják lenyomni egymást. Pont, hogy Európában jó a felállás, fele-fele arányban. Ja, hogy a szervizre nem telik és kiverik a DPF-et utána megy a károgás a levegő miatt? Bocsi, arról nem a dízel tehet.
Ha a bolygó többi részén is annyiba kerülne a benzin, mint Európában, akkor nyugodj meg az amcsik is dízellel járnának.
Nagyon nem kéne isteníteni a benzinest se, itthon 3 autó elmenne azzal az üzemanyaggal amit egy farok amcsi család tankol a pickupba. Rákos nem leszel tőle az igaz, csak épp kidöglik minden a kertemben, mert egyre erősebb az üvegházhatás a benzinesek CO-ja miatt és csonttá perzselődik minden. Én éltem már 30 évvel ezelőtt is, nem volt ilyen... Úgyhogy csak így imádjátok a benzineseket. Ha nem lenne ennyire elmutyeklizva a dízelek karbantartása, köröket vernének károsanyag kibocsátásban is a benzinesekre. A tartósságot meg kár felhozni példának a mai benzineseknél, de már 6-7 év óta. És azok az elpusztíthatatlan szívóbenzinesek is rohadnak ki szépen, nem tart örökké az Astra meg a hármas Golf, se a Swift. Vehettek majd helyette sza rrápusztult turbós szemetet, 10 év múlva sokan sírják vissza majd a dízeleket is, nem lesz itt még elektromos autó kánaán addigra se.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!