Egy SUV biztonságosabb, mint más autók? Megérné emiatt venni?
Nagyon félek az utakon a szembeforgalomtól. Semmi más bajom nincs a vezetéssel, a szembejövőktől viszont rosszul vagyok...
Most egy japán autóm van, ugyan nem régi suzuki papírtigris, de azért belátom, hogy nem a biztonság a legnagyobb erénye, lehet ezért nem érzem magam jól.
Sajnos minden autó, ami igazán tetszik, az valami sportosabb jellegű, kisebb autó, pl az álom egy MX-5.
A SUV-okat nagyon visszataszítónak látom, abszolút nem tetszenek, de talán az biztonságérzetet adna...
Biztonságosak azok az autók? Jobb biztonságérzetet adnak, mint más kocsik? Megérné emiatt venni?
Látom rengeteg féltékeny ember van, akinek nincs pénze SUV-ra vagy Pick-upra.
Ütköz egy kamionnal, és mond, hogy a nagyobb súly nem számít, vagy egy vonattal.
Nézd meg a kamionok pótkocsiját, van hátsó ajtók alatt egy fordított T vas, ami azt akadályozza meg, hogyha becsúszik a kocsi alá, ne vágja le a fejed.
Tavaly csináltak egy tesztet, és az összes pótkocsi fajtából 1 azaz 1 db-nál volt olyan, ami ellátta a funkciót.
Egy SUV-val nem tudsz alá becsúszni.
A nagyobb súly miatt könnyebben tolsz egy kisebb súlyú autót ütközésnél.
Viszont a magas felépítmény miatt borulékonyabb.
Az említett autóval biztosan meghalsz ha becsúszol egy kamion alá.
Biztonságos, mert alacsonyan van a súlypontja, nem borul a kanyarban.
Ha jön egy magasabb kocsi és oldalról találkoztok, akkor lehetnek gondok.
Oldalról minden kocsi gyenge, túl közel vagy a széléhez.
De egy SUV-ban max a lábad sérül egy sporkocsiban a fejed is.
Lábsérüléssel könnyebb élni, mint fejsérüléssel.
"Ütköz egy kamionnal, és mond, hogy a nagyobb súly nem számít, vagy egy vonattal. "
Egy 40 tonnás kamion vagy 1500 tonnás tehervonat ellen semmiben nincs esélyed.
"Nézd meg a kamionok pótkocsiját, van hátsó ajtók alatt egy fordított T vas, ami azt akadályozza meg, hogyha becsúszik a kocsi alá, ne vágja le a fejed. "
Nem tudom milyen tesztet láttál, az aláfutásgátló elég alacsonyan van ahhoz, hogy ne csússzon be alá az autó.
"Ha jön egy magasabb kocsi és oldalról találkoztok, akkor lehetnek gondok.
Oldalról minden kocsi gyenge, túl közel vagy a széléhez.
De egy SUV-ban max a lábad sérül egy sporkocsiban a fejed is.
Lábsérüléssel könnyebb élni, mint fejsérüléssel."
A modern autók sőt a kisautók is már elfogadható biztonságot nyújtanak oldalról. A prémium autók pedig meg is védenek egy oldalütközésnél, akkor is ha nagyobb jármű jön oldalról, ez például 20 éves konstrukció:
"Nem tudom milyen tesztet láttál, az aláfutásgátló elég alacsonyan van ahhoz, hogy ne csússzon be alá az autó. "
Konkrétan az aláfutásgátló rossz, gondolom IIHS nem kell bemutatni:
https://www.youtube.com/watch?v=bT3G-kcKN70
Prémium autó 1:47-nél oldal ütközés,
https://www.youtube.com/watch?v=x0qtk3N-M5I
50 km/óránál, ennél nagyobb sebbeségnél meg is halsz ebben a verdában.
A videóban, amit linkeltél, ha nem számítjuk, azt, hogy a pickup motorháztetejét megfejelte a bábú, akkor biztos neked van igazad.
A a volvo xc90 ugye a legbiztonságosabb autó, meg az S90 és a V90-s verdájuk, de például a lámpaoszlop törés a B oszlopnál mindegyik kocsi megvérzik.
A másik tavaly volt egy kisebb balhé, csak valahogy Légzsák, meg VW botrány elnyomta a hangját.
Minden autógyártó tudja, hogy a kocsi balelejét és bal oldalát törik.
Tavaly elkezdték törni a másik oldalt is.
Kiderült, hogy az extra dolgokat kifelejtették a másik oldalról.
"Konkrétan az aláfutásgátló rossz, gondolom IIHS nem kell bemutatni"
Azt viszont ne felejtsük el, hogy az IIHS az észak-amerikai szervezet és itt Európában teljesen másak a műszaki előírások.
https://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg
"50 km/óránál, ennél nagyobb sebbeségnél meg is halsz ebben a verdában. "
Persze egy kabrioban nyilván, szar lehet ráfejelni egy balról jövő BKV busz elejére. Novemberben egyik ismerősöm kamionnal bombázott bele 62km/h-val egy Fabia B oszlopába, a Fabiat vezető férfi bordatöréssel megúszta, nem prémium autó hanem Fabia :D
"A videóban, amit linkeltél, ha nem számítjuk, azt, hogy a pickup motorháztetejét megfejelte a bábú, akkor biztos neked van igazad. "
A videó elején nagy betűkkel kiemelik, hogy az összes légzsák ki van kapcsolva, hogy vizsgálhatóak legyenek az utastér történései.
"Tavaly elkezdték törni a másik oldalt is.
Kiderült, hogy az extra dolgokat kifelejtették a másik oldalról."
Erről dobhatnál valami forrást, mert ez szerintem mindannyiunkat érdekelne.
https://www.youtube.com/watch?v=72caLypmKCA
0.55-nél látszik, hogy nincs megerősítve
Igen Észak-Amerikában alapfelszereltség a ráfutásos fékrendszer és társai, mert kötelező. Nem választható extra.
Ott, 3-4 hibás autó után rákényszerítik a gyártókat a visszahívásra.
Az elmúlt 3 évben a BMW-nél 4 nagyobb visszahívás volt, míg itt a rossz hegesztésekért nem hívtak autókat vissza.
"Láttam már nem suv audit ami felkent egy suvot egy személyautóra. Az affér után csak az audi tudott saját lábán távozni a másik 2 totálcar"
Csakhogy tisztán lássunk, te egy 2,5 tonnánál nagyobb autóról beszélsz, nem pedig a mini suv-ról, ami olyan 1600 kg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!