Nektek is nehezen indult be a vezetés?
Úgy érzem nem haladok valami fényesen, sokszor vagyok figyelmetlen annak ellenéte uogy igyekszem. Valami tanácsot tudnátok adni ezzel kapcsolatban, valamilyen módszert ajánlani? Főleg azzal van a baj, hogy nem tudok összeegyeztetni dolgokat, amikor kicsi a forgalom, vagy csak parkolnom kell akkor jól tudok bánni az autóval, de amikor csúcsforgalomban kell vezetni és több sávos utakon haladni, valahogy nem mindig megy hogy egyszerre 5-6 dologra figyeljek, főleg ha még fáradt is vagyok.
Aranyos az oktató és türelmes is, de azért fel tudom idegesíteni apró figyelmetlenségekkel, ahogy magamat is. Az még a kisebb baj ha a besoroló táblát nem veszem észre, de van hogy a gyalogosokat sem, vagy például elfelejtem az indexet. Néha olyanokat csinálok amikor nagyon koncentrálok mindenre, hogy olyan alapvető dolgokat rontok el, minthogy bal helyett jobbra megyek...ilyenkor őszintén szólva magam sem tudom mit gondoltam, hogy hogyan sikerült összehoznom.:D
Pedig ezeket mind tudnám külön-külön, de amikor egyszerre kell mindent csinálni és még arra is figyelnem kell hogy ne tartsam fel a forgalmat, akkor valahogy túlidegeskedem és sikerülni szokott 1-2 dolgot elmulasztani, pedig már majdnem a 20.óránál járok. Nektek is ilyen nehézkesen indult? Mennyi idő kellett mire hozzászoktatok (teljesen a nulláról)? Engem pélául az is meglepett mikor kezdtem hogy nem volt rutin, szerintem legalább pár órát rá kellene szánni arra is, nem mélyvízbe dobni az embert. De laikusként nem mondok inkább semmit, biztos okkal van így.:)
Netudd meg énis hogy görcsöltem,még az ablakot is jobbkézzel próbáltam feltekerni😀
Még pár óra és lecseng ez a drukk benned,ha sokat vezetsz még újságot is fogsz olvasni a forgalomban
Természetes, általános az ilyen probléma, a legtöbb tanulónál van ilyen.
Azzal sem vagy egyedül, hogy még 20 óra gyakorlás után is gond a koncentrált figyelés, ez már egyén függő, de barátkozz a gondolattal, hogy 30 órával nem fogsz levizsgázni.
Az sem probléma, az átlag 45 óra kürül van, az egyiknek elég a 30 óra, a másiknak meg kell 60, de az is meg tudta tanulni (életkor függvénye is, de főleg tehetség, és az sem mellékes, hogy sokan sunyiban is gyakorolnak)
A gyakorlatnak az első fele a nehezebb, aztán könnyebb lesz, te is éruékeled, hogy vannak napok, amikor elég jól megy, máskor meg gyengén.
Ezekből tanulsz, és egyszer jön egy ugrásszerű javulás, amikor nem történik csoda, csak az agy megtanulta a leckét, a sokfelé figyelést.
Rutinpályára nagyon kevés oktató viszi a tanulókat, ott nagyon kevedet tudnak tanulni, tanítani.
Amíg volt rutin vizsga, bólyák között kellett lavírozni, a vizsga feladatokat gyakorolták a pályán.
Eltörölték a rutin vizsgát, fotgalomban kell parkolásokat, megfordulást kérésre végre hajtani, tehát azt gyakorolják.
A tanulónak ijesztő lehet, hogy azonnal forgalomban kell vezetni, de azért van ott az oktató, hogy segítsen, a tanuló pedig az első perctől a több irányba figyelést gyakorolhatja, ami az első órákon még nem tudatos, de érzékeli, hogy ott biciklis, gyalogos van, valamit.másképp kell csinálni - a rutinpályán ilyen nincs
Köszi, ez azért megnyugtató, ezek szerint csak gyakorolnom és szoknom kell ezt az egészet.:D
Azt azért sajnálom ha hosszabításra kerül sor, az elején viszonylag jól ment a vezetés a szintemhez képest, tényleg csak a forgalommal vannak bajok. Reménykedtem hogy bele fogok férni a 30 órába, de igazából már azt se bánom ha túlmegyek rajta, csak tanuljak meg normálisan vezetni.
Nekem semmi nehézség nem volt először sem , utána sem.
Az oktató meg is jegyezte hogy maga már mennyit vezetett eddig.
Nyugalom, ezzek kb mindenki így van, ahogy leírták. A manapság divatos huszonóra alatt csak a legprofibbak tanulnak meg vezetni. Illetve, ők is csak mondják! Tényleg, hát mennyien nem képesek elindulni vagy megállni egy kis lejtőn,(pedig évek óta vezetnek!) pedig mekkora lejtők vannak itt Debrecenben.
Azt tudnám mondani, hogy ha van a családban valakinek egy olyan autója, amit kölcsön is ad, illetve van egy kerted/telked, akkor nem olyan nehéz a helyzet.(persze, valami sima egyenes területre gondolok, nem két méterenként egy almafa!) Igazából egy vidéki földút is megteszi. Nem szabályos dolog, de gyakorolj ott. Értsd, be tudod gyakorolni az elindulást, a megállást, a fel és visszaváltást, ilyeneket. Ha már rutinból érzed, hogy rángat a kocsi és le kell kapcsolni, illetve minden kanyarodásnál rakod az indexet és nézel a tükörbe, akkor már tudsz arra is figyelni, hogy mit mutat a tábla, merre szédeleg a gyalogos, merre menne a többi. Most meglátsz egy harmincas táblát és lassítasz, erre rángatni kezd szegény autó te meg azt keresgéled, hogy melyik a hármas vagy a kettes, közben három másik tábla mellett elmentek és végén a kuplung is kimarad váltásnál...És ezzel mindenki így volt, azok kivételek, akik előtte már begyakorolták a dolgot. Én faterom Moszkvicsán tanulgattam, elég sokat, mire elmentem jogsiért. Ja, sokat segít, hogy ha hasonló típussal gyakorolsz, mint az oktató autója.
Legtöbb tanulónál alap dolog, hogy túl sok az információ ami a nyakába hullik és nem képes időben észlelni őket.
Ez még az olyanoknál is megvan akik amúgy tudnak vezetni és úgy mennek iskolába, náluk max az autó kezelése az ami nem probléma, na de kérem ott van még azon kívül 70%-nyi információ mindig... A sávtartás, a vonalak figyelése, táblák figyelése, jogszabályok figyelése, többi autós figyelése, forgalom ritmusa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!