Amikor azt mondják, hogy hengerfejes az autó, akkor mi van vele?
További hajtása? 100+ ezer kiadás..
Hengerfejtömítés kuka, víz olajban, olaj a vízben, szelepek sérülhetnek(hengerfejfelújítás) és a sor elején járok rossz esetben...
Na ez jó kérdés!
De mi megy tönkre pontosan és milyen folyamat által? Csak annyi, hogy elég a hengerfej tömítés és átmegy a víz az olajba?
És ez mitől függ? A használat módjától? Mert van olyan kocsi, ahol ez soha nem következik be.
Esetek nagy részében simán csak kiég a tömítés és cserélni kell. Ekkor a víz keveredik az olajjal és fordítva, illetve hamar felforr a víz. Nyilván ilyenkor víz és olajcsere is van.
Rosszabb esetben deformálódás is van, ezért síkba kell köszörülni a hengerfejet és a blokkot is. Vannak autók amik jobban bírják, én hónapokig jártam így vele, bár csak 8 Km-re. Vannak amik viszont hamar elsírják magukat és százezres szervizeket kiköhöghetnek.
Nyilván h keveredik a vízzel az olaj, a kenésed elégtelen lesz. Kopik, v beáll a motor extrém esetben.
Az olaj is belemehet a vízbe, a rendszert elszennyezve, a hővezetést rontva.
A kompressziód elszökik, a vízed felforr, elfolyik.
Az égéstérbe jutó víz miatt elgörbülhetnek a hajtórudak, szétmennek a főtengelycsapágyak, ami a motor végét jelenti.
A folyadékok nem összenyomhatóak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!