Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Amikor azt mondják, hogy...

Amikor azt mondják, hogy hengerfejes az autó, akkor mi van vele?

Figyelt kérdés
Milyen problémát jelent, és milyen problémákat szülhet a további hajtása?

2017. nov. 19. 16:28
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

További hajtása? 100+ ezer kiadás..

Hengerfejtömítés kuka, víz olajban, olaj a vízben, szelepek sérülhetnek(hengerfejfelújítás) és a sor elején járok rossz esetben...

2017. nov. 19. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Na ez jó kérdés!

De mi megy tönkre pontosan és milyen folyamat által? Csak annyi, hogy elég a hengerfej tömítés és átmegy a víz az olajba?

És ez mitől függ? A használat módjától? Mert van olyan kocsi, ahol ez soha nem következik be.

2017. nov. 19. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Nem az anyagi részére gondolok, hanem hogy mi mitől és miért következett be, hogy hengerfejes lett a motor, és mi és hogyan fog várhatólag a továbbiakban történni, ha tovább hajtják a járgányt.
2017. nov. 19. 17:38
 4/11 anonim ***** válasza:

Esetek nagy részében simán csak kiég a tömítés és cserélni kell. Ekkor a víz keveredik az olajjal és fordítva, illetve hamar felforr a víz. Nyilván ilyenkor víz és olajcsere is van.

Rosszabb esetben deformálódás is van, ezért síkba kell köszörülni a hengerfejet és a blokkot is. Vannak autók amik jobban bírják, én hónapokig jártam így vele, bár csak 8 Km-re. Vannak amik viszont hamar elsírják magukat és százezres szervizeket kiköhöghetnek.

2017. nov. 19. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Nyilván h keveredik a vízzel az olaj, a kenésed elégtelen lesz. Kopik, v beáll a motor extrém esetben.

Az olaj is belemehet a vízbe, a rendszert elszennyezve, a hővezetést rontva.

A kompressziód elszökik, a vízed felforr, elfolyik.

Az égéstérbe jutó víz miatt elgörbülhetnek a hajtórudak, szétmennek a főtengelycsapágyak, ami a motor végét jelenti.

A folyadékok nem összenyomhatóak.

2017. nov. 19. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Amiket előttem írtak azok fedik a valóságot. Annyival kiegeszitem, h víz és olajkorok vannak kialakitva a hf-ben és amikor átég a tömítés akkor keveredhetnek a folyadékok, de a dugattyú is "beledolgozhat" valamelyik körbe annak a jele h bugyborekol a kiegyenlítő tartályban a víz, kemények a vizcsovek mint állat vagy.el is durrannak vagy kilovi a nívó pálcát. Ha hidegen nagy hoterhelesnek van kiteve a.motor akkor a hirtelen hotagulastol reped meg a hf vagy ha hűtés nélkül üzemel a motor. Szelepek is serulhetnek a hőtől vagy ha a vezérlés megborul (elszakad a szíj vagy ilyesmi) ilyenkor nem jókor nyit a szelep és belever a dugattyú.
2017. nov. 19. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Ha azt mondják egy autóra, hogy hengerfejes, az azt jelenti, hogy elrepedt a hengerfeje, vagy a hengerfejtömítéseknél ereszt. Főleg a dízelmotorok, abból is a régebbi adagolósak nagyon hajlamosak a hengerfejesedésre. De igazából durva használattól (hidegen padlógáz és nagy fordulat) bármilyen belső égésű motor lehet hengerfejes.
2017. nov. 20. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Megnéztük ma az olajszintet, a nívópálcát kihúzván egy nagy tömény habban állt az egész pálca. Ez gondolom nem jelent túl sok jót.
2017. nov. 21. 01:52
 9/11 anonim ***** válasza:
Annyira nem. :(
2017. nov. 21. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Milyen az olajbeöntő sapka belseje, kicsit bele lehet kukucskálni a vezérműtérbe.
2017. nov. 21. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!