Az autó tulaját, vagy a sofőrjét büntetik meg a nem szabványos fényszórók miatt?
A páromnak van egy autója, ami amerikai gyártmány, onnan lett behozatva, a párom viszont már itthon vette, addigra már évek óta forgalomban volt itthon, minden papírja megvolt (magyar forgalmi, stb)
Azonban a fényszóró amerikai szabvàny benne.
Eddig még soha senki nem kötött bele, a kérdés elméleti, kívàncsiak vagyunk: ha én megyek valahova az autóval, és egy rendőr büntetni akar a lámpákért, akkor engem büntet meg, mert én vezettem? Vagy a páromat, mert az autó az ő tulajdona? Vagy senkit, mert rendben vannak a papírjai? Vagy mindkettőnket, biztos ami biztos?
Elvileg ha kölcsönkérek egy autót, akkor meg kellene bizonyosodnom erről is, hogy eu szabvàny a lámpa, azon túl hogy világít megfelelően? Akkor elméletben mindent át kellene néznem a kocsiban, hogy megfelelő-e műszakilag? És ha nem értek hozzá?
Vagy ezek hogy működnek?
(Tudom, hogy nem valószínű, hogy ebből gond lenne, csak kíváncsiak vagyunk, hogy tisztán elméletben hogy működik.)
Egyszerű a kérdéskör: Magyarországon nem elfogadott az "USA modul", tehát nem világíthat helyzetjelzőként a borostyánszínű oldaljelződ és az indexed sem.
Rendőre válogatja, de a legtöbb feljelent vagy helyszíni bírsággal jutalmazza. Legrosszabb esetben leveszi a rendszámod és elveszi a forgalmidat!
Hogy ilyenkor kit büntet meg? Téged, aki vezeti... Ez épp olyan egyszerű, mint a gyorshajtás: akit lefotóznak, az fizet!
Csak van, amikor a tulajnak küldik a büntit.
Tudjuk hogy nem szabályos, de nem létezik európai szabvàny fényszóró ebbe a típusba..
De akkor tényleg át kellene matatnom minden egyes autót, amibe beleülök?
És ha nem értek hozzá?
Akkor ennyit ér, hogy van magyar forgalmija? Semmit?
Akkor nem "bízhatok meg" a szabàlyos papírokban?
Ha van magyar műszaki vizsgája, akkor nem büntethet a rendőr.
Itt már a műszakin meg kellett volna buktatni a kocsit, mert nem felel meg a magyar előírásnak.
#4
Évek óta gond nélkül kap forgalmit.
A párom maga autóvillamossággal foglalkozik, ő mondja hogy nem lehet megcsinálni.
"De akkor tényleg át kellene matatnom minden egyes autót, amibe beleülök? "
Igen
Benne van a KRESZ-ben, hogy elindulás előtt mit kell ellenőrizned. Az is benne van a KRESZ-ben, hogy milyen lámpa kellene legyen az autón.
Viszont az, hogy érvényes műszakija van, felmentés a nem szabványos (valószínűleg szimmetrikus) tompított lámpa alól.
#7
Most utánanéztem, a KRESZ szerint a lámpák működését kell ellenőriznem indulás előtt, órákon is így tanultuk: világít minden = mehet a menet, és ennyi.
Konkrétan szó se esett arról, hogy egyáltalán léteznek a világon ilyen szabványok, nem még arról, hogy mi jó Magyarországon...
Ha nincs a lámpán E jelzés az nem szabályos, forgalmi is ugorhat miatta. Meg ugye Amerikában szimmetrikusan világítanak a lámpák, az EU-ban aszimmetrikusan, kivéve ha OT rendszámos az autó.
De ennyire ne menjünk bele. A lényeg hogy E jel hiányában szabálytalan.
"Ez épp olyan egyszerű, mint a gyorshajtás: akit lefotóznak, az fizet!"
Ha fényképeznek, de nem állítanak meg akkor a gépkocsi üzembentartója kap csekket, függetlenül attól hogy ki vezette.
Csak nem ilyen autótok van?
Teljesen szabályos és műszakija is van.
Világító oldal indexel együtt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!