Miért félnek annyira a turbótól?
Az emberek miért félnek annyira a turbótól? Mármint olyan értelemben hogy ha valakinek egynél több turbó van a motoron akkor rögtön jönnek az epés megjegyzések, hogy a gatyádat ráköltöd, meg 100.000 alatt vége a motornak és társai.
Mostani kocsimban 3 van, és sokszor elküldtek melegebb éghajlatra ha szóba jött a téma hogy jóformán ez az öngyilkossággal egyenlő dolog.
Azt megértem, hogy nem olcsó a javítás ha gond van, de elővigyázatossággal szerintem ez megelőzhető mármint a komolyabb turbógondok.
Főleg dízeleknél évtizedek óta használnak turbót, de ezek szerint ha egy van rajta az nem gond ha több akkor már rögtön anyagi csőd kategóriás egy autó?
Normális használattal és karbantartással szerintem bárhány turbó is legyen egy motoron minimum 300.000km-t hiba nélkül elmegy, de inkább többet azalatt meg bőven visszajön a javítások költsége az ütemanyagszámla tekintetében.
Az átlag magyar 20 év alatt megy 300 000km-t.
Az átlag magyar olyan autót tud csak venni, amiben a valós óraállás már közel van a turbófelújításhoz.
Xar is az amikor egy 5-800 000-res autóra fél éven belül el kell tapsolni még 1-2-300 000-ret :)
...."Mostani kocsimban 3 van, és sokszor elküldtek melegebb éghajlatra"...
valamiért úgy érzem, hogy inkább dicsekszel, mint kérdezel ezzel az álkérdéssel.
Nekem például még sosem jutott eszembe aggódni a turbó miatt, pedig taposom rendesen. Nem írja a gépkönyv, hogy aggódjak, tehát nem teszem.
igaz, ezek csak japó dízelek.
Nekem szívómotorom van mégis aggódok.
Tudod, migránshelyzet, világgazdaság, stb...
Érdekes dolog ez, mert van hogy a garancia ideje alatt már turbót kell cserélni. Persze ekkor még nem olyan súlyos dolog mint gari után.
Nem értem az összefüggést viszont az üzemanyagköltség és turbó megléte között. Elméletben kevesebbet fogyaszt egy turbós motor, de a gyakorlat ezt nem igazolja, mert nem úgy közlekedünk mint ahogy az autók fogyasztását mérik szabvány szerint. A turbó persze javít valamit a motor hatásfokán de ronthat is ha sietősre vesszük a figurát, főleg benzinmotor esetében, ahol hűtés gyanánt extra benzinmennyiséget kell a motorba juttatni. Dízelnél ez nincs, viszont ki az aki egy több száz lóerős autóval csak csordogál a gázpedált simogatva. Egy adott tömeget mozgatni üzemanyagba kerül. Minél gyorsabban, nagyobb dinamikával mozgatjuk annál többe, ez fizika, meghágni nem nagyon lehet.
Az epés megjegyzések leginkább a savanyú a szőlő kategória. Sokan irigységből mondják amit mondanak. Legalábbi én így tapasztalom.
Mikor bejöttek a CR-dízelek, arra is azt mondták, hogy fúj-fúj, az adagolós szívódízel mindenben sokkal jobb. Aztán hol vannak azok már?! Az idő bebizonyította, hogy nem így van.
Most a benzinesekre is aggatják a turbót és ezekre fújnak, hogy csak a szívóbenzin a jó. Meg a turbósra rámegy a gatyád, 100.000km alatt széthullik stb...
Az én autómban is van turbó, mindjárt 300.000km lesz benne, de még nem kellett hozzányúlni. De ha holnap bedöglik, akkor sem dőlök a kardomba. 100e-ből meg van a felújítása komplett gyári középrésszel. Nem ez az az összeg, ami csődbe fog vinni, és mehetek holnaptól a híd alá koldulni.
Én azt mondom valamit valamiért! Ha valaki ennyire árérzékeny (más szóval fillérb...ó), az járjon ma is Zsigulival, vagy busszal és akkor tényleg nem kell ilyenek miatt aggódnia!
Ja mondjuk ebben van igazság, hogy a magyarországon rengeteg a nem valós km-t mutató autó, és ott bizony gondok lehetnek, az embernek meg ugyanúgy fog fájni a javítás ára, független attól mennyiért vette a kocsit.
Kedves ma 08:01, direkt nem írtam se márkát, se típust pont ezért, de ettől független szimplán ha témakörbe kerül ilyesmi, akkor mindig felhozza ezt valaki.
"De ha holnap bedöglik, akkor sem dőlök a kardomba. 100e-ből meg van a felújítása "
Csak úgy jöjjön ki a dolog hogy a lakóhelyedtől nem túl távol és nem autópályán szarik be a turbó. Mert ha lerobbansz 1000km-re akkor nem a turbófelújítás lesz a legfájdalmasabb dolog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!