Sajnálom már az autómat rövid távra használni, de félnék motorozni vagy kerékpározni. Mit tegyek, hogy ne rontsam el az autómat?
Suzuki Swift 1995 1.3-as vezetek épp már 1 éve, naponta kb. 5 km-t vezetem, suliba megyek vele. Sajnos nem bírok gyalogolni ezért nem tudok gyalog menni. Régebben busszal jártam, de nagyon sokat kellett várnom rá és tele van furcsa hogy is mondjam, olyan emberekkel.... olyan furcsák.
Hogyan kíméljem meg az autót szerintetek? Most így a hidegbe megvárom míg vonalig felmegy a hőfok és elindulok, mire odaérek felmelekszik, s 1-2 percet fűtök majd leállítom. Reggeli várakozásom kb. 4-5 perc.
Gyertyákat,szűrőket, olajat kb. évente cserélek vagyis most cseréltem. de évente fogok cserélni.
Hidegen járatással még többet ártasz.
Indítsd el, kapard le az ablakot és hajrá. Ne járasd helybe. Mikor odaértél meg pláne ne, az tök értelmetlen.
Hello,
én is utálom hidegben inditgatni az autót, egyszerűen érzem, hogy nem esik jól neki, és kis túlzással annyit kopik ezalatt, mintha üzemmeleg motorral kimennék németbe. Én is mindig melegítem indulás előtt, addig, hogy a fordulatszám alapjáratra essen vissza, és a hőfokmérő elinduljon felfelé. Szerintem érdemes melegíteni, mert mégiscsak a az alapjárat a legkisebb terhelés neki, és ebben az esetben a legkisebbek a keletkező termikus feszültésgek (sokan ennemegspórolásával vágják hamar hengerfejesre az autójukat) Én úgy szeretek elindulni, hogy tudom, hogyha a közlekedési helyzet azt kívánja, akkor már kicsit bátrabban odaléphetek neki. Fűteni városban egyáltalán nem sztam, hiszen az is a motortól veszi el a hőt. Amit te írtál, hogy leállítás után járatod még, annak turbós autóknál lenne létjogosultsága, sima szívóbenzinnél ennek nincs jelentősége.
Kímélni tudod még, hogy nem kapcsolsz be minden elektromos berendezést, nem kapcsolsz felslegesen pl. fényszórót, nem üvöltteted a zenét, mert ez is a motort terheli, amit hidegen nem szeret. Én szoktam olyan is, hogy kinyomott kuplunggal várom meg míg elkezd bemelegedni, ugyanis ekkot a váltóban nem forognak a fogaskerekek, nincs a váltóolaj folyadékellenállásából származó veszteség, és a motor ilyenkor szintén egy kicsivel könyebben dolgozik.
Ezek apró dolgok, de kb. én ennyit ismerek (és használok) , hogy minimalizáljam a hideg okozta fokozott motorkopást.
(Sajnos) igen sokan használják ilyen módon az autójukat, de nincs mit tenni, végül is az autó van értünk. A karbantartásra, legfőképp a rendszeres olajcserére kell odafigyelni.
Viszont annyiban jó, hogy régi Swiftet hajtasz, azok a benzinmotorok kibírják.
A régi Swift szerencsére egész jól tolerálja az ilyen használatot. Havonta egyszer-kétszer, ha elmennél vele hosszabb utakra is, az jó lenne a motor szempontjából.
Egyébként napi 5 kilométer séta szerintem tűrhető. (Még az én szar, műtött térdemmel is)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!