Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miből tudhatom meg, hogy jár...

Miből tudhatom meg, hogy jár az autó motorja? (Elektronikai szinten)

Figyelt kérdés
Sziasztok! Arra lennék kíváncsi, hogy van-e valami olyan elektromos visszajelzésre alkalmas bármi az autókban amit ha megvizsgálok, egyételműen el tudom dönteni, hogy jár-e a motor, vagy sem? A kérdés általánosságban érdekel, de egyébként egy 1994-es Audi 80-as kocsiról lenne szó, amiben egy automatikus indítási rednszert szeretnék megvalósítani, viszont nincs ötletem, hogy mi alapján szaktsam meg az önindítót, ha elindult a motor? Előre is köszi!

2017. okt. 29. 13:00
1 2 3 4
 11/34 anonim ***** válasza:

Szerintem oldd meg időre. Ha nem indul akkor baj van felesleges tovább tekertetni.

De ha kis számítógép van benn akkor a fordulatszám kiolvasasa nem gond. Innentől meg tiéd a pálya, amit írtam ha 550rpm megvan inditozast leállítja. Ezt könnyű leprogramozni. A fordulatszám jelet kapja az ecu onnan lenyúlni se gond a jelet.

2017. okt. 29. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/34 anonim ***** válasza:
Mesélhetnél erről a beépített mini számítógépről. Mit tud?
2017. okt. 29. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/34 A kérdező kommentje:

Az idővel az a gondom, hogy ugye melegen hamarabb indul, mint hidegen!

Végülis igaz akár közvetlen a hall jeladórol is leveheten a jelet és akkor a fordulatszámos dolog is ok,ezt még végiggondolom, hogy melyikkel járok jobban.


Egy Banana PI-ről van szó, van rá optimalizált grafikus operációs rendszer, linux alapon. Wifi, bluetooth képes, programozható ki-és bemenetekkel, amikre egy csomó kiegészítőt lehet kapni (relék, esőérzékelők-mondjuk automata ablaktörlőhöz, kamerák-tolatóradarhoz, villanymotor vezérlők, stb), szóval elég sok mindent lehet vele csinálgatni, most ez az indítós dolog van terítéken.

2017. okt. 29. 20:28
 14/34 anonim ***** válasza:
Az időkapcsolót felejtsd el, az nem járható út. Esetleg biztonsági szempontból belekerülhet, ha valamiért nem kapcsolna ki az indítómotor, bizonyos idő után leoldana. Így pl. egy beragadt relé miatt nem menne tönkre az indítómotor.
2017. okt. 29. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/34 A kérdező kommentje:
Igen, az időzítést én is inkább biztonsági okokból akarom beletenni, egyrészt, amiért Te is írtad, másrészt, ha esetleg valami gond van a kocsival, ami miatt nem indul el, akkor ne tekerjen a végtelenségig.
2017. okt. 29. 22:36
 16/34 veterán vas ***** válasza:

Kérdező!


Értelmetlen dolog egységes időintervallumban gondolkodni, mert nincs két azonos ideig tartó indítózás. ha pl. azonnal beindul a motor, akkor teljesen fölösleges 7-8 másodperces "átlagos indítási idő"-ben gondolkodni.

A gerjesztéssel való vezérléshez, használd a Ladák (régi típusú) töltés visszajelző reléjét.(PC 702 jelű)

Figyeld a számozást, ez NEM egy hagyományos kapcsoló relé!

Ennek a relének a 85-ös kivezetését rákötöd a generátor csillagpontjára már meg is van a vezérlőszálad.

Amikor beindul a motor, a generátor tölteni kezd, a gerjesztőtekercsben egyenirányított fázisfeszültség keletkezik, ami kb. 6.5-8.5 V között mozog. A relé tekercsének egyik vége (86-os kivezetés) a biztosíték tábláról megkapja a gyújtás 12V-ot. A járó motortól érkezik a már említett kb. fél feszültség, és ez éppen elég arra, hogy kioltsák egymást, így a relé meghúz----> vagyis az indítómotor leáll. (mert hogy ellenkező irányú a relé működése)

Gondolom tudod, hogy NEM az említett relére van közvetlenül rákötve az indítómotor 50-es kivezetése, ez csupán vezérlére alkalmas.

Ennyi.

Hosszabb volt leírni, mint ami a valóságban történik. ;)

2017. okt. 30. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/34 A kérdező kommentje:

Igen, azt a 7-8 másodpercet arra írom, hogy addig biztos elindul, aztán ha előbb, ami valószínű, akkor a relé megszakítja, így az önindító megáll, viszont erről a program nem kap visszajelzést, ezért akarom megszüntetni a programban is az indítást az időzítővel.

Igen, a relével a behúzó tekercset kapcsolom, nem közvetlen az indítómotort.

2017. okt. 30. 15:27
 18/34 A kérdező kommentje:
Vagy az is sok neki, nem tudom hány A-es a relé, ha igen akkor kapcsolom vele a számítógépből kijövő jelet!
2017. okt. 30. 15:33
 19/34 anonim ***** válasza:

Hányszor írjuk le, hogy fordulatszám jeladó? Minden más az bizonytalan. Miért nem lehet feltenni egy fordulatszám jeladót? Ezer helyen hozzá lehet férni a főtengelyhez, és még egy halom más helyen van fordulatszám amit lehet figyelni. (de a legtöbben van gyárilag is már beépítve, és akkor onnan le lehet venni). Eleve ha már valami számítógépet teszel be a fordulatszám jelre szükséged van, ezer dologhoz. Mi annyira bonyolult ebben, hogy nem lehet megérteni, és mindenféle nyakatekert dolgot kell megpróbálni megvalósítani? Eleve már ahhoz is kell fordulatszámjel, hogy az inditó motor elkezdte forgatni a motort, különben elég csúnyán le lehet égetni az indító motort (pl. ha "fogra ver" mert ilyt már láttunk). Ugyanígy ha az akksi félig döglött szintén nem gyötröd az egész cuccost. Szinte az összes motorgyártónál leírják, hogyan kell automatikusan indítani a motort. Ez a leírás általában így néz ki (benzines esetben): Gyújtás elektronika engedélyezése, 2 (ha van) üzemanyag ellátó rendszer engedélyezése, 3. indító motor indítása, fordulatszám felügyelettel ha gyártótól függően x másodperc alatt nem éri el az indítózási fordulatszámot akkor abbahagyja az automatika, mert nem is fog. 4. ha eléerd az indítózási végfordultszámot (ez általában crank termination speed néven van az adatlapokban) akkor elveszed az indítómotortól az energiát. Egyes motorgyártók előírják azt is, hogy ez alatt a folyamat alatt kell-e ellenőrizni az olajnyomást, vagy elegendő az indítózás végén nézni az olajnyomást.


Dízel eset kb. ugyanez, csak ott nem kell a gyújtás elektronikát engedélyezni.


De egy kis googlezással ez megtalálható. Ha már ilyennel barkácsolsz olvasd el, hogy hogyan kell egy motort beindítani.

2017. okt. 30. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/34 veterán vas ***** válasza:

Az említett relét csak a töltés visszajelző lámpa 3W-os zabszem-izzójához méretezték. Ettől függetlenül, egy erősebb relé vezérléséhez elegendő volt.

/nekem anno egy kereklámpás sebváltógombjában volt az indító pillanatkapcsolója ezen az elven. Elég volt csak egy indító impulzust adni, nem kellet tartani. Amikor a motor beindult, precízebben elengedte az indítómotor áramát, mint egy kezdő sofőr a gy.kulcsot ;)

2017. okt. 30. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!