Az nagyon rosszat tesz a kocsinak ha minden nap használják munkahelyre való járáshoz vagy érdemes pihenő napokat tartani nekik?
Van ilyen vissza-visszatérő gondolat, hogy a diesel nem szereti, ha csak rövid utakra használják, mert úgy szinte egész életében hidegen jár. Van egy olyan (igaz) meglátás is, hogy üzemi hőmérséklet alatt az illesztések mindenütt lazábbak (melegen állnak be, úgy tervezték célszerűen), a motor meg némelyikre elég komoly igénybevételt jelenthet, és nem mindegy, hogy milyen fordulatszám mellett kapják ezek az alkatrészek a nagyobb kiképzést, ergo hidegen (az első 2 percben) rúgatós emberek kicsit többet bosszankodhatnak a szerviz miatt is. De ezek csak tendenciák, általában a mai autók elképesztő milyen ökröket hordanak évekig hűségesen, szinte gond nélkül (azért szinte, mert egy valódi ökörnek azt is külön el kell magyarázni, miért ne halassza soha az olajcserét, miért költsön rendes olajra, miért kell szűrőt is cserélni, ilyenek)
De nyilván ha neked nem jelent gondot, hogy 2-3 percig mamás vagy induláskor, ha hideg a motor, és ha már diesellel autózol, akkor arra használod, amit biciklivel tényleg egy nap és egy éjszaka lenne végigjárni... Kis távra meg kisköbcentis benzines olyan, hogy nem kell figyelned semmire, hacsak arra nem, hogy ne tévedj vele nagyon autópályára (ami megint olyan, hogy egyliteres háromhengeresekkel járnak egészen fura emberek hetente ezer fölötti kilométereket, jórészt pályán, és az ég adta világon semmi baj, míg ellenőriztetik, karbantartatják a verdát, mármint ha az óriási motorzajt meg a lassú sávban maradást nem nézzük).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!