Mit gondoltok a Jaguarokról? Mennyire jó autók? Megbízhatóak?
Szeretnék autót váltani, egyben kategóriát is.
Olyan autót szeretnék ami annyira nem gyakori Magyarországon, nem jön veled szembe minden 2. utcában.Ebből adódóan a BMW kizárva, meg nem túl megbízhatóak.
Ezért gondoltam a Jaguarra, abból is az XF-re.
Szerintem, nagyon elegáns, stílusos autók, 2010-2012 körüliekre gondoltam.
Viszont, mivel nincs olyan sok embernek ilyen autója, ezért kevés róla a vélemény is.
Jaguar tulajdonosként és rajongóként szívesen elbeszélgetnék veled privátban, írj nyugodtan.
Annyit fűznék hozzá az eddig elhangzottakhoz, hogy a Jaguar törődést igényel, rendszeres karbantartást, és ezt meg is hálálja neked, hidd el.
Jómagam inkább a klasszikus modelleket (Series I - III XJ, XJ40, XJ300) ajánlanám neked, ha olyan autót szeretnél, melyből "nem jön szembe másik" , ráadásul Jaguar felé kacsintgatsz.
A régebbi típusok megbízhatóságban, minőségben mind felülmúlják az újabb Jaguarokat, értékük pedig folyamatosan növekszik, ahogy közelítik, vagy már át is lépték az oldtimer kort.
Nézegesd őket neten, csodás autók, a régi modellekben amiket írtam megvan a kifinomultság, sportosság, elegancia esszenciája, egy soha vissza nem térő kor életérzését keltik, amit a mai kocsik soha nem fognak felűlmúlni.
Az előttem szóló "brit sz@r"-t emlegető egyéneknek pedig hagyjuk meg a szakadt, tekert, suttyó autók sokaságát, valószínűleg nem hallottak még a Rolls Royce, Bentley, Triumph, Morgan gyártókról, ahogy Jaguar sem méltó hozzájuk, sem másmilyen nagy múltú, eszmei értékkel bíró autó.
A Jaguar XF a régi S-Type alapjaira épül futóműben és karosszériában, így minden van hozzá, kiforrott és nem különösebben drága.
Az én 2010-es XF-em 90.000km-t ment eddig és egy 15eFt-os jeladót kellett kicserélnem, ami meghibásodás, meg egy légydarabot kivenni az érintésre kapcsoló lámpából, mert magától kapcsolgatott :).
Viszont a szoksásos kopó alkatrészeket súlya és teljesítménye miatt fogyasztja; gumi, fékek, de aki ilyet vesz, az nem fillérbubus, kibírja.
Amire vigyázz, hogy a 3.0V6-os dízel motor (kisebbel én nem venném meg) kb 200-250.000 km-t bír ki, ezért érdemes valós, keveset futott példányt venni. A HaHu tele 200eKm felettiekkel, azokat kerüld.
Városba benzinest, vidékre dízel vennék.
A V6 kompresszor benzines is jó választás, rövid utakra jobb mint a dízel és sportosabb.
V8-as ritka és fogyaszt, a V6 kompresszor alig gyengébb.
Váltóból a 2010-től használt ZF 6-os (6HP28) és ZF 8-as is kitűnő, csak a 2009 és azelőtti ZF 6HP26-ot hagyd ki inkább, mert az is megbízható, de jóval lassabban kapcsol.
Még az üléseket nézd meg jól, mert a 2010-es szériának még rossz az oldaltartása, későbbi ülések jobbak.
Fékből a 355mm-es elsővel vedd meg, ne a 326mm-est, mert az gyengécske. Arról ismered meg azonnal, hogy a nagyobbnál a féknyereg oldalról zárt egy takarólemezzel, a 326mm-es megy nem.
Egyébként típushibája igazán nincs, leszámítva, hogy a dízelek (DPF) nem bírják ha csak rövid utakra használod (<10km) és nem kormol ki, de ez sok modern dízelre igaz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!