Versenyeken hogyan indulnak el a sofőrök?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A komolyabb versenyautókban rajtautomatika van. Amúgy rá kell érezni. Ha full padlón leugrasz a kuplungról, és elkezd kaparni az autó, akkor lassabb leszel, mintha tapadó kerekekkel gyorsulnál.
Egyesben indulnak. Ha nem abban indulnának, értelmét vesztené az első fokozat.
A kuplung élettartama nem szempont egy versenyautónál, mert folyamatosan karban van tartva, de egyébként is más, erősebb kuplung van bennük.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem kell leugrani a kuplungról, az nem jó, nem is gyors. Ott is finoman kell felengedni a kuplungot, nem annyira, finoman, mint mikor a STOP táblától finoman indulsz el, hogy anyád ne szóljon rád, de minden esetre kell csúsztatni a kuplungot. Még a sok elektronikás, bivalyerős F1-es autókban is induláskor kell csúsztatni a kuplungot (csak ők kézzel csinálják).
Szóval: nagy gáz, hogy pörögjön a motor, kuplung fogáspontig, 1-2 másodperc csúsztatás, majd jöhet a padlógáz, és a kuplung teljes felengedése. Ha egyből padlót nyomsz, akkor egy rendes versenyautó csak pörögne helyben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!