Gyorsulási versenyen (mondjuk nem csak ott, de ott is) az erre épített autókban "hosszú egyeses" váltó szokott lenni. Ennek az 1. fokozata az utcainál jóval hosszabb, megfelel nagyjából az utcán szokásos 2. fokozatnak, de a fokozatok között kisebb a lépcső.
Ez azért jó, mert az utcai autók 1. fokozatát arra találták ki, hogy nagy terheléssel, emelkedőn felfelé is megmozdítsa az autót, ezért igen rövid. Gyorsulási versenyen nincs tele a csomagtartó és ritka a nagy emelkedő, ezért az 1. fokozat túlságosan is rövid: kipörög a kerék, hamar leforog a fokozat és váltani kell. Mindkettő ront az időn. Vagy az is lehet, hogy nem pörög ki a kerék, csak rászabadul a hajtásláncra az éktelen nyomaték, aztán törik a féltengely, szétpereg a csukló. A drag strip tapadós aszfaltja egy jó gumival együtt elég rendesen igénybe tudja venni a gyári hajtásláncot.
Ezért ha gyári váltó van az autóban, célszerű 2. fokozatban indulni: a hosszabb fokozattal kisebb az esélye a kerék kipörgésének és eggyel kevesebbet kell váltani, ami értékes tizedmásodperceket jelent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!