Az autók hűtőventillátorai akkor indulnak el, amikor a hőmérő mutatója középre mutat? Előtte nem indul el?
Nos,átlag 90 foknál bekapcsol (ami inkább 80-on indulás és szabályozza magát)...
Üzemi hőmérsékleten megy a motor...
Ha egyből bekapcsolna csak nehezen melegedne a motor...
Illetve szabályozza a fordulatát,mert nem lehet sokkal hidegebb a motorba visszamenő víz,mint a motortömb....
Hőkülönbség és akár repedhetne is meg egyéb csúnyaságok
A hűtőbe szerelt érzékelő kapcsolja 95-115 foknál, típustól függően.
A következő kérdésre a válasz: A nyomás alatt lévő víz nem 100 fokon forr fel.
Tehát nem a műszerfalon lévő mutató valamely állása kapcsolja.
Opel comboról van szó 1998-as.
2 állása van a ventillátornak. Az elsőre lennék kíváncsi, hogy mikor kapcsol be. Ez lenne az első fok, amikor 95 fokon van? Ez érdekelne.
A második meg gondolom 100 foknál kapcsol.
Az pl comboé ami a képen van.
100 fokon kapcsol első fokozat
115 a második
De ezek a számok motoronként eltérőek lehetnek. Van ami ennél előbb kapcsol. Ha veszel autósboltban ott majd a motorkód alapján olyat adnak ami a tiedbe kell, remélhetőleg.
Semelyik (mai) kocsié nem kapcsol 80-on. A termosztát kezd nyitni 85-90 között. A ventilátor 95-105 között bárhol kapcsolhat, típustól függően. Az egyes jó nagy tömény baromságot írt.
Azokon a kocsikon, ahol már nincs külön jeladója a vízhőfok jelzőnek, hanem a motorelektronika vezérli azt is, csalni is szoktak. Valahol 70 környékén mozdul meg a mutató és 85-95 fok között meg sem mozdul, oda van szögezve középre. Ameddig nincs baj, ne aggódjon a kedves tulajdonos feleslegesen, ha meg baj van, felmegy a pirosba.
Aki összenézi egy kilvasó programmal, az láthatja, hogy az üzemi hőfok tartományban abszolut nem követi le a hőfokváltozásokat a mutató.
Ezért is van már az újabb autókban csak két visszajelző: a víz még hideg, a víz túl forró, ennyi, a többi ne érdekelje a vezetőt.
Az én autómnál is van lassú és gyors fokozata a hűtőventilátornak. A lassú fokozat akkor kapcsol be ha a klímát bekapcsolom.
Próbáld ki ha működik a klímád...
Valamelyik kocsin külön venti van a klímahűtőn, azokon nem indul be a vízhűtő venitlátora a klímára.
Ja, a lepontozóknak bármikor megmutatom, hogy egy OBDII portra dugott kiolvasón a valós vízhőfoknak köze nincs a valóághoz, és egy elég nagy tartományban a mutató középen áll, és meg sem mozdul.
Bírom hogy pistikék pontoznak le szakembereket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!