Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dízel autóknak rosszat tesz...

A dízel autóknak rosszat tesz ha kb 50 fokos hutoviz homersekleten leallitom?

Figyelt kérdés
hideguzemet és hidegindítást persze próbálom elkerulni, a kérdés az hogy a 'hidegleállítás' okoz valamilyen kárt a motorban ?
2017. okt. 3. 19:48
 1/6 anonim ***** válasza:
Talán az akku számára lehet probléma, ha azt feltételezzük, hogy a generátornak nem volt ideje visszatölteni az indítózáshoz felhasznált energiát, tekintve, hogy a hűtőfolyadéknak sem volt ideje felmelegedni.
2017. okt. 3. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Hidegleállítás? Természetesen okoz. De ehhez azt kell tudnod, hogy úgy általában nem jó a motornak az ha nem üzemi hőmérsékleten működik. Innentől kezdve mindegy hogy indítasz vagy leállítod mikor kvázi hideg, így se-úgy se, érzi magát jól a motor. De erre nem érdemes rágörcsölnöd, mert örök életű úgysem lesz a motorod. Ha használod akkor kopik. Persze lehet tenni annak érdekében hogy ne kopjon sokkal jobban mint amennyire szükséges.
2017. okt. 4. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Jesszusom, ez komoly kérdés? Az ég világon semmi baja nem lesz.
2017. okt. 4. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Ha már 50 fokos a víz attól nem lesz baja.
2017. okt. 12. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
köszii
2017. okt. 12. 21:30
 6/6 anonim ***** válasza:

Nem lesz baja.

Volt időszak kb 2 év amikor olyan állásom volt hogy nem volt szükséges napi szinten 200 km-reket levezetnem max 2 indítással, mert közeli munkahelyem volt, plusz ha menni kellett autóval kaptam céges járgányt. Amikor nagy ritkán szabadság miatt például vagy hétvégén elő kellett vennem a saját autómat mert mennem kellett valamiért 3 km-ert vagy max 5 km-ert és a motor is jó esetben járt max 6-7 percet és hidegen állítottam le, meg indítottam utána nem lett semmi gondom. Egyedül arra figyelmeztetett egy ismerősöm hogy időnként főleg ha már fagyközeli hideg van a garázsba (nem fűtött) akkor azért 1-2 hetente tegyem fel az akkut töltőre hogy ne érjen meglepetés hidegindításnál, meg tanácsolták hogy ha ennyire nem használom csak rövid utakra akkor néha azért menjek vele egy 20-30 km-es körre hogy a motor jól felmelegedjen, meg a generátor is töltse az akkut. Mivel már ismét szinte naponta használom az autót minimum 60-70 km-ert megyek egy indítással így ismét nincs gond. persze érezhető volt amikor nagyon sokáig alig volt használva hogy egy kicsit ellustult a gép, de utána ismét jó lett. A motort teljesen átnézettem, vittem olajcserére annak ellenére hogy az előző csere óta 5000 km- sem volt még benne, plusz szűrőket cseréltettem ha már ott vagyok, és mondták hogy szerintük semmi gond nincs. Valóban a dízeleknek nem tesz jót ha állandóan hidegen járatjuk, főleg ha magas 2300 feletti fordulatszámmal kínozzuk főleg hidegen, de ez max akkor gond ha több éven át van így használva, és nagyon ritkán van hosszútávra használva. Én például csak azért nem adtam még el, mert nagyon jó autó, alig volt hibája, alig ment tönkre valami benne, és soha sehol nem hagyott cserben. Én úgy vagyok vele ameddig nem lesz baja és még érdemes költeni javításra, és még a műszaki vizsgákon sem akad fenn egy komolyabb gonddal addig megtartom.

2017. okt. 14. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!