Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet, hogy jobban megy...

Hogy lehet, hogy jobban megy 75LE benzin mint 106LE HDI?

Figyelt kérdés

Sziasztok, nem vagyok egy nagy sofőr. Rengeteget vezetem a céges citroen berlingot 106LE HDI motor, elég új autó nincs széthajtva. ~2200 nál nyit a turbó ~3000 ig megugrik az autó mintha nitrót kapna aztán semmi.


Elhiszem, hogy dízel motor az ilyen, de nem is volt gondom míg meghajtottam édesanyám 15 éves VW polo 1.4 75LE autóját. Az 2000-4000 ig dinamikusan gyorsul. Tudom, hogy ez tipikus benzines autókra jellemző dolog. De akkor mégis mit ér a több lóerő, ha ez jobban megy? Nagyobb összeherbírás?



2017. szept. 12. 20:06
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Azért egy versenyben a berlingo nyerne, főleg ha abban a fordulattartományban tartanád ahol szerinted is nagyon jól húz.
2017. szept. 12. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
A két kocsi tömege között nem elhanyagolható az eltérés. De azért illeszd be a mérési eredményeket, akkor többet tudok mondani.
2017. szept. 12. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Na igen ha egy gyorsulást tartanánk lehet jobban menne a berlingo. De érzésre a polo csak gyorsul gyorsul és nem igényli a váltást simán 4000 nél váltok és megint csak gyorsul. Ez inkább csak érzet, A berlingoba beleraktam 5-6000km-t idén szóval azért nagyjából érzem hogy megy, mégis a polo jobbnak tűnik, pedig szidtam, hogy hűű milyen gyenge autó.
2017. szept. 12. 20:16
 4/11 Osynho ***** válasza:
Ha motort cserélnél a 2 autóban, meglepődnél.:D
2017. szept. 12. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Én viszont mértem. Vagy 10 éve volt a nagy Opel próba, mikor tök ingyen el lehetett hozni egy, vagy akár több napra egy Opelt. Én egy 70 lóerős 1,25 turbódízel Corsát próbáltam ki, amely kb. 1100 kiló. A viszonyítási alap a "mi autónk" volt, 68 LE, de az Opelnál sokkal könnyebb, 840 kg körül lehetett.

.

Az Opel 1600 körül éledezett, 2000 körül jött a "lórúgás", de nem sokkal feljebb el is kezdett fogyni az ereje. Nagyon kényelmes volt vezetni. Városban III. fokozatban 40 km/h körül jókat lehetett ugrani, a Swiftnél ugyanehhez II. fokozatba kellett kapcsolni. De kényelmes volt országúton is, mert V. fokozatban is volt ereje. 70-80 körül úgy meg tudott indulni, amire a Swift IV. fokozatban sem volt képes. Egész más érzés a két kocsi. A Swift kettesben eléri a 100-at, aminek nyilván megvan a varázsa, valószínűleg a 100-ra gyorsulást megnyeri, mert lényegesen könnyebb autó hasonló teljesítménnyel, de általában mégis élvezetesebb volt a Corsát vezetni.

2017. szept. 12. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Egy benzines fent megyen, egy dízel lent nyomatékból.

Azért megyen jobban a polo mert kicsi és könnyű, azért a berlingo eléggé nagy homlokfallal rendelkezik ami nem kis légellenállás.

Illetve a turbó nem tud nyitni csak az euro normák miatt ekkora kaphat megfelelő mennyiségű üzemanyagot hogy mennyen.

Üdv egy 1.6hdi partner tulajdonos :)

2017. szept. 12. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Érzésre a benzin oké,mert ott a teljesítmény,és a nyomaték görbében épül fel,emelkedő szerűen.

Dízelnél : (ciki ,ha 2.2-n nyit,máshogy 1.5-1.6 körül nyit és 1.8-on átlag már max) alapból több nyomaték van,majd nyit a turbó 1600 körül,lórugás, majd pillanatok alatt ez mégtöbb lesz,és széles tartományban,kb azonos max nyomatékon gyorsulsz.

pl: 2000-től 3900-ig max nyomaték.

Aztán jön a dízeles : letörés.


Ugye,rövidebb áttét alatt a ~4500-as(vagy 5e) tiltás ,annyit jelent a 2000->4000 max nyomaték,mintha a benzin 2500-6300.

Tehát az tovább megy,és fokozatos.

Ezért érzetre ninsc annyi.

A nehéz accord-om,170 ló most.

1.5 tonna,és lényegében siklik.

2017. szept. 12. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Elég érdekes, hogy 2200-nál nyit csak a turbó, nekem is 1.6HDI-m van, de az kb. 1800-nál nyit és 3500-ig húz (igaz ez egy kis 1100 kilós autó), a benzines érzetre tényleg menősebbnek tűnik de a valóságban viszont a dízel rövid idő alatt nagyot tud lépni, ami pl. egy átlagos 80-100 km/h-nál végrehajtott előzésnél nagyon sokat tud segíteni, még egy 75LE-s benzines autóval azért már nem árt rákészülni egy ilyenre, pláne ha ül benn négy ember meg a csomagjaik, a nyomatékszegény benzines azt már megtudja szenvedni.
2017. szept. 12. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Ez egy eléggé szubjektív dolog. Ezek a teljesítményadatok csak a maximum értékek amit le tudnak adni a motorok. Jellemzően a turbódízelek csak egy szűk fordulatszámtartományban mennek döbbenetesen jól, azon kívül viszont halottak. Ezt tetézi a váltó áttételezése is, ami a nagy nyomatéknak megfelelően van méretezve, ezért amikor éppen nem termel nagy nyomatékot a motor akkor még az is nehezíti a gyorsítást. A szívó benzines motorokhoz általában rövidebb váltóáttételt párosítanak és a motor karakterisztikája is egyenletesebb, így sok esetben élénkebbnek érződik a dízelnél.
2017. szept. 13. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
A dízel 300 fordulat alatt annyit gyorsul,mint a benzines 600 alatt..Áttétek
2017. szept. 13. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!