Hogy lehet, hogy jobban megy 75LE benzin mint 106LE HDI?
Sziasztok, nem vagyok egy nagy sofőr. Rengeteget vezetem a céges citroen berlingot 106LE HDI motor, elég új autó nincs széthajtva. ~2200 nál nyit a turbó ~3000 ig megugrik az autó mintha nitrót kapna aztán semmi.
Elhiszem, hogy dízel motor az ilyen, de nem is volt gondom míg meghajtottam édesanyám 15 éves VW polo 1.4 75LE autóját. Az 2000-4000 ig dinamikusan gyorsul. Tudom, hogy ez tipikus benzines autókra jellemző dolog. De akkor mégis mit ér a több lóerő, ha ez jobban megy? Nagyobb összeherbírás?
Én viszont mértem. Vagy 10 éve volt a nagy Opel próba, mikor tök ingyen el lehetett hozni egy, vagy akár több napra egy Opelt. Én egy 70 lóerős 1,25 turbódízel Corsát próbáltam ki, amely kb. 1100 kiló. A viszonyítási alap a "mi autónk" volt, 68 LE, de az Opelnál sokkal könnyebb, 840 kg körül lehetett.
.
Az Opel 1600 körül éledezett, 2000 körül jött a "lórúgás", de nem sokkal feljebb el is kezdett fogyni az ereje. Nagyon kényelmes volt vezetni. Városban III. fokozatban 40 km/h körül jókat lehetett ugrani, a Swiftnél ugyanehhez II. fokozatba kellett kapcsolni. De kényelmes volt országúton is, mert V. fokozatban is volt ereje. 70-80 körül úgy meg tudott indulni, amire a Swift IV. fokozatban sem volt képes. Egész más érzés a két kocsi. A Swift kettesben eléri a 100-at, aminek nyilván megvan a varázsa, valószínűleg a 100-ra gyorsulást megnyeri, mert lényegesen könnyebb autó hasonló teljesítménnyel, de általában mégis élvezetesebb volt a Corsát vezetni.
Egy benzines fent megyen, egy dízel lent nyomatékból.
Azért megyen jobban a polo mert kicsi és könnyű, azért a berlingo eléggé nagy homlokfallal rendelkezik ami nem kis légellenállás.
Illetve a turbó nem tud nyitni csak az euro normák miatt ekkora kaphat megfelelő mennyiségű üzemanyagot hogy mennyen.
Üdv egy 1.6hdi partner tulajdonos :)
Érzésre a benzin oké,mert ott a teljesítmény,és a nyomaték görbében épül fel,emelkedő szerűen.
Dízelnél : (ciki ,ha 2.2-n nyit,máshogy 1.5-1.6 körül nyit és 1.8-on átlag már max) alapból több nyomaték van,majd nyit a turbó 1600 körül,lórugás, majd pillanatok alatt ez mégtöbb lesz,és széles tartományban,kb azonos max nyomatékon gyorsulsz.
pl: 2000-től 3900-ig max nyomaték.
Aztán jön a dízeles : letörés.
Ugye,rövidebb áttét alatt a ~4500-as(vagy 5e) tiltás ,annyit jelent a 2000->4000 max nyomaték,mintha a benzin 2500-6300.
Tehát az tovább megy,és fokozatos.
Ezért érzetre ninsc annyi.
A nehéz accord-om,170 ló most.
1.5 tonna,és lényegében siklik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!