A dízelautók általában jobban bírják a légkondit, mint a benzinesek?
Természetesen nem V6, V8 benzinesekre gondolok, hanem a kisebbekre.
Nekem 1.6 16V (110 le) Octaviám van, klíma nélkül sem egy erős autó, de klímát bekapcsolva igencsak nyögdécsel.
Pedig nem öreg autó, 2013-as.
Többször előfordult,hogy a motor leállítása után is ment a hűtőventilátor, akkor amikor baromi meleg van, mint ma.Én meg ugyebár sokat megyek autópályán is.
A légkondi is ilyenkor maximumon megy benne.
A dízelautók jobban bírják az ilyen jellegű terheléseket (autópálya, állandó 130-as tempó, légkondi)?
Egy kollégámnak 1.9 DCI Méganeja van, az sokkal kevésbé érzi a légkondit, mint az enyém.
valami más baj lehet. Aki tudja mekkora az energiaigénye egy klímakompresszornak, az tudhatja azt is, hogy olyan autóra nem adnának típusengedélyt a hatóságok, ami észreveszi a kompresszor üzemét..vannak olyan történetek is, hogy előzéskor kikapcsolja a klímát, mert nem gyorsít az autója...
jól is néznénk ki, ha egy klímakompresszor működése befolyásolná az autó üzemét..Pláne egy akármilyen dízelét.
a sok kisméretű háromhengeres, benzines libakergetők hibátlanul működnek klímával is, akkor egy nagy dízel?
Nagyon forró sivatagi országban volt egy szolgálati ezres terepjáróm. Éjjel-nappal ment a klíma, soha nem lehetett észrevenni motor-teljesítmény csökkenést. (pedig japó kocsi volt)
1-es
Bármilyen meglepő, gyengébb autónál nagyon érezhető a klímakompresszor működése. És igen kérdező, a dízelek sokkal jobban bírják a klímát. Bár az ilyen 100 lóerő körüli dízeleknél még érződhet, hogy picit gyengébb bekapcsolt klímával, de nem úgy, mint az 1.2-es benzines például, ami klímával konkrétan alig bír elindulni, le kell égessem a kuplungot, hogy megmozduljon.
1.1-es autón tanultam vezetni, az oktató azt mondta, hogy nem kapcsolja be a klímát, mert a motor nem bírja.
Pedig folyt róla a víz patakokban, szóval biztos el bírta volna viselni.
Nekem hasonló Ocataviám van: 1 évvel öregebb, 5 lóval kevesebb.
Én is megérzem a klímát. Állásból indulva nagyobb gáz kell és/vagy jobban kell csúsztatni, pedig az alapjáratot automatikusan emeli a vezérlő klíma bekapcsolására.
Menet közben már nem ennyire érezhető, sőt szerintem csak placebo miatt érezni előzéskor a kikapcsolt klímát. Én érezni véltem, de szerintem nálam is csak placebo.
VW konszern autóknál teljesen normális, hogy megy a ventilátor leállítás után.
1.6 MPI-ből, 1.6 HDI-be átülve elég markáns volt a különbség a légkondival kapcsolatban. A 101 LE-ős MPI minden fokozatban szenvedett a légkondival, a HDI-n viszont max. városban érezni minimálisan. A dízelek nyomatékossága miatt kevésbé folytja őket a légkondi.
A dízelek nyomatékosabbak, ezért se gyorsulásban, se fogyasztásban nem venni észre akkor különbséget, mint egy kis szívó benzinesnél.
Dízel és dízel között is van különbség. A hagyományos adagolós dízeleknek a nyomatéka általában elmarad hasonló lökettérfogatú motorok esetén az újabb CR-rendszerűektől.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!