Nagy benzines autók. Mi a véleményetek, tényleg sokkal megbíhatóbbak, mint a kis benzinesek?
Igen, nem nyírod ki olyan hamar, csöndesebb, és nem ordít dombon felfele (igaze 1.0-1.2 literesek).
Hallottál ár egy 4.3 literes BMW-t? :) Hengereket sem hallani, annyira egyenletes
Még felhoznák egy példát ha diesel is.
Naponta 30km-et járok munkába, évek óta. 1.9TDI VW-m volt, 5-tössel fel mindig azon a bizonyos dombon. 81kW. Most kb egyforma KW motorom van 1.6TDI Škoda és sajnos nem bír 5-tösben ott fel, muszáj 4-esbe visszarakni... Hiába az egyforma lóerő.
Na és a szolgálati kocsi a legújabb VW Passat 1,4 benzin 92kW, valami horror, 6-tosból 4-esbe előzéskor, másként nem előzöl meg senkit...
Minél nagyobb a dugattyú annál kevésbé játszik a kopás.
Egyszerű matematika: kerület=r×2×pi térfogat=r×r×pi*h
#2-nek az hogy egyforma a két motor csúcsteljesítménye, az még nem jelenti azt, hogy adott tempónál azonos a fordulat és a hozzá tartozó teljesítmény.
A nagy motorok ugyanannyira megbízhatóak , mint a kicsik. Vagyis volt ez valamikor 10-15 évvel ez előttig. Akkor még egy nagy szívó ugyanolyan volt, mint egy kis szívó.
Ma még itt-ott találni kisebb méretű faék szívókat, de a nagy motorok legtöbbje, már tisztességesen meg van bonyolítva, ami több hibalehetőség.
#5, ja, egyszerű matematika, csak nem úgy.
A kerület a dugattyú méretével egyenes arányban nő, ez igaz. A dugattyútető területe négyzetesen, ez is igaz. A dugattyútetőre ható erő is négyzetesen nő, viszont rajzold már fel, hogy a hajtókaron keresztül milyen irányú erők hatnak, és ebből mennyi a dugattyúpalástra merőleges összetevő, és rögtön rá fogsz jönni, hogy a nagyobb dugattyúnál sokkal nagyobb erők hatnak az oldalfalra, jobban kopik.
Nem véletlen, hogy az extrém nagy motoroknál már nem a dugattyú oldala viseli ezt az erőt, hanem külön megvezetés van (hajómotorok, több m3 lökettérfogattal).
A nagy dugattyúknál a nagyobb tehetetlenség szerepet játszik, ez van rövidebb löketnél, de ha hosszabb löketnél lassabb mozgást és nagyobb nyomatékot ad, de akkor már az általad vázolt oldalfalra ható nagyobb erőkkel van a probléma.
Gondolom a fogyasztás nem játszik nagy szerepet nálad hanem a megbízhatóság a legfontosabb szempont, ezzel sok pro és kontra dologgal fogsz találkozni. Itt tudni kéne milyen jellegű lenne a felhasználás, anélkül csak általános dolgokat lehet mondani.
Minden kategóriába lehet sorolni pro és kontrát, ez így nem értelmezhető.
A modern kicsi benzines pont ugyanúgy megbízhatatlanabb, mint a modern nagy benzines. A régi kicsi és régi nagy benzineshez képest. Viszont a régi motor, a régisége miatt is lehet megbízhatatlan.
Nekem csak azért van "nagy" (2.4) benzinesem, előtte meg volt "nagy" (2.0) dízelem mert rühellem a mákdaráló hangot meg azt, hogy üvegig kell forgatni a teljesítményért cserébe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!