Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagy benzines autók. Mi a...

Nagy benzines autók. Mi a véleményetek, tényleg sokkal megbíhatóbbak, mint a kis benzinesek?

Figyelt kérdés
Köszönöm!
2017. márc. 12. 21:57
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
25%

Igen, nem nyírod ki olyan hamar, csöndesebb, és nem ordít dombon felfele (igaze 1.0-1.2 literesek).


Hallottál ár egy 4.3 literes BMW-t? :) Hengereket sem hallani, annyira egyenletes

2017. márc. 12. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
9%

Még felhoznák egy példát ha diesel is.


Naponta 30km-et járok munkába, évek óta. 1.9TDI VW-m volt, 5-tössel fel mindig azon a bizonyos dombon. 81kW. Most kb egyforma KW motorom van 1.6TDI Škoda és sajnos nem bír 5-tösben ott fel, muszáj 4-esbe visszarakni... Hiába az egyforma lóerő.


Na és a szolgálati kocsi a legújabb VW Passat 1,4 benzin 92kW, valami horror, 6-tosból 4-esbe előzéskor, másként nem előzöl meg senkit...

2017. márc. 12. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 Donald J. Trump ***** válasza:
59%
Nem, a mai motoroknál már nem számottevő tényező a kopás - egy 4 litere V8-ast is pont ugyanolyan hamar lehet kinyírni, mint egy 1.2 sor4-et. A befecskendező rendszer meg ugyanaz körülöttük...
2017. márc. 12. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
Nem feltétlenül. És ha esetleg a kisebb köbcentis turbós motorok már mégsem lennének olyan megbízhatóak, mint régi egyszerű szívó társaik, az sem a turbó és a köbcentihez képest nagy teljesítmény miatt van. Hanem az olyan ügyességek miatt, mint például a közvetlen befecskendezés, vagy a cérnányi vezérműláncok miatt, stb.
2017. márc. 12. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
16%

Minél nagyobb a dugattyú annál kevésbé játszik a kopás.

Egyszerű matematika: kerület=r×2×pi térfogat=r×r×pi*h

2017. márc. 12. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

#2-nek az hogy egyforma a két motor csúcsteljesítménye, az még nem jelenti azt, hogy adott tempónál azonos a fordulat és a hozzá tartozó teljesítmény.


A nagy motorok ugyanannyira megbízhatóak , mint a kicsik. Vagyis volt ez valamikor 10-15 évvel ez előttig. Akkor még egy nagy szívó ugyanolyan volt, mint egy kis szívó.

Ma még itt-ott találni kisebb méretű faék szívókat, de a nagy motorok legtöbbje, már tisztességesen meg van bonyolítva, ami több hibalehetőség.

2017. márc. 13. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 Tomcatters ***** válasza:
Ez főleg inkabb a kis ccm es turbomotrokra igaz (a nem turbosok is ha rendesen karbanvannak tartva elmennek 5-6 ezret,ellenben a kis turbobenzinesekkel , a gyar is megmondta 150 ezer km adnak ra garanviat , utanna ok se tudjak,h mi lesz a sorsuk ......
2017. márc. 13. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

#5, ja, egyszerű matematika, csak nem úgy.

A kerület a dugattyú méretével egyenes arányban nő, ez igaz. A dugattyútető területe négyzetesen, ez is igaz. A dugattyútetőre ható erő is négyzetesen nő, viszont rajzold már fel, hogy a hajtókaron keresztül milyen irányú erők hatnak, és ebből mennyi a dugattyúpalástra merőleges összetevő, és rögtön rá fogsz jönni, hogy a nagyobb dugattyúnál sokkal nagyobb erők hatnak az oldalfalra, jobban kopik.

Nem véletlen, hogy az extrém nagy motoroknál már nem a dugattyú oldala viseli ezt az erőt, hanem külön megvezetés van (hajómotorok, több m3 lökettérfogattal).

2017. márc. 13. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

A nagy dugattyúknál a nagyobb tehetetlenség szerepet játszik, ez van rövidebb löketnél, de ha hosszabb löketnél lassabb mozgást és nagyobb nyomatékot ad, de akkor már az általad vázolt oldalfalra ható nagyobb erőkkel van a probléma.

Gondolom a fogyasztás nem játszik nagy szerepet nálad hanem a megbízhatóság a legfontosabb szempont, ezzel sok pro és kontra dologgal fogsz találkozni. Itt tudni kéne milyen jellegű lenne a felhasználás, anélkül csak általános dolgokat lehet mondani.

2017. márc. 13. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Minden kategóriába lehet sorolni pro és kontrát, ez így nem értelmezhető.

A modern kicsi benzines pont ugyanúgy megbízhatatlanabb, mint a modern nagy benzines. A régi kicsi és régi nagy benzineshez képest. Viszont a régi motor, a régisége miatt is lehet megbízhatatlan.


Nekem csak azért van "nagy" (2.4) benzinesem, előtte meg volt "nagy" (2.0) dízelem mert rühellem a mákdaráló hangot meg azt, hogy üvegig kell forgatni a teljesítményért cserébe.

2017. márc. 13. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!