Egy autót miért úgy gyártanak, hogy gyorsabban képes menni, mint amennyivel a KRESZ szerint lehetne?
Figyelt kérdés
Az autósok körében mindig látom, hallom, hogy megy a farokméregetés, hogy kinek az autója milyen gyorsan gyorsul x sebességre illetve, hogy mennyi a max sebessége. Egyáltalán miért így gyártják az autókat? Azt értem, hogy a különböző országokban különbözőek a sebességhatárok, de azokat az autókat, amikkel lehet menni akár 240-el hülyeségnek tartom, mert tudtommal egyetlen ország sincs, ahol 200 KM/H-nál magasabb lenne a sebességhatár. (Persze vannak olyan országok, mint például Németország ahol van olyan autópálya, ahol annyival mehetek amennyivel tudok, de akkor sem hiszem, hogy 240 KM/órás sebességre szükség lenne.)2017. szept. 4. 00:32
1/27 anonim válasza:
Egyrészt, ha 130 km/h lenne a végsebesség, akkor gyakori 130-as sebességnél elég hamar tönkremenne a motor. Másrészt ha olyan motor lenne a kocsiban, amely csak 130-ra képes felgyorsítani, azaz kb. 35 LE teljesítményű, akkor az autó rendkívül lomha lenne.
2/27 anonim válasza:
Mert a technológia technológia, a szabály meg szabály.
3/27 anonim válasza:
A KRESZ szerint pl a német autópályán nincs felső sebesség határ.
4/27 anonim válasza:
Mert a kresz sem írja elő, hogy mennyi lehet egy autó végsebessége.
5/27 anonim válasza:
Mert akkor minden autó borzasztóan unalmas lenne. Aki nem szereti az autókat, mint a kérdző nyilvánvalóan, annak ott vannak az olcsó tömegmodellek, Dacia, most már új Lada is van, meg Suzuki Swift, azok elvisznek A-ból B-be, és közben körülbelül annyira izgalmasak mint egy pénzügyi beszámoló. Aki szereti az autókat, annak meg fontos hogy a kocsijának milyen hangja van, hogy megy, milyen motor van benne - neki nem csak egy eszköz az autó, hanem egy hobbi. Én is ilyen vagyok, és ha minden autó a kresz által megszabott sebességgel menne, felkötném magam.
6/27 Beviz Elek válasza:
Minden kívánságod így teljesüljön, egyiket sem gyártják úgy!
A német pályákon csak ajánlott a 130 (kivéve ahol táblával korlátozzák), azt pedig lehetetlen megtiltani hogy külföldre menj az autóddal. Amúgy sok autót elektronikusan lekorlátoznak 250-nél, ez persze kiszedethető.
Az, hogy szerinted mire van szükség és mire nincs, nem lényeges. Senki sem a te (vagy az én) véleményed szerint fog szabályt hozni, autót gyártani.
7/27 anonim válasza:
Egyrészt valóban vannak korlátlan szakaszok, aztán vannak versenypályák is, bár oda kevesen járnak ki, de nem lehet kizárni a lehetőségét. Az elektronikai korlátozást úgyis mindenki fel tudná oldatni feketén a megfelelő embernél. Emellett egy előzésnél veszélyes lehetne. Bár jogilag akkor sem léphető át a sebességhatár, a gyakorlatban előfordul, hogy a biztonságos előzéshez szükség van rá.
8/27 anonim válasza:
Miért gyártanak a 3310-es óta bármilyen más telefont?
Tetszik érteni?
9/27 anonim válasza:
# 7 Ne kezdj bele az előzésbe, ha nem biztonságos. Bármikor kocsiba ülök tuti hogy legalább egyszer nekem kell lassítanom/fékeznem, hogy a szemből jövő, előzni akaró barom vissza tudjon térni a sávjába. Persze ilyenkor mindegyik a kórházba rohan a rosszul lévő családtagjával..
10/27 Beviz Elek válasza:
#9
???
Pont erről írt. Odalép egy kicsit hogy biztonságos legyen.
Vedd el időben a lábad a gázról és nem kell fékezned ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!