Hogy kell korrigálni, csúszást kivédeni első- illetve hátsókerekes autók esetében?
Ellenkormányzás alap mindkettőnél, ez egyértelmű. Féket sem szabad nyomni. Gondolom, kuplungot sem, mert ilyenkor az sem jó, ha elmegy a hajtás.
A gázadáson már gondolkozom, hogy az kell-e. Mert ma olvastam ilyeneket /pont ezen az oldalon/, hogy első-kerekesnél a gázelvétel segít csak, míg hátsókerekesnél gázadással lehet korrigálni... Eddig én pont fordítva tudtam és ha belegondolok, a fizika törvényei is ezt diktálnák pedig. Van egy első- és egy hátsókerekes autó. Mindkettő kanyarodik, mindkettőnek kitör a segge a rossz útviszonyok miatt. Itt jön képbe az, hogy fordítva kéne lennie, mint amit írnak. Az első-kerekes segge kitör, de adok neki valamekkora gázt és az elöl lévő hajtott kerekek kihúzzák a csúszásból az autót. Ha a hátsókerekes segge tör ki, akkor viszont nem szabad gázt adni, mert a hátul lévő hajtott kerék csak tovább tolja ki a kocsi hátulját, aminek megpördülés lesz a vége. Ennek elvileg így kéne lennie, ha logikusan belegondolok.
De most akkor hogy is van ez? :)
Hátsókerekesnél ellenkormányozás közben nem szabad teljesen elvenni a gázt mert akkor "betapadnak" a kerekek és hirtelen megindulsz abba az irányba amerre ellenkormányoztál...
én így mentem neki egyszer egy fának :D
azóta már tudom, hogy nem szabadott volna hirtelen lelépnem a gázról hanem szépen lassan visszavenni és az ellenkormányzást is visszatekerni hogy inkább az ellenkormányzással ellentétesen kormányozz :D
tudom ez így hülyén hangzik de ha driftelgettél már hátsó kerekes autóval akkor ráérzel..
Az még lemaradt, hogy hátsókerekesnél ha teljesen kitört a hátulja vagyis már keresztbe csúszol akkor totál padlóféket kell nyomni, hogy ne csússz ki jobbra vagy balra..
(az esetek nagy többségében így a kocsi megáll oldalcsúszás közben, míg ha nem fékeznél a fara fog előre kerülni majd a súlypont miatt az eleje újra visszafog csapni jó nagy lendülettel és vagy balra vagy jobbra elszállsz)
első kerekesről nem tudok nyilatkozni, rühellem
első kerekes autó nem autó hanem játékautó :)
Köszi a választ!
A 2. kommented legutolsó sorával nagyon nem értek egyet, de hát kinek mi jön be. :)
Hátsókerekes autót nem nagyon vezettem, csak alig 10-15 alkalommal édesapám céges Elmü-s fehér Mercedes Vitóját. Bár ez már 8 éve volt. Akkor kezdtem el vezetni /jogsim már évek óta volt akkor is, de a megszerzése után sokáig nem vezettem egyáltalán/ és hazafelé jövet néha átadta a volánt, hogy a környező utcákban gyakorolhassak. Hóban is mentem a Vitóval, néha csúszkált a hátulja, de nem volt vészes kivédeni. Most így utólag úgy emlékszem, hogy akkor csak simán ellenkormányoztam és elvettem a gázt. Hogy egyből felengedtem-e vagy csak szépen lassan, már fogalmam sincs. Ezen a pár alkalmon kívül soha nem vezettem még hátsókerekes autót.
A padlófék logikusnak tűnik, hiszen egy teljesen keresztbeálló autónak már úgyis mindegy, azt már nem lehet korrigálni nagyon. :D
Azért nem mindegy, hogy 15km/h óránál 1200-as fordulaton vagy 50 km/h-nál 3000-es fordulaton 3-asban dobja ki a fenekét :D
hát nekem az első autóm első kerekes volt...
aztán amióta mercim van nem tudom, hogy lehettem olyan hülye, hogy első kerekest vettem :) :)
kinek mi jön be....
hátsókerekessel el lehet indulni szép nagy gázzal is ha akarsz... első kerekes meg csak pattog egy helyben
hátsó kerekessel kanyarban is lehet bátrabban menni ha tapad az út, első kerekessel nem igazán tudsz
persze megvan a hátsó kerekes hátránya is, eddig 2szer kellett kihúzni, egyszer sárból egyszer meg jeges lejtőn álltam meg....
(mind a kettő az én hibám volt, tanultam belőle, nem a kocsi hibája)
az tuti, hogy nekem soha többet nem lesz első kerekes autóm az életben!!!
Jaj istenem, azt hittem normális válaszok lesznek, erre megint megy a bmw-es rejszolás...
Normál közlekedési viszonyok között annyira nincs jelentősége, hogy hol hajt a kocsi, hogy az leírhatatlan.
Egyébként egyetemleges jó válasz nincs, amit az első válaszban írtak az jó megoldás, ha éppen az a jó megoldás. De nem feltétlenül, sok mindentől függ, sebesség, mekkora a kanyar, merre megy a kocsi az úthoz képest stb stb. Inkább azt kell megtanulni, hogy pánikolni nem szabad és nem szabad tövig nyomni a kuplungot és a féket aztán becsukni a szemed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!