Egy hátsókerekes autó nyomatékosabb mint az első?
Nem tudok,olyat,hogy egy azonos típusból lenne első meg hátsó hajtásos is...de tegyük fel,hogy egymás mellé állítunk mondjuk hasamra ütök két 120 lóerős autót.
Az egyik elől a másik hátul hajt.Mondjuk a súlyuk is nagyjából megegyezik.
Akkor a hátsókerekes lenne a gyorsabb?
Mi köze a hajtott keréknek a motor nyomatékához? Elég hülyén tetted föl a kérdést...
120 lóerőnél nem nagyon lenne köztük különbség, 400 lóerőnél már igen, mert a hátsókerekes jobban tapad, mivel gyorsításkor a hátsókerekekre jut a terhelés, míg az eleje "elkönnyül" ezért az első kerekek kipörögnek, de az összkerekes még jobbat tud rajtolni, de ahhoz kraft is kell, hogy legyen jelentősége.
120 lóerő max megnyikkantja a gumikat, száraz aszfalton olyan mértékben nem fognak elpörögni, hogy lassabban gyorsulna miatta az autó...
Köze nincs a nyomatékhoz, hanem tapadásról van itt szó.
Tegyük fel, hogy összeteszel két nagy konkurenst, egy Audi A4-et és egy BMW 3-mast, a lehető legegyformább paraméterekkel.
Az Audi elsőkerekes, a BMW ugye hátul hajt.
Nos, a BMW alapból sportosabb valmivel, általában picit rövidebb az 1-es és 2-es is rajtuk, direkt a gyorsulás miatt. Továbbá közvetlen a gázreakciója.
Az Audi kicsit nyugisabb, nem fog annyira megindulni, mint a BMW.
És akkor a kérdésre a válasz: az Audi ha kikapcsolja az ESP-t, el fog pörögni, vveszít csomó időt. A BMW nem fog elpörögni, mert gyorsuláskor a súlypont hátra megy. Ezért lesz kicsit gyorsabb.
És mégvalami: két teljesen egyforma elsőkerekest és hátsókerekest nem találsz, úgyhogy nem lehet összehasonlítani, csak elméletben. Pedig az Audi és a BMW két nagyon hasonló autó, mégis sok a különbség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!