Indításkor büdös levelegő jön a szellőzőből! Mitől lehet?
Beindítom az autót (Astra H Caracan 1.9CDTI, 120 LE), elindítom a belső ventilátort és olyan nehéz és büdös levegőt fúj be kis ideig, majd megszűnik. Klímánál nincs probléma, csal k a belső keringetésnél vettem észre (klímát már tisztítottam klímabombával.)
Több emberrel beszéltem, akik azt tanácsolták, hogy szedjem szét ventilátort, mert lehet dög került bele vagy lerakódás van a lapátokon. Előző tulaj erősdohányos és alkoholista volt, és kocsmaszag kering az egész autóban sajnos. :(
Szerintetek az egész járatot kéne átfertőtleníteni, vagy mitől szűnne meg a szag? Első körben házi megoldások érdekelnek, ha ezek eredménytelenek, akkor jöhet az ózonos tisztítás.
Csak szólok, hogy ha az egész főtésboxot szét akarod szedni H Astránál, az úgy kezdődik, hogy első ajtók le, műszerfal kompletten ki. Nem fél órás meló. Összerakás után pedig imádkozhatsz hogy semmi nem zörögjön, rezonáljon menet közben a műszerfal alól.
Ennél célszerűbb lenne, arról nem is beszélve, hogy olcsóbb és gyorsabb, ha elvinnéd a kocsit egy rendes ózonos fertőtlenítésre. Garantáltan minden szagot megszűntet.
A pollenszűrőt se ártana cserélni, lehetőleg jó minőségű aktívszenesre. Az összerakásnál figyelj, hogy ne gyűrd be a szűrőt, mert különben semmit nem ér.
Azt is ellenőrizném hogy az elpárologtató alatt a kondenzvíz elvezető nincs-e eldugulva.
Bakker, azt hittem egérrel csak én szívhatok olyat, hogy beledöglik a szellőzőbe, ürömmel olvasom, hogy nem vagyok egyedül ;-)
Klímát illetően: "klímabomba" nekem kb két hétig volt hatásos. Szerintem fokozatosan érdemes menni tovább.
Első az ózonos tisztítás, mivel nem kell hozzá semmit bontani vagy piszkálni.
Másodjára, ha mered magad csinálni, akkor kapni házi használatra is klímatisztító habot, amit hosszú csövön kell az elpárologtatóra felvinni. Én nem merném, inkább bízom szakemberre, szakszervízre.
Ha ez sem segít, akkor marad a bontás, ami mint írték költséges és kockázatos is. Bp-en 60k-ért kaptam ajánlatot bontásra, nem éltem vele. Azóta is szagolom a klímát, ill. minden leállítás előtt 5 perccel már csak a frisslevegő befúvást használom, hogy szárítsa a párologtatót. Meglepően sokat segít.
A klímának semmi köze ehhez, mert csak a keringető módban büdös és valószínűleg megoldja a szétszedés. A kondenzvaz elvezetőt és a szellőztető motort szétszedem, a műszerfalat nem szeretném szétbontani.
Pollenszűrő cserélve aktíszenesra, szag továbbra is van. Az egész autót gőzborotváltam (kárpitok ülések ...stb.), most ki fogom porszívózni a pollenszűrő környékét is. De ez a döglött egér történetet már mástól is hallottam, utánanézek, hátha nálam is hasonló a szituáció. Köszönöm a válaszokat!
"A klímának semmi köze ehhez..."
De van! Ha már szedted szét, akkor látod, hogy a ventilátor után van a pollenszűrő, utána közvetlenül a klíma elpárologtatója, utána a fűtésbox. Ha nem kapcsolod be a kílmát, csak annyira különbség, hogy nem hűti az elpárologtatót, de ugyan úgy átmegy rajta a levegő.
Egér H Astrába nem tudom hogy kerülhet, ha nem látsz a szélvédő előtti műanyag levélrácson hatalmas látványos egérrágta lyukakat. Ott lép be a levegő, elég sűrű műanyag rács. Azon egér nem fér át.
Ha ezt leveszed a műanyag alatt a ventilátor előtt van még egy rács. Azon se fér át.
Utána ott a ventilátor lapátja. Az is sűrű, szintén nem fér át rajta egy katicabogárnál nagyobb állat.
Belő keringetésnél a ventilátor fölötti rész eleve kizárható, hogy ott lenne dög, ugyanis ezt a részt teljesen lezárja egy műanyag lap. (Amúgy az autót lezárva is automatikusan belső keringetés üzemmódba kerül a rendszer. Pont azért lezár ez a zsalu, hogy még porszem se tudjon bejutni a használaton kívüli autóba.)
A pollenszűrőn, elpárologtatón kizárt, hogy akár egy hangya is átjusson. A ventilátor és pollenszűrő között azt írtad, nem láttál semmit.
Felőlem miszlikre szedheted, de 99,9%, hogy semmit nem fogsz találni.
Pollenszűrű cserénél nálam alap hogy a házát belül is átporszívózom, kitakarítom.
A habbal csak óvatosan! Elpárologtatóra mehet, mert ki tud csöpögni, de a műszerfalon lévő szellőzőkbe nem fújnám. Hallottam már olyanról, konkréten H Astránál, hogy befolyt a cucc a rádióba és zárlatos lett. Kuka. Van egy külön ág a kesztyűtartó mellett. Egy kis csövecske, ami a ventilátor levegőjét elvezeti a rádió mögé. Ez a légáram hűti a rádió elektronikáját. Egy új fejegység akár bontottam is, nem két fillér...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!