Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hengerfejes az autóm vagy...

Hengerfejes az autóm vagy csak légtelenítési gond van vagy más hiba is lehet?

Figyelt kérdés

1.9 TD motor. Úgy kezdődött, hogy egyszer csak jelezte a műszerfalon a pilács, hogy kevés a hűtőfolyadék. Megnéztem, valóban, a minimum jelzés környékén volt a szint. Én ekkor valami lányos zavaromban nem a megfelelő szintre töltöttem (min-max. jel közé), hanem csurdultig töltöttem, nem maradt semmi üres hely a kiegyenlítőtartályban. Aztán mentem vele és 100-200km múlva megint jelzett, hogy kevés a folyadék, de erre én nagy okosan megint teljesen teletöltöttem, nulla légüres teret hagyva. Nyilvánvalóan béna voltam, tudnom kellett volna, hogy kell tágulási tér, de valahogy mindkétszer elbénáztam és ezt figyelmen kívül hagyva telenyomtam. Aztán persze megint eltűnt a folyadék, kinyomta a kiegyenlítőtartály kis túlfolyó csövén. Azóta úgy járok vele, hogy egy PET palackot raktam oda és abba nyomja bele a folyadékot. A szerelőm szerint tuti 100%, hogy megrepedt a hengerfej és bedolgozik a vízbe, ezért nyomja ki mindig. Mert azóta tényleg ez van, hiába töltöm fel megfelelő szintre (min-max. jel közé), mindig kinyom fél-háromnegyed litert (pont amennyit beletöltök). Más hibajelenség amúgy nincs, az autó megy jól, ahogy eddig és nem füstöl. Hidegen-melegen is jól indul. A hűtőfolyadékban egy cseppnyi olaj sincs, nem habzik, nincs semmi elváltozás. Amit kinyom vizet, tudom figyelni mindig, mindig "szép" átlátszó.


Amit viszont észrevettem, hogy a kiegyenlítő tartály sapkája/kupakja belül, a biztonsági szelepnél el van repedve körbe. Létezhet olyan, hogy emiatt nyomja ki már normál üzemi nyomáson is a folyadékot? Illetve, a többszöri béna feltöltés miatt létezhet olyan, hogy nem tud normálisan lelégtelenedni a rendszer és ezért nyomja ki? A szerelőm szerint egyik verzió sem lehet, hengerfejes és kész, szét akarja szedni, de gondoltam utána járok előtte, lehet e esetleg a sapka miatt ilyen gond vagy amiatt, hogy nincs lelégtelenítve?


Köszönök minden ötletet, tanácsot!


2017. júl. 31. 13:52
 1/6 anonim ***** válasza:

Csak odáig engedi ki vagy nyomja ki a minimum szintig.?

Olyan nem lehet hogy valahol elcsepeg csak.

De ha csak odáig tűnik el belőle akkor nem kell légteleniteni. Ha tele töltöd se kell légteleniteni. A kupak miatt se lehet. Bár igy elég nehéz vagy lehetetlen megitélni, ha biztos hogy nem folyik el , nem csöpög akkor valószinű hogy hengerfej vagy tömités baj lehet.

Mondjuk ha szerelő lennék én is azt mondanám hogy szét kell szedni. Abban van a pénz.

2017. júl. 31. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim válasza:
lehet akár dugulás is a rendszerben, de szerintem akkor forralná is a vize, ezt nem irtad, hogy lenne, de ami még lehet, hogy tulságosan fel van higítva vízzel a hűtőfolyadék, ezért nyomás alá kerül a rendszer, mert ugye a motor üzemi hőmérséklete ugy 95- 100 fok között mozog, a viz viszont mor 80 fok tól kezd párologni, és ez okozhat még tulnyomást, ami valamit szétnyomgatott, , Nekem volt már ilyen , zárt rendszerű autóknál előfordul. de egy hozzá értő szakember biztos tudja hova kell nyúlni, ezek csak az én tapasztalataim voltak :)
2017. júl. 31. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

A 2. nem jól tudja.

A vizzel pont ugyan úgy kell működni mint fagyállóval.

2017. júl. 31. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Köszi nektek. Nem folyik, nem csöpög sehol a víz máshol, csak ez van, hogy kinyomja a sapkánál a kis csövön.


Hülye kérdés, de haldokló vízpumpa okozhat ilyet? Mert pont azóta, amióta először eltűnt a víz a rendszerből, azóta van valami furcsa kerepelő, csattogó, sziszegő hang, ami eddig nem volt.

2017. júl. 31. 14:42
 5/6 anonim ***** válasza:
A túlfolyótartály kupakjában van egy nyomásszabályzó szelep, ami általában 1 bar körül nyit és elengedi a túlnyomást. Ha túltöltötted a rendszert, ez a szelep leengedi a felesleget. Ha viszont el van repedve a kupak és nem zár rendesen a szelep, többet is elengedhet a kelleténél és levegősödhet is a rendszer. Először a kupak cseréjével kellene próbálkozni talán.
2017. júl. 31. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszi, az lesz. Bár kevés az esély rá, hogy csak ennyi lenne a hiba, de mivel 1000 Ft alatt van a kupak, így ez a legkisebb tétel az összes többi lehetőség mellett, úgyhogy ezzel fogom kezdeni, mielőtt megbontatnám a hengerfejet. Nagyon ciki lenne, ha lebontaná a szerelő és az derülne ki, hogy semmi baja sem a tömítésnek, sem a HF-nek :D Egyébként HF tömítés már égett át a kocsin, szóval az már volt cserélve úgy 2 éve. Volt, aki azt mondta, hogy biztos megint csak az égett át, de fémbetétes tömítés lett rakva, állítólag az nem nagyon szokott átégni.
2017. júl. 31. 17:03

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!