A hűtővíz mutató városban araszolás közben a fele fölé ment kb. 0.5cm-el. Amikor elindultam haladósabb tempóban visszaállt. Ez pár napja volt, azóta nem sikerült előidézni a problémát, ugyanazon az útvonalon és máshol sem. Mi lehet a gond?
Aki a vízhőmérőre diagnosztikai műszerként tekint, az meg is érdemli, hogy feleslegesen aggódjon miatta.
Araszolás közben mindig melegszik a motor. Menetszél gyakorlatilag nincs, az alacsony fordulat miatt a szivattyú alig forgatja a hűtőközeget, a ventillátor tehát hiába húzza meg a levegőt elöl, a hűtőnél, a hengerfejben, ahol a hőgomba van, simán felmelegszik a víz. Semmi rendellenesség nem történt, az akkor kezdődne, ha araszolás közben felforrna a víz. Azt nem szabad neki, annyi tartaléknak kell lennie a hűtőrendszerben, hogy alacsony terheléssel, kis sebesség esetén még 40 fokban se rottyanjon meg a víz.
Jogos.
Amikor gázt adtam, hirtelen visszaugrott egy nagyobbat, gondolom a szivattyú gyorsabban cserélte akkor, így logikus amit írsz.
Az lehetett, amit írsz. Elöl, a hűtőben lehűlt a víz, gázadásra a szivattyú megkeverte, ezért hátul, a hengerfejbe is eljutott a hidegebb létyó.
Egyébként éppen ezért van két hőgombája a villanyventis autóknak. Az, hogy kell-e a plusz hűtés, a hűtőbe érkező víz hőfokától függ, az pedig nem mindig ugyanannyi, mint a hengerfejben mért hőfok. A vezető számára viszont ez utóbbi fontosabb, mert a túlmelegedés ott okoz először kárt.
Ha esetleg valakinek hasonló hibája lenne:
A termosztát nem nyitott ki teljesen, a csere megoldotta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!