Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A hűtővíz mutató városban...

A hűtővíz mutató városban araszolás közben a fele fölé ment kb. 0.5cm-el. Amikor elindultam haladósabb tempóban visszaállt. Ez pár napja volt, azóta nem sikerült előidézni a problémát, ugyanazon az útvonalon és máshol sem. Mi lehet a gond?

Figyelt kérdés
Fűtés volt/van, olajsapkán nincs barna hab, magától visszament a hőfok a fele alá kicsivel. Előfordulhat, hogy hengerfej repedése van, vagy inkább valami kisebb gond van? A kipufogó lyukas volt de azóta javíttattam. Az okozhatta? A hűtőventilátor ha nem megy, az okozhat ilyet?

2017. máj. 21. 13:43
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Aki a vízhőmérőre diagnosztikai műszerként tekint, az meg is érdemli, hogy feleslegesen aggódjon miatta.

Araszolás közben mindig melegszik a motor. Menetszél gyakorlatilag nincs, az alacsony fordulat miatt a szivattyú alig forgatja a hűtőközeget, a ventillátor tehát hiába húzza meg a levegőt elöl, a hűtőnél, a hengerfejben, ahol a hőgomba van, simán felmelegszik a víz. Semmi rendellenesség nem történt, az akkor kezdődne, ha araszolás közben felforrna a víz. Azt nem szabad neki, annyi tartaléknak kell lennie a hűtőrendszerben, hogy alacsony terheléssel, kis sebesség esetén még 40 fokban se rottyanjon meg a víz.

2017. máj. 21. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Jogos.


Amikor gázt adtam, hirtelen visszaugrott egy nagyobbat, gondolom a szivattyú gyorsabban cserélte akkor, így logikus amit írsz.

2017. máj. 21. 14:11
 3/5 anonim ***** válasza:

Az lehetett, amit írsz. Elöl, a hűtőben lehűlt a víz, gázadásra a szivattyú megkeverte, ezért hátul, a hengerfejbe is eljutott a hidegebb létyó.

Egyébként éppen ezért van két hőgombája a villanyventis autóknak. Az, hogy kell-e a plusz hűtés, a hűtőbe érkező víz hőfokától függ, az pedig nem mindig ugyanannyi, mint a hengerfejben mért hőfok. A vezető számára viszont ez utóbbi fontosabb, mert a túlmelegedés ott okoz először kárt.

2017. máj. 21. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Nekem ez 30+ fokban szokott előfordulni, ha megy a klíma is. A múltor majdnem sikerült is felfőzni a motort (több mint két óra várakozás a román határnál), szóval nem árt óvatosnak lenni.
2017. máj. 21. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Ha esetleg valakinek hasonló hibája lenne:


A termosztát nem nyitott ki teljesen, a csere megoldotta.

2017. aug. 13. 19:30

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!