Hegyekben (Szerbia-Montenegró) mentem 1000m felett, 31 fokos kinti hőségben és mikor ránéztem 118 fokot mutott a motorolaj hőfokmérő. Vissza is fogtam rögtön magam, de aggódok, hogy így is túlterheltem a gépezetet.
A kocsi egy VW Jetta 1.6 TDI, 2013-as. Az olaj 3000km-el korábban volt cserélve.
Ezért nem kell mindenféle fölösleges műszer az autóba, a laikus használó csak nézi, és fölölegesen aggodalmaskodik.
2017. júl. 25. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 anonim válasza:
Teljesen üzemszerű. 90°C az a hőmérséklet amikor már igazán lehet neki nyomni. A118 fok normál üzemi hőmérséklet.
2017. júl. 25. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 crudy válasza:
Annyira nem normal. 90 fokon kene lennie, 100 is jo 110el nem erdemes foglalkozni, 120nal mar huteni kene a motort... ... 150 nel mar hasznalhatatlan az olaj. Nem lett baja az autodnak mert 118 volt de en ott elkezdenek surubben pillogni h ne nagyon menjen feljebb. Azok az autok amik komoly igenybevetelnek vannak kiteve es 130-150 fokos az uzemi ho ott mar mas olajat hasznalnak.
2017. júl. 25. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
Semmi gond nincs, az olajnak ez még egyáltalán nem magas hőmérséklet. 130 fok fölött már nem egészséges, de abból sem lesz motorhalál, ha néha eléri ezt az értéket.
2017. júl. 25. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
Semmi baja nem lesz. A 90-100 fok a vízre vonatkozik, páran ezt az olajra vonatkoztatták.
A teljesen szintetikus, magas teljesítményszintű, turbómotorokhoz szánt olajnak ezt bőven el kell viselnie.
Amikor átmegy a turbó csapágyán, 160-180 fokos is lehet. Amúgy ezért fontos egy nagyobb meghajtás után pár percig járatni a turbómotorokat: le kell hűlnie a turbónak, nehogy kokszosodni kezdjen az olaj.
2017. júl. 25. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 anonim válasza:
Egy cimborám az 1,6 benzinessel simán 120-130 fokos olajhőmérséklettel jár. Nekem a 2.0 pdtdi-nél viszont istentelenül taposni kell neki, hogy 100 fok fölé menjen :)
2017. júl. 25. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
A 120 fokos olaj simán üzemi hőmérséklet.No para.A szintetikus minőségi turbóba való olajok a tartós 150 fokot is simán bírják minden károsodás nélkül,stabil kenést biztosítva.
2017. júl. 25. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 anonim válasza:
"Annyira nem normal. 90 fokon kene lennie,"
Ahhoz képest az előírásoknak megfelelően minden olajon feltüntetik annak tulajdonságait 100°C-on, ez nem gyanús :)
2017. júl. 25. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 crudy válasza:
Hat persze uzem alatt fel megy szazra. Azzal nincs is baj.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!