Hogyan cseréljek motorolajat?
Szinte biztos voltam benne hogy majd lesz aki csak azért is meg akar cáfolni. Olvasd el mit irtam. !!!
Nem azt irtam hogy INDITGATNI.
"nem a jó, minőségi olajat tette bele, hanem ami úgymond "elég""
Az autó gyártója kiad az autóhoz egy kezelési utasítást, abban szerepel, hogy minimum milyen minőségű olaj kell bele a gyártó által tervezett működéshez és milyen gyakran kell cserélni.
Azt írják bele, amivel rendben fog működni, ettől lefelé eltérni nem érdemes műszaki okokból, felfelé meg eltérhetsz a saját zsebed kárára. Ugye az olaj ára benne van minden km költségében, ha literenként 300 forinttal drágább, megy bele 5 liter és 10000 km-enként cseréled, akkor az minden egyes kilométernél 15 fillér költségnövekedés.
Ugyanez van a kilométerek számával a két csere között.
Jó, bizonyos esetekben indokolható a másik olaj vagy a rövidebb periódus, de az átlagostól eltérő felhasználás miatt, pl. csak városi használat, nagyobb terhelések (nagyon gyakori vontatások, kemény hajtás).
Melegen kell leengedni az olajat - nem forrón, nehogy égési sérülés legyen belőle, de nem illik megvárni amíg hideg lesz a motor. És hagyni kell neki időt kifolyni/kicsöpögni, nem visszatekerni a leeresztőt amikor még folyamatosan folyik pl. tollbetét vagy fogpiszkáló vastagságú sugárban.
Ami itt-ott marad a motorban, abból semmi vész nem lesz, egyszerűen nem jelent annyit. Egyedül az olajszűrőben maradhatna komolyabb mennyiség, de gondolom az is csere lesz.
Az ha 3-4szer körbe fordul a motor semmu baja nem lesz , mert az nem olaj nélkül történik.
Ennyi erővel akkor se szabadna átforgatni a motort amikor új korába szerelik össze. Pedig ott tényleg száraz akkor. Ezt inkább úgy csinálják hogy egyet pöccintenek a motoron , hogy a szivattyúból is kijöjjön az olaj. Nem indítgatják mint itt hogy félre értettétek. Kamion szervizben dolgozok, és nem egy autó már túl van az egy millió km-en.
#7 - nem szárazon szerelik össze, illetve az első átforgatás (nem beindítás) előtt feltöltik olajjal.
A gyártósorokon jellemzően az olaj nagyobbik része kerül a betöltőn a teknőbe, a kisebbik részt pedig megfelelő helyen keresztül (pl. olajgomba helyére tekert adapter) nyomás alatt töltik fel.
Az olajjal feltöltés előtt csak annyit fordul a főtengely, amennyi a szereléshez feltétlenül szükséges, azt is ugye lassan és terhelés nélkül.
Milyen széria? Az E36-okba még közönséges 15W40 ásványi olaj került a gyárban, majd a márkaszervizben is azt kaptak. Nekem megvan a szervizkönyve, Castrol GTX 15W40-et raktak bele a wallisban. :)
Szóval nem igazán kapni már olyan olajat, ami ártana neki. Amelyik olaj megfelel a BMW-nek, attól nem lehet baja. Ez fel van tüntetve a flakonon a jóváhagyásoknál. Ezt a régi specifikációt már eltörölték, már csak longlife olajok kapnak jóváhagyást, ezek viszont visszamenőleg kompatibilisek, de 2004 előtti autóba nem raknék LL04-et, mert ezek már EURO 4 motorokba való, más adalékolásúak.
A motorolajak egyébként keverhetők egymással, tehát semmi problémát nem okoz az, ami a motorban marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!