Fehér füst a kipufogóból bemelegedés után. Mi lehet ez?
Ez nem gőz, hanem egész komoly tömény fehér füst kicsit olaj-szerű szaggal.
A lényeg: motorcsere volt a kocsiban.Rengeteg alkatrészt kicseréltünk rajta.Pöccre indul most is,eleinte nem pörgött föl a motor, csak késleltetve.Üzemanyagszűrő csere után már fölment majd 5 ezerig a fordulatszám, de már akkor is füstölt.Ezért szétszedtük és még pár dolog csere...Most megint nem pörög fel a motor.EGR szelepet is kitakarítottam.Szűrő-betét csere is volt.Turbó úgy néz ki jól működik.2 is van hiába cserélgetjük egyikkel sem jobb.
Majdnem 2800 ig felpörög de valami visszaszabályozza 2600ra a fordulatot.
A másik zavaró tényező, ami ettől teljesen külön sztori lehet az a komoly füst.Ha megyünk vele megnyomatjuk szélcsendben percekig töményen ott marad az utcán és büdös is.Aggasztó, de mi lehet?
Kérlek segítsetek, adjatok tippeket mit nézzek meg?
utánanézek köszi.
megírom ha van valami. amúgy hyundai matrix 1.5 dizeles, nem tudom ez segít-e
Első vagyok, igen lehet h a dugattyuk, tű szelepek nem záródnak rendesen es kihagy , az is okozhat ilyet , bár az is arra vezethető majd vissza h osszefolyhatott ket folyadék :)
Nézz utana mindenkepp !
a dugattyúgyűrűkkel látszólagosan sem találtunk problémát már akkor sem mikor szétszedtük, mert előtte is füstölt.
akkor cseréltünk benne szelepszár szimmeringeket, hajtókar csapágyat, tömítéseket, vezetőgörgő csapágyat, szíjakat, szűrőket...szóval szépen rendbe raktuk.
mert azt tudni kell, hogy ez egy 15 éves autó, ami kb 10 évet állt garázsban.most hogy sikerült rendbe tennem a papírjait(biztosítás, forgalomba helyezés) elhoztuk ismerőshöz is és tuttira megmondta, hogy a légtömegmérő nem jó. a donor autóból kicserélem még azt is, ha az sem lesz jó akkor azt kell vennem.utána ha az már jó értékeket ad tovább akkor megírom van e még valami hibája
nos. úgy néz ki meglesz a bibije. a lényeget írom,mert hosszú. motorcsere után vezérlő csere is kellett a donor autóból, mert rossz értékeket adott a légtömegmérőnek a vezérlő, ezáltal csökkentett gyári üzemmódra állította az értékeket, biztonsági okokból nem engedte felpörögni a motort, amitől nem kapcsolt be a turbó, de a rossz keverék adagolás miatt még füstölt is és jóval többet fogyasztott.
azonban...
a vezérlőt nem lehetett csak úgy egyszerűen átpakolni, mert a donoréhoz immobiliser tartozik de a jó autóhoz nem. gyújtásrésznél szétszedtük de a jó autónál nincs gyárilag bevezetékelve az immo, nem lehet csak úgy egyszerűen összedugni és kész. úgyhogy megy egy szakihoz vezetékelésre, akivel legalább így a többi vezetéket is megnézetem, hogy ne legyenek túl öregek vagy töröttek.
tanulság: motor-vezérlő-indítókulcs legyen párosítva egy ilyen nagy műtétnél
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!