Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW 320D E91 kék füstölés...

Waveson kérdése:

BMW 320D E91 kék füstölés bemelegedés után motorfékezésnél/lassításnál. Turbo felújítva, Castrol Edge Titanium 5W30 motorolaj, új kartergázszűrő, üzemanyag-olaj-levegőszűrők. Eddig is csinálta, most is csinálta. Mi lehet még?

Figyelt kérdés

A kocsiban óra szerint 217e km van, amihez mint tudjuk még 150et nyugodtan hozzá lehet csapni, 340ezer már volt benne 2 éve szóval tekert - ez tuti.

A motor nagyon erős, teszi a dolgát, viszont miután bemelegedik, néha igen szép kék füstöt ereget. Aztán abbahagyja. Kimondottan lassításnál/motorfékezésnél jelenik meg bemelegedés után.

Hidegen nem lő kék pamacsot...

Rosszak az izzítógyertyák+izzítórelé diag szerint - decemberben cseréltetem.

Ha van ötletetek, hogy mitől lehet akkor kérlek próbáljatok segíteni. Kíváncsi vagyok mik lennének a tippek.



2016. szept. 12. 20:34
1 2
 1/18 kamikaze17 ***** válasza:
A kék füst olaj égésre utal valahonnan bejut az olaj az égéstérbe. Mennyi olajat fogyaszt el 10000 km re?
2016. szept. 12. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:
kb nagyjából 5 litert tolhat el 10e km alatt, ami nem olyan nagyon jó..khm
2016. szept. 12. 20:46
 3/18 kamikaze17 ***** válasza:
Hát az nem jó. Lehet a szelepszimeringeknél folyik le az olaj az egéstérbe a rosszabbik eset a motor kopásából adódóan feljut az olaj a dugattyúk fölé szintén az égéstérbe
2016. szept. 12. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:

Igen, de nem folyamatosan füstöl, az a "vicces".

Mert ha kopott lenne a motor, folyamatosan füstölne melegen. Hidegen is talán! :) - legalábbis így tudom.

Szelepszár szimmering: NA igen. Ez itt a kérdés.

Én erre tippelek, valahol olvastam hogy kifejezetten ez a tünet, ha a szelepszár-szimmeringek gatyák.

De ugye nem biztos.

Szóval jön a nagy kérdés: érdemes így használni, és benyelni, hogy néha füstöl, vagy ezzel mindenképp foglalkozni kell?

Mert most költöttem rá 500ropit konkrétan, és nem lett jobb. (bár nem 100%-osan emiatt a probléma miatt, szétesett a főtengely szíjtárcsám, így azt is cserélni kellett, de reméltem hogy a turbo felújítás megoldja a problémát. Hát nem így lett....) :(

2016. szept. 12. 21:48
 5/18 A kérdező kommentje:

Illetve amin még gondolkoztam, hogy következő olajcserénél az 5w30-as castrolt lecserélem 5w40-es motul-ra.

Ez segíthet ilyen esetben, vagy esélytelen?

2016. szept. 12. 21:56
 6/18 anonim ***** válasza:

"Vastagabb" olajjal nem szokás motort generálozni, azt is ugyanúgy enni fogja, legfeljebb nem 5 hanem csak 4,5 litert 10k km-en. Esetleg próbáld ki a 20W50-et vagy a 10W60-at.. :D


Nem jó ez a tippelős interneted autószerelés, el kell vinni egy normális hibakeresésre és ott meg lesz az oka.

Van olyan motor, ahol a kartergáz visszavezetést mágnesszeleppel szabályozzák és az csak bizonyos tartományokban nyit, így ott előfordul, hogy ha szelepszerszár szimeringes a kipufogó oldal, akkor durván kartergázossá válik a motor, de csak néhány tartományban füstöl. Lövésem sincs, hogy ez a BMW dízeleinél hogy van megoldva, de ha hasonlóképp, akkor akár...


A 340 000km az önmagában még nem sok, ott még nem lenne szabad elkopni a gyűrűknek szerintem.


Mérsz vele egy gyorsulást, ha hozza a gyári értéket és szerinted is van erő a motorban, akkor mindenképp érdemes vele foglalkozni és nem kínozni. Lehet valami "banális" de azért nem olcsó dolog okozza az olajfogyást és a füstölést ( pl mint írták a szimering ). Ha van DPF az külön meg fogja köszönni a füstöt, ahogy a katalizátor és a turbó is.

Ha nem hozza a gyári gyorsulást, akkor akkor lehet, hogy tényleg olaj nélkül hajtották, add el valakinek , mielőtt gazdasági katasztrófa lesz az autó.

2016. szept. 12. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:

Köszönöm válaszod! :)

Tudom hogy az internetes "hibakeresés" nem 100%-os, de sok jó dolgot olvastam már neten. Szerelők sem tudják, azt mondták a turbó miatt, felújíttattam, maradt minden a régi. Bár a turbó tényleg gatya volt sajnos.


Ezt a gyorsulásos dolgot megnézem!:) 8,8s-t írnak 100-ra. Nagyon hamar fennvan amúgy 100-on. De még 200-on is, 210 körül kezd drasztikusan "lassulni a gyorsulás".

Valahol kipróbálom, még nem tudom hogy hol.

Így is sokat költöttem már rá sajnos, ez a gondom-bajom, és még most jön a fék meg az izzítógyertyák+elektronika - végig rossz volt, -10ben úgy indul szerencsétlen mint egy traktor....

2016. szept. 13. 08:38
 8/18 A kérdező kommentje:

Amint sikerül ezt megnézni, írok. Annyi hogy évi ~15e km-t megyek, szóval a kérdés hogy ha pl szelepszár szimering a probléma, akkor az hazavág valamit, vagy csak annyi h töltögetni kell utána friss olajat?

Mert inkább töltögetem mintogy százezreket megint a motorra locsoljak :D :D De ha muszáj, megcsináltatom, mielőtt nagyobb bajt okoz..

2016. szept. 13. 08:52
 9/18 anonim ***** válasza:
Azért az nem egészséges ha ennyire eszi az olajat. Főleg ha égeti az olajat, ami sem az alu blokknak nem tesz jót se a dugattyúnak.
2016. szept. 13. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
Realista hozáállás de én inkább a 340 ezret szoroznám meg kettővel és valahol majdnem 700 ezernél esedékes ilyen kopásból eredő olajfogyasztás és turbofelújítás. Azért nem füstöl folyamatosan mert amikor nem füstöl jelentősen akkor elég az olaj főként ha nyomod neki. A jelentős olajfogyasztás is arra utal hogy folyamatosan égeti el a motorolajat is. Szét kellene kapni a motort. De még az is lehet hogy csak olajlehúzó gyűrűvel van valami. Ahhoz is szét kell kapni a motort szal...
2016. szept. 13. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!