BMW 320D E91 kék füstölés bemelegedés után motorfékezésnél/lassításnál. Turbo felújítva, Castrol Edge Titanium 5W30 motorolaj, új kartergázszűrő, üzemanyag-olaj-levegőszűrők. Eddig is csinálta, most is csinálta. Mi lehet még?
A kocsiban óra szerint 217e km van, amihez mint tudjuk még 150et nyugodtan hozzá lehet csapni, 340ezer már volt benne 2 éve szóval tekert - ez tuti.
A motor nagyon erős, teszi a dolgát, viszont miután bemelegedik, néha igen szép kék füstöt ereget. Aztán abbahagyja. Kimondottan lassításnál/motorfékezésnél jelenik meg bemelegedés után.
Hidegen nem lő kék pamacsot...
Rosszak az izzítógyertyák+izzítórelé diag szerint - decemberben cseréltetem.
Ha van ötletetek, hogy mitől lehet akkor kérlek próbáljatok segíteni. Kíváncsi vagyok mik lennének a tippek.
Igen, de nem folyamatosan füstöl, az a "vicces".
Mert ha kopott lenne a motor, folyamatosan füstölne melegen. Hidegen is talán! :) - legalábbis így tudom.
Szelepszár szimmering: NA igen. Ez itt a kérdés.
Én erre tippelek, valahol olvastam hogy kifejezetten ez a tünet, ha a szelepszár-szimmeringek gatyák.
De ugye nem biztos.
Szóval jön a nagy kérdés: érdemes így használni, és benyelni, hogy néha füstöl, vagy ezzel mindenképp foglalkozni kell?
Mert most költöttem rá 500ropit konkrétan, és nem lett jobb. (bár nem 100%-osan emiatt a probléma miatt, szétesett a főtengely szíjtárcsám, így azt is cserélni kellett, de reméltem hogy a turbo felújítás megoldja a problémát. Hát nem így lett....) :(
Illetve amin még gondolkoztam, hogy következő olajcserénél az 5w30-as castrolt lecserélem 5w40-es motul-ra.
Ez segíthet ilyen esetben, vagy esélytelen?
"Vastagabb" olajjal nem szokás motort generálozni, azt is ugyanúgy enni fogja, legfeljebb nem 5 hanem csak 4,5 litert 10k km-en. Esetleg próbáld ki a 20W50-et vagy a 10W60-at.. :D
Nem jó ez a tippelős interneted autószerelés, el kell vinni egy normális hibakeresésre és ott meg lesz az oka.
Van olyan motor, ahol a kartergáz visszavezetést mágnesszeleppel szabályozzák és az csak bizonyos tartományokban nyit, így ott előfordul, hogy ha szelepszerszár szimeringes a kipufogó oldal, akkor durván kartergázossá válik a motor, de csak néhány tartományban füstöl. Lövésem sincs, hogy ez a BMW dízeleinél hogy van megoldva, de ha hasonlóképp, akkor akár...
A 340 000km az önmagában még nem sok, ott még nem lenne szabad elkopni a gyűrűknek szerintem.
Mérsz vele egy gyorsulást, ha hozza a gyári értéket és szerinted is van erő a motorban, akkor mindenképp érdemes vele foglalkozni és nem kínozni. Lehet valami "banális" de azért nem olcsó dolog okozza az olajfogyást és a füstölést ( pl mint írták a szimering ). Ha van DPF az külön meg fogja köszönni a füstöt, ahogy a katalizátor és a turbó is.
Ha nem hozza a gyári gyorsulást, akkor akkor lehet, hogy tényleg olaj nélkül hajtották, add el valakinek , mielőtt gazdasági katasztrófa lesz az autó.
Köszönöm válaszod! :)
Tudom hogy az internetes "hibakeresés" nem 100%-os, de sok jó dolgot olvastam már neten. Szerelők sem tudják, azt mondták a turbó miatt, felújíttattam, maradt minden a régi. Bár a turbó tényleg gatya volt sajnos.
Ezt a gyorsulásos dolgot megnézem!:) 8,8s-t írnak 100-ra. Nagyon hamar fennvan amúgy 100-on. De még 200-on is, 210 körül kezd drasztikusan "lassulni a gyorsulás".
Valahol kipróbálom, még nem tudom hogy hol.
Így is sokat költöttem már rá sajnos, ez a gondom-bajom, és még most jön a fék meg az izzítógyertyák+elektronika - végig rossz volt, -10ben úgy indul szerencsétlen mint egy traktor....
Amint sikerül ezt megnézni, írok. Annyi hogy évi ~15e km-t megyek, szóval a kérdés hogy ha pl szelepszár szimering a probléma, akkor az hazavág valamit, vagy csak annyi h töltögetni kell utána friss olajat?
Mert inkább töltögetem mintogy százezreket megint a motorra locsoljak :D :D De ha muszáj, megcsináltatom, mielőtt nagyobb bajt okoz..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!