Skacok! Mi a véleményetek a Gnolorp motorolaj-adalékról? Hasznos vagy káros?
Teleshopban nyomatják agyba-főbe hogy mekkora királyság ez a cumó, de felmerült kedvenc fejemben a kérdés, hogyha ennyire überkirály, miért nem törik nyakukat az olajgyártók hogy alapból rakjanak ilyet az olajukba, és miért teleshopban kell reklámozni.
Olvastam fórumban is róla, itt meg eléggé vegyes a kép. Van aki szerint használt, van aki szerint tönkrevágta az autót, nem tudom mit higgyek.
Olvasd el visszafele.
Prolong. Kamu, semmi értelme. Apám autószerelő, ő nem ajánlja senkinek, mert csak kárt csinál.
Mint gépészmérnök általában nem ismerem el a csodaszereket, csak ha műszeresen vagy más tapasztalati úton bizonyosságot nem nyerek a hasznosságáról.Nos a Prolong (új neve Gnolorp, egy szabadalmi ügy miatt) adalékanyagot anno 95-ben próbaképpen betöltöttem Fiat Punto 1,1-es motorolajába, úgy hogy a kocsit használó fiamnak nem szóltam róla. 1 hónap múlva jött haza lelkendezve, hogy valami csoda történt a kocsival, kevesebbet fogyaszt, csendesebb, és jobban veszi a fordulatot is. Elárultam neki is a csodát. Az autószerelők többsége nem tudja mit beszél. Gyárban, nagy gépeknél is használtuk, eredményesen. Persze sok ellenérdekelt van: a szerelők, mert ritkábban viszed hozzájuk a kocsit, a kereskedők, mert kevesebb alkatrészt veszel emiatt stb...
Idősebb, 100 ekm-t futott kocsikba nagyon megéri! A csúszófelületek keménységét növeli, súrlódást csökkenti.
Ez a Prolong egy nagy szar kamu átbszás. Már 50 éve létezik, de a marketingesek imádnak mindenkit hülyének nézni és spanyolviaszként tálalni...
Ez igazából egy teflon alapú adalék, ami réteget ken a motor belső falára. Arra volt jó anno, hogy a II. világháborúban, mikor az ellenség kilőtte a dzsippet és megsérült a motorja, vagy ledobta a kartert, akkor a jármű még el tudja vinni a katonákat a legközelebbi fedezékig. Ennyi...
Utolsónak: magyarul amit ígér azt nyújtja, tehát nem átbaszás. Egy válaszon belül ütöd a saját hülyeséged.
Egyébként én is kipróbáltam, de nem a fogyasztáscsökkentés miatt. Öreg A6 audi sok kilométerrel. Nekem annyit csinált, hogy lejjebb ment az olajhőmérsékletem 10 © fokkal, 110 helyett 100 fok lett az üzemi hőmérséklete. Ez azt jelenti, hogy csökkent a motorban a súrlódás, és így nem melegszik annyira az olaj. Ez egyértelmű bizonyíték, és én is autószerelő vagyok, de nem gyakorlom a szakmám. Olajgyártóknak nem érdeke, hogy javuljon az olaj minősége, mert akkor nem kell olyan sűrűn cserélni. Logikus, nem?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!