Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW 320D E91 kék füstölés...

Waveson kérdése:

BMW 320D E91 kék füstölés bemelegedés után motorfékezésnél/lassításnál. Turbo felújítva, Castrol Edge Titanium 5W30 motorolaj, új kartergázszűrő, üzemanyag-olaj-levegőszűrők. Eddig is csinálta, most is csinálta. Mi lehet még?

Figyelt kérdés

A kocsiban óra szerint 217e km van, amihez mint tudjuk még 150et nyugodtan hozzá lehet csapni, 340ezer már volt benne 2 éve szóval tekert - ez tuti.

A motor nagyon erős, teszi a dolgát, viszont miután bemelegedik, néha igen szép kék füstöt ereget. Aztán abbahagyja. Kimondottan lassításnál/motorfékezésnél jelenik meg bemelegedés után.

Hidegen nem lő kék pamacsot...

Rosszak az izzítógyertyák+izzítórelé diag szerint - decemberben cseréltetem.

Ha van ötletetek, hogy mitől lehet akkor kérlek próbáljatok segíteni. Kíváncsi vagyok mik lennének a tippek.



2016. szept. 12. 20:34
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:

Nincs benne 700 ez kb tuti, évi 60-70et raktak bele minden évben, bmw szakszervîzben tudtam meg a valós futást a bmw-nél letárolt adatok miatt. Szóval foglalkozni kell a dologgal. Most nem tudok sajnos, jövő nyáron talán. Nem tűnik vészesnek amúgy egyàltalàn de azért néha érezhető hogy valami nem kerek. Sajnos.

Nagyon köszönöm a válaszokat. Mindegyiket. Ez nem alu blokkos. De tudom hogy a kék füst sosem jó jel. Ilyen gyűrűzést hol érdemes csináltatni ahol nem húzzák le tulságosan az embert?

2016. szept. 13. 21:56
 12/18 anonim ***** válasza:
Akkor az előző gazdái nem kímélhették szegény autót. A turbo milyen körülmények között halt be? A legjobb ha van szerelő ismerős. De a márkaszervvizek között is vannak rendesek és az 5 vagy 6 évnél öregebb autókat már direkt olcsón javítják.
2016. szept. 14. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 A kérdező kommentje:

Hát ez úgy történt, hogy elvittem megnézetni az autót a szerelőmmel, mivel néha füstöl és eszi az olajat, a turbóra gyanakodtam. Mivel még azóta csak 400km-t mentem nem tudom mennyivel csökkent (ha csökkent?) az olajfogyasztás.

Szétszedte a csöveket, és olyan holtjátéka volt a turbónak, hogy így 3-szorosa a kelleténél, plusz karcolta a csigaházat már.

Vittem volna hozzá egy szerdai napon, erre hétfőn szétesett a klíma bekapcsolása után álló helyzetben a főtengely szíjtárcsa - trailer - szerelő műhely - nagy kamionos légkulccsal le is jött...fel az új Corteco + új szíjak mert azokat megette a leesett szíjtárcsa.

Aztán turbó felújítás felcsiki turbónál, minden szűrőt kicseréltünk, a dízel üzemanyagszűrő még gyári volt (kb úgy 20-30x kellett volna cserélni ennyi idő alatt).

Automata váltós, nagyon szépen jár a motor, nagyon szépen vált, csak épp füstöl sajnos néha. Autópályát nagyon szereti, akkor minden oké. De városban füstös mikor bemelegedik, utána abbahagyja azt is.

Valami biztos nem 100-as odabenn.

2016. szept. 14. 07:48
 14/18 A kérdező kommentje:

Újabb okosságot próbáltam ki: leszedtem az olajsapkát reggel beindított motornál.

Olvastam hogyha nagy a füst, akkor nagy a gond.

Nos, füst egyáltalán nem volt, ellenben hányta ki az olajat szépen ahogy járt a motor....! :D XD

Nagyon jó, takaríthattam le a motort az olajtól :@

Szerencsére van a bömösön műanyag motortakaró lemez-rezgés-hangcsillapító cuccos, ezt kellett csak lemosnom :)

Kérdésem: ez normális? Hogy köpködi ott ki az olajat? Én annó alapból erre gondoltam hoyg ezt fogja csinálni, ezért meg se próbáltam, de youtubeon láttam videókat ahol levették az olajsapkát, és csak füstölt, de semmi olajat nem hánykódott kifele...

2016. szept. 15. 08:16
 15/18 anonim ***** válasza:
Az N47D20 motor már régen alu blokkos.....
2016. szept. 15. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 A kérdező kommentje:
De nekem M47es van, biztos hogy nem alu blokkos.
2016. szept. 16. 13:14
 17/18 anonim ***** válasza:

Persze hogy hányja ott kifelé az olajat mert bent forog az egyik vezérműtengely pont a nyílás alatt és az fröcsköli kifelé. Ilyen hülyeséggel még égési sérüléseket is okozhatsz magadnak ha rád csapódik a forró olaj. Az olajpálcát szokták kihúzni és nem a beöntősapkát lecsavarni de még ez is hülyeség.

Van egy kartergáz elvezető cső és az visszavezeti a torokhoz a kartergázt. Ha az el van koszolódva és tömődve akkor jön ki gáz az olajszintmérő pálcánál.

2016. szept. 27. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
Még azt kellene ellenőrizni hogy mennyire van lekokszosodva a motor meg az egr szelep. Az egr szelepet te is ki tudod tisztítani ha kiszereled és jól átmosod brigéciolban. Akkor a szelepek is valószínű már elég kokszosak. Azt különösebb megbontás nélkül is tudják tisztítani mert a BMW szervizeknek van ilyen nagy nyomású tisztítójuk ami a homokfúvás elvén működik csak őrölt dióbéllel mert a dióbél nem tesz kárt a motorban hanem elég. A totalcaron olvastam hogy a velük kapcsolatban álló becsületesnepper nevű embernek is van ilyenje. Esetleg keresd fel. Sokat javíthat az autón és ezért megéri rá pénzt költeni. Ha amúgy minden rendben az autóval de mégis füstöl akkor annak lehet ez a kokszosodás az oka.
2016. szept. 27. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!