Megérné-e a dízel?
Èvi 25ezres futàssal szàmolva amely 90%a autópàlyàs. A keretösszeg amit rászànok 1 millió + az àtiratàs . Amiket megnèztem az a vw 1.9 tdi (90,110 le) . Az èrdekelne , hogy megèrnè-e a dízel a benzinnel szemben ès hogy ezeket a règi dízeleket lehet-e normàlis pènzből fenntartani ?
Ha esetleg ebben a szegmensben vannak hasonló dízelmotorok amik megbízhatók azokat kérem írják le.
Válaszokat előre is köszönöm !
Egyértelműen igen.
Én 140.000 km-t húztam le 110 lóerős Golf IV-ben, holnap hirdetem meg. Kategorikusan ki tudom jelenteni, hogy megérte, egyáltalán nem volt gond a fenntartással, semmi komoly problémám nem volt vele.
dízel golf fogyaszt autópályán kímélve mondjuk 5-5,5 L-t.
Benzines 6,5-et.
Nem olyan nagy különbség, hogy megérte-e azt csak utólag lehet majd megmondani, előre nem tudni mennyibe lesz a dízel javítása.
Ha újonnan vennéd akkor könnyű dolgunk lenne, mert akkor csak a fogyasztáskülönbséget kellene kiszámolnunk pár évre és rögtön kiderülne, mi az igazság.
Használtnál más a helyzet. Tudom a TDI az isten, de VW-ba adagolós TDI-t nem raknak már 15 éve. Megéri-e minimum 15 éves ki tudja mennyit futott meg milyen előéletű dízellel rizikózni, ami vagy bejön vagy nem...
Azt sem tudjuk mekkora VW az elképzelés a felhasználásra, mert a 3 ajtós 90lovas Golf és az utánfutós kombi Passat teljesen más kategória, más fogyasztással amihez hasonlítva a benzines fogyasztása is teljesen más.
Ha 2 liter a fogyasztáskülönbség akkor évente 175 000 marad a zsebben a dízellel ez öt év alatt durván 900 000 pénz - mínusz az esetleges kiadások. Egy minimum 15 éves dízelnél már biztosan fogsz költeni a motorra is még ha ennyit nem is, de fogsz és a végén lesz egy minimum 20 éves kocsid :)
Ha kombi Passat méretű autó kell és megvan a 2 liter fogyasztáskülönbség és esetleg sikerül egy nagyon jót kifogni, akkor bőven megéri a dízel.
Ha nem kell a nagy autó és nem lesz telepakolva, csak egyedül használod, nem száguldozol akkor lehet nincs a fogyasztáskülönbség csak 1 liter akkor már 5 év alatt nincs annyi megtakarítás és már megéri elgondolkozni esetleg egy kis benzinesen.
Ha csak az elődök annyit használták amennyit te, akkor 15-17 évesen ideje a turbófelújításnak, porlasztó és adagolófelújításnak esetleg beüt egy kuplung lendkerék+kombó és ezeket már nem biztos, hogy betakarja az üzemanyagár különbözet. Persze biztos fog majd jönni valaki, aki megmagyarázza, hogy fillérekért van hozzá bontott, ami lehet hogy ugyanolyan szÄr , mint amit kiszedtél belőle, de legalább olcsó :D
Ha nagyobb futásod lenne akkor egyértelműen azt írnám, hogy megéri akármekkora hulladékot is veszel. Így felhasználás függő, ahogy korábban írtam. Vannak esetek amikor szintén bőven megéri belevágni illetve vannak esetek amikor a megtakarítást el fogja vinni a szervizköltség, tehát tökmindegy mit veszel.
Csak a régi dízeleket lehet normális pénzből fenntartani.
A gond az, hogy a kaszni az, ami már csak határt szab.
Nekem egy öreg Opelom van, az olajfogyasztása majdnem nulla.
Viszont a kaszni....
Szomorú látni.
A lakatosok meg nem nagyon akarnak melózni már normális áron, megkockáztatom, már nincsenek is lakatosok.
Mert ezek a mai katyvasz autók előbb állnak le azelőtt 20 évvel, hogy szétrohadnának.
"benzines 15-20 éves autó és ugyanannyira szervizigényes, mint a dízel;)"
Azért ez így nem teljesen igaz. Vagyis ez igaz, de amire utalni próbáltál az nem igaz. A kis köbcentis benzineseket jellemzően nem magas futásra vették, ez már egy jelentős különbség. Egy egyszerű 1,3-1,5-ös benzinről hamarabb rohad le a kasztni, minthogy jelentős összegeket rá kelljen költeni. A Swift II, Corolla és társai fenntartási költsége jóval alacsonyabb 15 évesen is, mint egy dízelé.
Egy jól karbantartott VAG (vagy éppen Toyota, Honda) dízelről ugyanúgy előbb rohad le a kasztni...
Ez egyszerűen egy legenda, hogy a dízel anyagilag csőd. (Persze, ha sz*rt vesz valaki) Egy turbó ugyanakkora hibaforrás, mint egy benzinesnél a gyújtás mondjuk. Meglepő módon nem több százezer Ft a különbség egy gyújtótrafó, gyertya stb rendszer cseréje és egy turbócsere között. Sőt, a turbónak normál esetben még hosszabb is az élettartama
Senki nem írta, hogy a dízel anyagilag csőd :)
Egy turbó vagy turbófelújítás árából komplett bontott motort veszel nem gyújtótrafót és gyertyákat.. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!