Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ti láttatok már dízelt kiégni?

Ti láttatok már dízelt kiégni?

Figyelt kérdés

Ma belebotlottam egy cikkbe

[link]

és ennek kapcsán eszembe jutott egy kb 8 éve látott eset. Bevallom, akkor nem hittem a tulajnak, aki mellesleg ismerősöm is volt. Azt gondoltam, valamivel növelni akarta a kocsi teljesítményét, és arra faragott rá. Most viszont elgondolkodtam, és azt hiszem, akkor elhamarkodottan ítéltem el a figurát.



2017. júl. 14. 16:37
1 2
 1/20 crudy ***** válasza:
Hat igen, elo tud fordulni. Mi a kerdes?
2017. júl. 14. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:

Mi a kérdés? A gázolaj ugyanúgy tud égni, csak sokkal nehezebben gyullad be, de ha sikerül neki akkor vége van ott is. Az a motor pörgött vagy percekig a maximális fordulatszáma fölött (elfutottak a benzinkútig és vissza), izzott már ott jó pár alkatrész, majd mikor lefullasztotta az emberünk akkor törhetett valami ami nem csoda és fröccsent ki a gázolaj. Onnantól kezdve meg már ég minden műanyag ami a közelében van, meg az egész autó.


Statisztika viszont van rá, 90%-ban benzines autók égnek ki. Ez meg volt a 10%.

2017. júl. 14. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
100%

Nem tudom mért gondolja bárki hogy egy dízel nem éghet ki. A legtöbb tüzet elektromos zárlat okozza.

Amit eza bmw csinált azt hívják úgy hogy föleszi az olajat a kopott turbón keresztül amitől a motor tönkremegy de mivel a nagy fordulaton bőgő motor nagy hőt termel ki is gyulladhat. Lefullasztani sem mindig lehet egy 5000-es fordulaton járó dízelt a nagy nyomatéka miatt. Ha meg autómata akkor sehogy. Ennyi volt, senki sem felelős. A gazdi elkárolja.

2017. júl. 14. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
100%

Ha van egy kis lélekjelenléte meg persze nem a pokol mélyébe van rejtve a turbó és acélcsövekkel rögzítve, akkor le lehet fojtani, egy teherautót mi így állítottunk meg ettől a végtől.

Vagy ha van CO oltó akkor telibe fújni a szívócsövet.

2017. júl. 14. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
89%

N+1 kamion ég ki az autópályán, azok is dízelek.

Pont így még csak motort besülni láttam, kiégést még nem.

2017. júl. 14. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:

Múltkor gázolajjal akartam a tüzet feléleszteni a kertben, nyakonborítottam vele, erre még jobban elaludt tőle...

A sima motorolajjal jobban égett.


Érdekes, amikor egy ilyen drága autó tulaja annyira műszaki zokni, hogy nincs lélekjelenléte leállítani egy ilyen motort.

Igen, vagy a légcső elszorítása, lefullasztás nagy fokozatban, de akár egy rongy belegyömöszölése is a szívótorokba. Még mindig kisebb kár, mint egy leégett autó.

A hibás turbósoknál van ilyen, meg azoknál az agyament autógyártóknál, akiknél még membrános fékszivattyú van, és a motortérből kapja a hajtást, és a szívócsonkba is be van kötve(pl régi 1.7 1.9 fiat dízel)

2017. júl. 14. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:

Nem kell minden autótulajnak gépészmérnöknek és autószerelőnek lennie.


Azért kell csukló a nyomó oldali légcső elszorításához, amikor max fordulatszámon tölt a turbó :)


Egy két autónál a levegőcsövek a bilincs lelazítása után is csak feszegetve jönnek szét, a szűrőház általában csavaros, a beszívónyílás meg nagyon nem mindig van elérhető helyen.


Ilyen alapon azt is kérdezhetted volna, hogy miért nem baxott bele egy csákányt a karterba és akkor 15 másodpercen belül leállt volna :D

2017. júl. 14. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:

Kiegni nem. Ford Transit kollégám autópályán fullasztotta le, kia sorrento 2.5 pár másodperc alatt szétrobbant a motorblokk így nem égett ki, nekem Skoda fobia TDI kolcsonauto volt a ludry háznál mar versenyezni akart magával a budai oldalt lefullasztottam a MOL kúton.

Mindegyik autón turbo hiba volt a probléma okozója.

2017. júl. 14. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
100%

Nem is értem miért nem tesznek az ilyen dízelekbe is a turbó elé egy elektromos pillangószelepet. Ha leveszik a gyújtást, bezár a szelep. Akkor is leáll a motor, ha dől az olaj a turbóból.

Ja, 30 euroval többe kerülne az autó a gyárnak, értem már...

2017. júl. 14. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:

Kiégni még nem láttam, de segítettem szétszedni egy olyan motort, ami szintén így halt meg. Az egy Renault Master 2.5 dci volt. Az izzítógyertyák égéstérbe belógó végei elolvadtak, a hengerfej több helyen elrepedt, az egyik szelep leszakadt, aminek következtében az egyik hajtókar elgörbült. A maradék olaj iszonyat büdös volt. Besűrűsödött, égett motorolaj... A pulóveremből azóta sem jött ki.

A motor természetesen kuka.

Építőmunkásoké volt, nem tudták hogy kell leállítani. Miután kulccsal nem állt le, lerángatták az akku sarut, persze hiába. Ezután végignézték ahogy szétpörög...

2017. júl. 14. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!