Ti láttatok már dízelt kiégni?
Ma belebotlottam egy cikkbe
és ennek kapcsán eszembe jutott egy kb 8 éve látott eset. Bevallom, akkor nem hittem a tulajnak, aki mellesleg ismerősöm is volt. Azt gondoltam, valamivel növelni akarta a kocsi teljesítményét, és arra faragott rá. Most viszont elgondolkodtam, és azt hiszem, akkor elhamarkodottan ítéltem el a figurát.
Mi a kérdés? A gázolaj ugyanúgy tud égni, csak sokkal nehezebben gyullad be, de ha sikerül neki akkor vége van ott is. Az a motor pörgött vagy percekig a maximális fordulatszáma fölött (elfutottak a benzinkútig és vissza), izzott már ott jó pár alkatrész, majd mikor lefullasztotta az emberünk akkor törhetett valami ami nem csoda és fröccsent ki a gázolaj. Onnantól kezdve meg már ég minden műanyag ami a közelében van, meg az egész autó.
Statisztika viszont van rá, 90%-ban benzines autók égnek ki. Ez meg volt a 10%.
Nem tudom mért gondolja bárki hogy egy dízel nem éghet ki. A legtöbb tüzet elektromos zárlat okozza.
Amit eza bmw csinált azt hívják úgy hogy föleszi az olajat a kopott turbón keresztül amitől a motor tönkremegy de mivel a nagy fordulaton bőgő motor nagy hőt termel ki is gyulladhat. Lefullasztani sem mindig lehet egy 5000-es fordulaton járó dízelt a nagy nyomatéka miatt. Ha meg autómata akkor sehogy. Ennyi volt, senki sem felelős. A gazdi elkárolja.
Ha van egy kis lélekjelenléte meg persze nem a pokol mélyébe van rejtve a turbó és acélcsövekkel rögzítve, akkor le lehet fojtani, egy teherautót mi így állítottunk meg ettől a végtől.
Vagy ha van CO oltó akkor telibe fújni a szívócsövet.
N+1 kamion ég ki az autópályán, azok is dízelek.
Pont így még csak motort besülni láttam, kiégést még nem.
Múltkor gázolajjal akartam a tüzet feléleszteni a kertben, nyakonborítottam vele, erre még jobban elaludt tőle...
A sima motorolajjal jobban égett.
Érdekes, amikor egy ilyen drága autó tulaja annyira műszaki zokni, hogy nincs lélekjelenléte leállítani egy ilyen motort.
Igen, vagy a légcső elszorítása, lefullasztás nagy fokozatban, de akár egy rongy belegyömöszölése is a szívótorokba. Még mindig kisebb kár, mint egy leégett autó.
A hibás turbósoknál van ilyen, meg azoknál az agyament autógyártóknál, akiknél még membrános fékszivattyú van, és a motortérből kapja a hajtást, és a szívócsonkba is be van kötve(pl régi 1.7 1.9 fiat dízel)
Nem kell minden autótulajnak gépészmérnöknek és autószerelőnek lennie.
Azért kell csukló a nyomó oldali légcső elszorításához, amikor max fordulatszámon tölt a turbó :)
Egy két autónál a levegőcsövek a bilincs lelazítása után is csak feszegetve jönnek szét, a szűrőház általában csavaros, a beszívónyílás meg nagyon nem mindig van elérhető helyen.
Ilyen alapon azt is kérdezhetted volna, hogy miért nem baxott bele egy csákányt a karterba és akkor 15 másodpercen belül leállt volna :D
Kiegni nem. Ford Transit kollégám autópályán fullasztotta le, kia sorrento 2.5 pár másodperc alatt szétrobbant a motorblokk így nem égett ki, nekem Skoda fobia TDI kolcsonauto volt a ludry háznál mar versenyezni akart magával a budai oldalt lefullasztottam a MOL kúton.
Mindegyik autón turbo hiba volt a probléma okozója.
Nem is értem miért nem tesznek az ilyen dízelekbe is a turbó elé egy elektromos pillangószelepet. Ha leveszik a gyújtást, bezár a szelep. Akkor is leáll a motor, ha dől az olaj a turbóból.
Ja, 30 euroval többe kerülne az autó a gyárnak, értem már...
Kiégni még nem láttam, de segítettem szétszedni egy olyan motort, ami szintén így halt meg. Az egy Renault Master 2.5 dci volt. Az izzítógyertyák égéstérbe belógó végei elolvadtak, a hengerfej több helyen elrepedt, az egyik szelep leszakadt, aminek következtében az egyik hajtókar elgörbült. A maradék olaj iszonyat büdös volt. Besűrűsödött, égett motorolaj... A pulóveremből azóta sem jött ki.
A motor természetesen kuka.
Építőmunkásoké volt, nem tudták hogy kell leállítani. Miután kulccsal nem állt le, lerángatták az akku sarut, persze hiába. Ezután végignézték ahogy szétpörög...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!