Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ti láttatok már dízelt kiégni?

Ti láttatok már dízelt kiégni?

Figyelt kérdés

Ma belebotlottam egy cikkbe

[link]

és ennek kapcsán eszembe jutott egy kb 8 éve látott eset. Bevallom, akkor nem hittem a tulajnak, aki mellesleg ismerősöm is volt. Azt gondoltam, valamivel növelni akarta a kocsi teljesítményét, és arra faragott rá. Most viszont elgondolkodtam, és azt hiszem, akkor elhamarkodottan ítéltem el a figurát.



2017. júl. 14. 16:37
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
45%

9

Olyankor a turbó előtt is van ám nyomás rendesen. A motor full fordulaton üvölt úgy jön a kipufogógáz. Nem tudom milyen elektromos pillangószelep tudna elzárni ott és megtartani a nyomást amíg leáll a moci.

De valami megoldás kéne a dologra az igaz mert ezt sokszor olyan turbó is megteszi ami előtte tünetmentes.

De tudjuk hogy gondolkodnak. A garanciaidőt bírja ki utána a második tulaj aki már használtat vesz kit érdekel. Ha volt pénze ilyen levetett prémiumra akkor majd lesz neki másikra is, így pörög a gazdaság. Nem fog fabiát venni következő autónak az ilyen mert kell a presztízs.

2017. júl. 14. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:

Az még oké, hogy teszünk elé egy pillangószelepet, ami a gyújtás levételkor bezár, de bármikor előfordulhat - mint ebben az esetben is - hogy max fordulatszám közelében történik a leállítás. Ilyenkor azért jókora szívóerő van a kompresszor előtt, ha ott lezárod a levegőt akkor kb 2 másodperc alatt vákuum keletkezne amitől darabokra szakadna a turbófeltöltő :D


Ilyenkor ez is belefér, de ha hétköznap történik ilyen, azért havonta turbót cserélni meredek lenne. :D

2017. júl. 15. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

En azert kerdeznek:

A feher fust nem inkabb kerozin eseteben jelenik meg?

A hasznalt motorolaj nem suru es nehezen eg?

Amit leirtatok elobb minden esetben maga a turbo volt a hibas, vagy csak mellektermek? Hiszen ha nem megfelelo az uzemanyag akkor az olaj felhigul es at tudja szivni ott is ahol nem kellene.

Nem gyanus hogy tankolas utan tortent kozvetlenul?


Csak kerdesek :)


Tudok olyan 7 literes motorrol amivel kerozint itattak, szerncsere a sok olaj miatt az ontaplalas nem indult be de 4-5ezer kornyeket forgott , levertek a nyomocsoveket es megallt.

2017. júl. 15. 05:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:

#11, #12:

Milyen nyomás lenne a turbó szívóoldali felén? Elárulom: semmilyen, legfeljebb légköri nyomás, de mivel a turbó szív mint a rettenet, annál is kevesebb.

És ha a turbó szívó oldalát elzárják, nem történik semmi. Nem megy szét, nem lesz semmiféle túlnyomás. Akinek csak halvány elképzelése van a turbó működéséről, nem ír ekkora baromságot.


Közben kiderült, hogy ez a szelep már régóta létezik:

[link]


Sok hülye gyártó, direkt teszi tönkre a turbókat...

2017. júl. 15. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:

14

Ohh. Te biztos úgy tudod, hogy a turbó szívja ki a motorból a kipufogógázt.

Nem. A kipufogógáz áramlása (nyomása) tekeri a turbó forgórészét.

Amiket belinkeltél azok messze nem azok aminek gondolod őket. Ja de a pillangószelepet már tényleg feltalálták.

Kicsit szerényebben.

2017. júl. 15. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
Ha akarnák, simán megcsinálhatnák, hogy leállítás után ne azonnal, hanem 15-30 mp alatt fojtsa el a pillangószelep.
2017. júl. 15. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:

"#11, #12:

Milyen nyomás lenne a turbó szívóoldali felén? Elárulom: semmilyen, legfeljebb légköri nyomás, de mivel a turbó szív mint a rettenet, annál is kevesebb. "


Köszi, hogy megemlítettél de én nem nyomást írtam hanem vákuumot, a kettő nem ugyanaz.


"És ha a turbó szívó oldalát elzárják, nem történik semmi. Nem megy szét, nem lesz semmiféle túlnyomás. Akinek csak halvány elképzelése van a turbó működéséről, nem ír ekkora baromságot. "


Még mindig nem nyomásról van szó, hanem vákuumról. Ha szerintem két különálló légtömör közös tengelyen forgó lapátkerekeknél az egyiken X bar túlnyomás van ami hajtja a másik oldalon pedig y barnak megfelelő vákuum ami lassítja a 250-300 000 fordulat/perccel forgó feltöltőt és szerintem ez a kiegyensúlyozatlanság nem okoz problémát, akkor te minden bizonnyal több turbófeltöltőt láttál, mint mi :D


"Sok hülye gyártó, direkt teszi tönkre a turbókat..."

Gondolom már volt a kezedben legalább egy throttle body vagy ETM és le is nyomáspróbáztad, hogy az bizony légmentesen lezár :D


De legyen úgy, ahogy te mondod akkor mutasd meg nekünk légyszi ebben az F10 520d-ben te melyik csövet szorítanád el, ha ég vagy kigyulladni készül a motor:


[link]

2017. júl. 15. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
Az ott elol a klíma cso ? Mert akkor arra kéne tuning és a motor teljesítménye elég lenne egy, kisebb hutohazhoz :))
2017. júl. 15. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:

17


En csak erdeklodok, ismet: Miert vakumban a leggyorsabb a feny? Talan mert idealis allapotban nincs benne Semmi. Vagyis a vakum nem lassit semmit, nem okoz kiegyensullyozatlansagot, hiszen a vakum az vakum. Amire gondolni tudok, a kaszkad tomites nem szereti a tul nagy nyomaskulonbseget a ket oldalan, ezert sem javasolt alapjaraton kettyegtetni a turbos motort, hiszen a legkori nyomasnal kisebb jelentekzik a szivo oldalon, mig az olajzas legalabb 1.5 bar nyomast illene produkalnia. De ennek semmi koze hozza ilyen szinten.

Ezert kerdezem mire gondoltal?

2017. júl. 15. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:

"Nem is értem miért nem tesznek az ilyen dízelekbe is a turbó elé egy elektromos pillangószelepet. Ha leveszik a gyújtást, bezár a szelep. Akkor is leáll a motor, ha dől az olaj a turbóból.

Ja, 30 euroval többe kerülne az autó a gyárnak, értem már..."


Van ilyen!

Nem is olyan hatalmas újdonság. Legalábbis a 10 éves Opel 1.7CDTI-mben biztos, hogy van fojtószelep, ugyanis két éve ment tönkre az állítómechanikája. Az új szelep 100.000Ft fölött volt, úgyhogy már csak emiatt is emlékezetes maradt.

Egy átlag autóban mennyi a turbónyomás? Max 1-2 bar. Szerintem azt le tudná zárni. Ha nem is teljesen légmentesen, de legalább egyszerűbb lefullasztani.


Amúgy láttam már dízelt kiégni: pont ebben a cikkben! Az utóbbi két napban rengeteg autós portálon, a facebookon meg se tudom mondani hány csoportban osztották már meg.

Nem mindennapos dolog, de azért szerintem nem világszenzáció, mintha ez lenne a világon az első. Benzines autók is égnek ki, ha nem több mint a gázolajosból. Kellő hő hatására a gázolaj (lásd fűtőolaj, ami gyakorlatilag ugyan az) és az autó egyéb éghető részei (pl műanyagok) is meg tudnak gyulladni.

De élőben még nem láttam ilyet. Dízel autóm van nekem is. Rendszeresen hosszú távon autópályázok vele. Ezen túl is ezt fogom tenni.

2017. júl. 15. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!