Automata váltó hiba előjel nélkül jön elő vagy ott is vannak hibára utaló jelek?
Vennék már egy automata autót, de olvastam olyat, hogy tréleren kellett hazahozni Belgiumból mert nem vette az 5. sebességet, vagy csak 1-2 sebességet vette és szintén tréleren kellett hazahozni. Nem félek az automatától mert biztosan jobb mint a manuális legalábbis számomra, mivel 2 éve úgy vezetek, hogy ide-oda rángat a kocsi váltásoknál stb. De tudom, hogy ha ez tönkremegy 40 ezer lesz a javítás ( kuplung) de nem tudom ,hogy egy automata tönkremegy mi lesz.. Mindenképpen régebbi Japán automatát vennék, Toyota,Mitsubishi fontos, hogy benzines és kombi legyen. Ezért gondoltam Avensisre vagy Galatra.
Automata megkönnyítené az életemet, nem kéne össze-vissza bólogatnom váltásoknál és be merne ülni mellém a család is mert Apu csak kényszerből ül mellém, nem nagyon bírja ahogy váltok, amúgy semmi gond nem lenne. De félek a hibáktól.
Szinte mindig van előjele, sokszor a hanyagságnak tudható be a végső halál. Bár na, az újabb, nagyon érzékeny autóknál előfordul, hogy váratlanul meghal a váltó vezérlője, de ez ritka eset.
Az előjel, hogy kisebb fokozatokban nem finoman, hanem rántva vált, R-ből D-be, vagy fordítva váltva, szintén finom rántás érződik, annak ellenére, hogy állsz a féken. A másik előjel, hogy összevissza kezd váltani, elfelejt felváltani, vagy visszaváltani, egyenletes temónál is pakolgatja össze-vissza a sebességeket, mikor nem kéne.
De igazából nem kell félni az autómatától, nagyon sokat bírnak, és ha mégis bedöglenek, már nem olyan drága a rendbetételük.
Nem mindig van előjele az automata váltó halálának. Egy szeleptömb hiba előállhat egyik pillanatról a másikra is.
Egy két típustól eltekintve a legtöbb automata azért nem hulladék, elmegy 300-350 000km-t is két felújítás között. Ha mindenképp automatát szeretnél akkor keress fel egy automata váltó szervizt és náluk érdeklődj az általad kiszemelt típusok váltóiról és esetleges felújítási költségükről.
Ez európai típusokban használt Getrag,ZF,GM, Aisin váltókat kb bárhol tudják fogadni és általában ezeket rendesen ismerik is és fejből mondják az árlistát (az Aisin pl japán, de nem tudom a Mitsukba szerelik-e).
Ha az általad kiválasztott típusok váltóinak felújítási költsége között nincs lényeges eltérés, akkor mindegy melyiket veszed, ha jelentős az eltérés akkor érdemes fontolóra venni a dolgot.
A "hagyományos" váltóknál egy ilyen buli 200-500 000Ft/alkalom típustól függően, egy új duplakuplungos csodánál ez millió fölé is kúszhat akár.
Sok kézi váltós autóban egy kuplung-lendkerék készlet kombó ára vetekszik egy automata felújítás árával. De még ha csak fele annyi akkor is jobban jársz egy automata felújításával, mintha három évente cserélni kellene a kuplungszerkezetet mert szétrúgtad. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!