Szerintetek miért ennyire népszerűek az SUV-k?
Annak idején senki sem értette mire jó az X5-ös BMW. Aztán jött a többi, és hatalmas siker lett. Nem igazi terepjárók, csak annak látszanak, sokban még 4x4-es hajtás sincs, mégis imádják az emberek. Szerintetek miért?
Elmondom mit gondolok erről:
Elsősorban úgy vélem, a legtöbb embernek nincs szüksége valódi terepjáróra, viszont számos országban rettenetesen rosszak az utak, ami a normál autók futóművét kikezdi. Az SUV-k jóval erősebb és strapabíróbb futóművel rendelkeznek, és a hasmagasságuk is nagyobb, így nem csoda hogy pl. a híresen rossz orosz utakon imádják őket.
Aztán magasabban van az üléspozíció, így könnyebb ki-be szállni, és jobban átlátni a forgalmat. Emiatt tetszik az idősebb korosztálynak.
Legtöbbjük nehezebb, robosztusabb és biztonságosabb az átlag személyautónál.
Ma már mindenféle motorral, hajtással kaphatóak különböző méret és árkategóriában. Egy elsőkerekes Dustertől, amit 3 misi alatt elvihetsz, egészen a luxuskategóriás Bentley Bentaygáig, ami ha jól tudom a 80-100 milliós kategória mindenféle van belőlük.
Szerintem hatalmas ötlet volt megalkotni őket, a következő kocsim 80% hogy SUV lesz, és a hiedelmekkel ellentétben szerintem egyáltalán nem szükségszerű hogy hivalkodó és környezetszennyező is legyen ez a kategória. Egy Dacia Duster, Kia Sportage, Suzuki Vitára pl. ésszerű választásnak tűnik. Ha a pénz nem számítana, akkor Mercedes GLS-t vagy Chevrolet Suburban-t vennék. De valószínű megvárom az új generációs Dustert, ami a tervek alapján nagyon megéri majd az árát.
Ti mit gondoltok a témáról?
"Aztán magasabban van az üléspozíció, így könnyebb ki-be szállni, és jobban átlátni a forgalmat. Emiatt tetszik az idősebb korosztálynak. "
Nem csak nekik, nekem is ezért jön be
A SUV nem terepjáró, említetted az X5-öt, ami ~pár cm-rel van csak magassabban mint egy 5-ös bmw. Ezek soha nem fognak terepet látni, a legnagyobb terep ezeknek a pláza parkolója.
Futóműről annyit hogy mivel magasabban van a súly ezért keményebb futómű kell alá hogy ne boruljon fel. (tehát nem lesz kényelmesebb mint egy szedán)
1994-ben a Toyota RAV4-el dobbantott az első SUV-al a piacokon, azóta szinte mindenki ontja a jobb-rosszabb példányait a piacra.
Két előnye van: a megemelt hasmagasság és az ilyen-olyan megoldású 4×4, amit valóban nem az "iszapszentmotorosi" utakra tervezték, de mondjuk egy havas budai úton elmegy és biztonságosabb, mint egy 4×2-es autó - bár ezt többen vitatják. Van, amelyik szépen néz, ki de összesítve unalmasak, mert nagyon hasonlítanak egymásra.
A SUV egy egyszerű magas építésű autó, erősen túlárazva, ezért jó pötshosszabbítónak az ájfon mellett.
Ha strapabíró futóművet akarsz látni, ne az X(ar)5 alatt keresd, a jó futóművet mi gyártjuk itt Győrben.
A legtöbb új autó lapos, pattogó sz..@r.
Swiftem eleje is leér némi útegyenletlenségnél.
Az újabbat 2 cm-el lejjebb ültették. Meg nem venném.
Régebben a legtöbb autó szabad magassága 17cm körüli volt.
Ez mos SUV kategória. A minimális hasmagasság mellé prémium a minimális rugóút.
Tesztekben írják: milyen f..@sza az útfekvése. Közben kirázza a tömésedet. Összelapítja a gerinc porcaidat.
Mostanában 2x mentem e-classe mercedes taxival. Beszálláskor 2x ba..xtam be a fejem. A sámlin ülést nem kedvelem. A ráülés és felállás róla sem kellemes. Otthon ki ül sámlin?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!