Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » VW Bora 1.9 TDI eladjam, vagy...

VW Bora 1.9 TDI eladjam, vagy megtartsam?

Figyelt kérdés

Vettem egy VW Borát kb 2 hónapja, 200.000km-el, 2002-es évjárat.


Sajnos nagyon megbántam, hogy megvettem, mert folyamatosan jönnek ki a bajai. Kuplungcsere érik, mert elkezdett csúszni (az egész kuplung, kettős tömegűvel, mindennel együtt), féktárcsák és betétek cserések, kopog az első futómű (toronycsapágy, gömbfej, szílent csere), valamint rozsdás a küszöb, amit ki kellene javíttatnom, lefesteni.


A motorjával hála istennek semmi baj nincs, pöcc röff indul, húzna is, ha nem csúszna. -.-


Úgy tervezem, hogy akármilyen hülyeség, megcsináltatom a kuplungot, a fékeket, meg a futóművel, hogy használható legyen, és eladom, még mielőtt behugyozik nekem a turbó, meg a PD elemek, és akkor tényleg leszopom magam. Sajnos nem bírok egy ennyi idős dízelt fenntartani, nem számoltam, hogy ilyen hamar beszarik minden rajta.


Nem érdekel ha bukok rajta fél misit, inkább megcsináltatom, azt eladom olyan 850-900 körül, azt szopok még pár hónapot egy olcsó fenntartású benzines autó után, mint az életem ráköltsem egy 15 éves dízelre.. :(


Hülyeség lenne, vagy inkább mentsem magam tőle, még mielőtt nagyobb bránert nyelek be?



2017. jún. 19. 23:46
1 2 3
 11/27 A kérdező kommentje:

"hátsó tárcsa, meg betét nem vészes"


Ez "hátsó tárcsa, meg betét nem életképes már" akart lenni.

2017. jún. 20. 19:36
 12/27 anonim ***** válasza:
100%
Azért arra ne várj tőlem ígéretet, hogy márpedig semmi további baja nem lesz, ha ezeket megcsináltatod, de reálisan végiggondolva, a használati értéket figyelembe véve így van a legkisebb esélyed arra, hogy bukjál a kocsin. Három évet ha elmegy gond nélkül, akkor már kifutottál nullára. (Itt hangsúlyozom mégegyszer, hogy használati értékét nézni kell a kocsinak!!) Ha már így alakult, akkor meg kell próbálni a legjobbat kihozni a helyzetből.
2017. jún. 20. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
Azért valljuk be hogy ezek a dolgok közül csak a kuplung-kettőstömegű csere a "húzós" (150e), egy hátsófék csere nem nagy pénz, felületi rozsda meg elfér egy 15éves autón. Le kell a rozsdás drótkefélni róla utána pedig lekezelni a felületet.
2017. jún. 20. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 A kérdező kommentje:
Igen, a kuplungcsere húzós, többi az "aprópénz", csak tartok attól, hogy később kijönnek a motorbajok, mint pl. turbo, pd elemek, generátor, stb, ezek mint drágák :\ egyelőre a motorral nincs baj, kb. 5000km-rt mentem vele, de nem ette az olajat, sem a vizet, nem kerreg, nem csattog, mindig beindult, hidegen-melegen, szóval ez az egy vigasztal. 3 évig osztrák, utána egy idős faszi autója volt, szóval talán nem gyilkolt motor. :\
2017. jún. 21. 00:37
 15/27 A kérdező kommentje:
Na, de ahogy kérdezték korábban, már kezdek nem hinni a mesékben.
2017. jún. 21. 00:37
 16/27 anonim ***** válasza:
100%

Egy generátort koppra felújítanak 10-15.000ért. Ha ez neked a nagy, vállalhatatlan tétel, akkor ne autózz.

Bár szerintem csak arról van szó, hogy bepánikoltál és utána se néztél a dolgoknak.


Egyébként, ilyen mértékű beavatkozásokra, mint kuplungcsere, lakatos munkák, minimum 3 megbízható, leellenőrizhető helyről is kell ajánlatot kérni...


Első voltam.

2017. jún. 21. 06:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:

AJM-es motorhoz kettőstömegű és kuplung 80 000 ft.

Amit felsoroltál, az mind kopó alkatrész.


Szintén 1.9-em van, 263 000 km-rel vettem, vételnél költöttem rá 100-at, vezérlés, olaj, gömbfej apróságok, majd 11-et két hátsó fékbetét meg tárcsa szabályzás. karosszéria karcos, de nem rohad.

Ha beszarik a kettőstömegű, le....om, tudom, hogy ez Audi!


Azt kellene tudni, hogy a kasztni milyen állapotban van, mert, ha rohad add el így!

ha öreg autót veszel, ne sírj a kopó alkatrészek miatt!

2017. jún. 21. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 A kérdező kommentje:

# 16


Igen bepánikoltam, nem tagadom.


# 17


Két küszöbnél van felületi rohadás a első kerekek mögött kb. 20-20 cm, ennyi. Alváz nem rohad.

2017. jún. 21. 10:09
 19/27 anonim ***** válasza:
100%

Felületi rozsda az olcsón kezelhető, illetve egy 15éves autónál ésszerű hogy van valami rozsda.


#17 Nekem is AJM 1.9PD-m van a golfban 350e kmnél még gyári kettőstömegű illetve turbó. A kettőstömegűt leginkább a 130/150 lovas verziók szokták gyilkolni (~200e km/csere) mert ott jóval nagyobb nyomaték van.

2017. jún. 21. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 A kérdező kommentje:
Ez ATD motoros
2017. jún. 21. 10:39
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!