Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehetne orvosolni egy...

Hogyan lehetne orvosolni egy elpiszkolódott részecskeszűrőt? Van rá bármilyen mód egyáltalán? Létezik ilyen, hogy csere, netán ennek a kiszerelése?

Figyelt kérdés
Van egy Hyundai i 20-om 1,4-es diesel motorral 2012-es kiadású. Egyszer már szakszervízben elvégezték a dpf szűrő tisztítását, és javasolták hogy bizonyos időközönként használjam az autót 3000-es fordulaton 40-50 km-en keresztül. Én meg is tettem. De ennek ellenére csinálja ugyanazt a figurát amit a tisztítás előtt. Vagyis ég a motorhibára utaló piktogram, és az autó teljesítménye legalább 15-20 lóerővel csökken. Így sem normálisan előzni, sem használni nem igazán lehet.

2017. jún. 19. 10:04
 1/9 anonim ***** válasza:

Persze, hogy van. Csere is, tisztítás is.

Amit te tehetsz, hogy kimész vele autópályára és tartod a fordulatot akár 3500-4000 környékén akár fél óráig is.

Ha ez nem segít akkor szerelő.

2017. jún. 19. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Rendben. Köszi a választ. Sajnos az autót nem tudom autópályán használni. Tehát nem igazán tudom 3500-4000-es fordulaton tartani naponta. Viszont pár hetente bevállalok egy ilyen szakaszt. Nem lehet ezt valahogy kiiktatni a rendszerből?
2017. jún. 19. 10:29
 3/9 anonim ***** válasza:
Ki lehet iktatni, de műszaki vizsgára vissza kell állítani a rz eredeti állapotot, mert vizsgán nem megy át az autó. Olvasmány: [link]
2017. jún. 19. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

2

Amit írtam azt csak egyszer kell megcsinálni. Ha sikerül kiégetni akkor utána újra normálisan használhatod.

Ha nem sikerül akkor a csere jó megoldás de valóban elég sokba kerül.

2017. jún. 19. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
36%

"Sajnos az autót nem tudom autópályán használni."


Akkor mi a büdös fa**ért vettél dízelt?!

2017. jún. 19. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

" Nem lehet ezt valahogy kiiktatni a rendszerből?" Ki ki lehet, de akkor a részecskeszűrőt is ki kell venni a kocsiból, aminek a következménye hogy műszakin csak kenőpénzzel fog átmenni az autó.(bár ha kis műhelybe viszed akkor szerintem ígyis-úgyis átmegy)


Igen jogosan merül fel a kérdés, modern dízel autó + város az elég gyors DPF halállal szokott járni illetve motor halállal is járhat.(hideg motorral regenerál és így nagy terhelést kap)

2017. jún. 19. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Az a baj a részecskeszűrővel, hogy még regenerációval is véges az élettartama. Amikor kiég, elég benne a korom, az sem tökéletesen csak szén-dioxiddá ég. Valemennyi hamu marad a filterben. Nem sok, de sok regenerálás után felgyűlik és eltömi a rendszert. Ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni.

Hallottam már olyat, hogy kivették és magas szomású mosóval átmosták a kerámia filtert. Valamit segít, de olyan mint új korában soha nem lesz. Filtert kell cserélni, ami egy idősebb autónál az autó árával vetekszik.

Ha még csak a koromtól tömődik el, az a jobbik eset. Ki lehet égetni. Vagy úgy hogy magas fordulatom mész vele, ahogy írták. Nem kell feltétlenül autópálya, országúton is mehetsz 90-nel, csak 3.ból ne válts feljebb. Vagy el lehet indítani regenerálsái ciklust álló helyzetben is a kocsit diagnosztikára kötve szervizben.

2017. jún. 19. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen az üziket az 5/7 kivételével.
2017. jún. 19. 12:28
 9/9 anonim ***** válasza:

Ők ki tudják iktatni neked a rendszerből:

[link]

2017. jún. 19. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!